Dikke zwarte rookwolken, er was een flinke brand iets verderop, wind stond (voor ons) de goeie kant op.
Vanmiddag waarde het degradatiespook rond, ik was er bij. Groninger Boys tegen PJC (Pekelder Boys Jupiter Combinatie). PJC staat onderaan met 1 punt, de rest staat heel dicht bij elkaar, GB stond negende maar heeft maar 4 punten minder dan nummer 4 maar staat wel op een nacompetitieplaats. Dus dan is winst tegen de hekkensluiter wel fijn. Dat ene punt pakte PJC trouwens op de tweede speeldag tegen GB. Een wonder, want dat had bij rust al wel 0-10 kunnen staan zei een Pekelder supporter. Die mij nog attent maakte op de aanwezigheid van een legendarische speler, Geert Meijer (niet te verwarren met zijn naamgenoot die bij Ajax en Feyenoord speelde), ooit SC Veendam en doelpuntenmaker in de bekerwedstrijd SC Veendam-Feyenoord (2-1 in 1977, dezelfde bekerronde waarin Wageningen met 1-6 bij PSV won! Hopelijk leest gevegt mee, en de Wolf ook). Geert Meijer is anno 2023 een bloedfanatieke PJC fan, schreeuw'n en coach'n.
Al na 17 minuten herstelt Veendam de achterstand. Aad Mansveld gaat knullig in de fout. Geert Meijer profiteert: 1-1.
Moet natuurlijk Kreuz 0-1 zijn, maar dat terzijde. En kijk aan, ook de legendarische Roelf-Jan Tiktak was van de partij!
PJC was tot ieders verrassing in de beginfase de betere ploeg en kwam na 17 minuten zelfs op 0-1. Freddy de Grooth (over legendes gesproken) heeft nog steeds een goeie trap in de benen, hij schopte na de 0-1 een plastic tuinstoel aan gruzelementen en moest de rest van de wedstrijd staan.
GB herstelde zich en scoorde in 4 minuten 3 goals (tussen de 22' en de 26' minuut). Mister 1-0 bqandy zat al trots te appen dat ie al 3 goals had gezien, gelijk maar even terug geappt dat die bij mij in 4 minuten al vallen.
Na rust was PJC weer de betere, GB op de counter, werd 3-2 en 10 minuten later weer 4-2. PJC miste een paar dikke kansen op 4-3 en toen viel de 5-2 en zonk de moed PJC in de schoenen. Werd het ook nog 6-2.
Eerste klassers GRC (1-1 bij SVBO) en GVAV Rap (2-1 verloren bij WVV, GVAV heeft in 2023 nog niet weten te winnen, 3x gelijk, 1x verlies)) speelden uit. Forward (2L) (0-2 gewonnen bij ASVB) ook. Titelconcurrent Valthermond verloor met 0-1, na de beker en inhaalweekenden staat Forward-Valthermond op het programma. Maar even heen denk ik.