District Noord

bqandy

Well-known member
Ik was bij die andere eerste klasse pot tussen GRC Groningen en TVC'28. Een eerste helft met veel kansen, vooral voor TVC'28 dat wat moeite heeft om te scoren. Verdedigend was het behoorlijk op orde. De tweede helft was lang slordig en saai. Maar in de laatste 20 minuten barstte het over en weer los met behoorlijke (bijna) kansen.

Abubakari

Well-known member
Ik heb heel lang gedacht dat het aan Be Quick 1887 lag dat daar nooit veel doelpunten vallen. Maar het ligt aan bqandy. Hij gaat naar een potje in de derde klasse, eindigt prompt in 0-1 terwijl wedstrijden in de derde klasse nooit in 1-0 of 0-1 eindigen. We gaan beide naar een wedstrijd in de eerste klasse, ik zie vier goals, bqandy (aka mr. 1-0) ziet er maar eentje. Kan geen toeval zijn.

Abubakari

Well-known member
IMG_3405.jpg

VVG vanmiddag tegen FVC, de onderste twee uit 1F tegen elkaar. Snel 0-1, ook snel (3 goals in 6 minuten) 3-1. Maar net als twee weken terug was ook nu een voorsprong van twee goals niet genoeg, in blessuretijd maakte FVC er nog 3-4 van. Heisa met een opstootje en twee keer rood daarna nog. VVG gaat het niet redden, dit was de derde wedstrijd tegen een concurrent in 2023, allemaal verloren.
Laatste 7 wedstrijden maar 1 punt, hele seizoen pas 1 overwinning. Nou ja, tweede klasse is ook leuk.

ON verloor bij ONS (Pelikaan S bleef op 1-1 steken tegen 't Fean'58) en zakt van 2 naar 4. Blauw Wit won met 5-1 van PKC'83 en staat nu tweede op twee punten van Pelikaan S. Gorecht won van Broekster Boys en staat nog maar 1 punt achter op de veilige negende plek.

Dokkum gaf vlak voor de tijd de zege weg tegen Ouwe Syl, Mamio speelde 1-1 in de topper tegen DVC Appingedam, buh kwiek verloor met 2-0 bij Zuidhorn (in 2L, waar Velocitas vrij was).

In 4C verloor Stadspark wekelijks dik, maar daar is zo te zien wat versterking bij gekomen. Vorige week een punt bij nummer 3 Appingedam, deze week zowaar een zege, 1-0 tegen de Heraclieden.

Abubakari

Well-known member
63e96679291c0-IMG_3418.JPG

Dikke zwarte rookwolken, er was een flinke brand iets verderop, wind stond (voor ons) de goeie kant op.

Vanmiddag waarde het degradatiespook rond, ik was er bij. Groninger Boys tegen PJC (Pekelder Boys Jupiter Combinatie). PJC staat onderaan met 1 punt, de rest staat heel dicht bij elkaar, GB stond negende maar heeft maar 4 punten minder dan nummer 4 maar staat wel op een nacompetitieplaats. Dus dan is winst tegen de hekkensluiter wel fijn. Dat ene punt pakte PJC trouwens op de tweede speeldag tegen GB. Een wonder, want dat had bij rust al wel 0-10 kunnen staan zei een Pekelder supporter. Die mij nog attent maakte op de aanwezigheid van een legendarische speler, Geert Meijer (niet te verwarren met zijn naamgenoot die bij Ajax en Feyenoord speelde), ooit SC Veendam en doelpuntenmaker in de bekerwedstrijd SC Veendam-Feyenoord (2-1 in 1977, dezelfde bekerronde waarin Wageningen met 1-6 bij PSV won! Hopelijk leest gevegt mee, en de Wolf ook). Geert Meijer is anno 2023 een bloedfanatieke PJC fan, schreeuw'n en coach'n.

Al na 17 minuten herstelt Veendam de achterstand. Aad Mansveld gaat knullig in de fout. Geert Meijer profiteert: 1-1.
Schermafbeelding+2013-12-29+om+11.36.54.png
Schermafbeelding+2013-12-29+om+11.39.06.png

Moet natuurlijk Kreuz 0-1 zijn, maar dat terzijde. En kijk aan, ook de legendarische Roelf-Jan Tiktak was van de partij!

PJC was tot ieders verrassing in de beginfase de betere ploeg en kwam na 17 minuten zelfs op 0-1. Freddy de Grooth (over legendes gesproken) heeft nog steeds een goeie trap in de benen, hij schopte na de 0-1 een plastic tuinstoel aan gruzelementen en moest de rest van de wedstrijd staan.
GB herstelde zich en scoorde in 4 minuten 3 goals (tussen de 22' en de 26' minuut). Mister 1-0 bqandy zat al trots te appen dat ie al 3 goals had gezien, gelijk maar even terug geappt dat die bij mij in 4 minuten al vallen. :giggle:

Na rust was PJC weer de betere, GB op de counter, werd 3-2 en 10 minuten later weer 4-2. PJC miste een paar dikke kansen op 4-3 en toen viel de 5-2 en zonk de moed PJC in de schoenen. Werd het ook nog 6-2.

Eerste klassers GRC (1-1 bij SVBO) en GVAV Rap (2-1 verloren bij WVV, GVAV heeft in 2023 nog niet weten te winnen, 3x gelijk, 1x verlies)) speelden uit. Forward (2L) (0-2 gewonnen bij ASVB) ook. Titelconcurrent Valthermond verloor met 0-1, na de beker en inhaalweekenden staat Forward-Valthermond op het programma. Maar even heen denk ik.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Trainer Beck per direct aan de kant gezet door bestuur op verzoek spelersraad.
Niet best voor Beck. smetje ? Toch altijd succesvol deze op zich popie jopie trainer. Ook bij Hoogezand want die hadden gewoon 4e divisie kunnen spelen maar de spelers wilden niet zo ver reizen.......................

Abubakari

Well-known member
Tot vorige week zelfs koploper in de tweede periode.
Wel de enige club waar VVG dit seizoen in de competitie van heeft gewonnen.

bqandy

Well-known member
Ja klopt. Hoorde het via Hoogeveen vanavond. Maar niemand bij VVG nam de telefoon op. Toen kwam er een bericht op facebook dat de clubs was opgeheven. Financiële problemen zijn de oorzaak.

de waan

Well-known member
Op de site wordt nog een belangrijke ledenvergadering aangekondigd voor volgende week. Daar zal dan wel één agendapunt op staan.

bqandy

Well-known member
Die vergadering is blijkbaar een week vervroegd, want gisteravond is al besloten de stekker er uit te trekken. De club dreigde in de schulden te komen door hogere lasten, onder meer energie. De kantine inkomsten vallen erg tegen. Maar dat is logisch met slechts 2 elftallen. Het derde is dit seizoen er al mee gekapt.
Ik kan me het besluit dan wel voorstellen, want het bestuur krijgt natuurlijk de rekening gepresenteerd als er schulden ontstaan.

bqandy

Well-known member
Trainer Beck per direct aan de kant gezet door bestuur op verzoek spelersraad.
Niet best voor Beck. smetje ? Toch altijd succesvol deze op zich popie jopie trainer. Ook bij Hoogezand want die hadden gewoon 4e divisie kunnen spelen maar de spelers wilden niet zo ver reizen.......................
Misschien vonden ze Beck bij Hoogezand een wat te popie jopie jongen. Ik heb hem vaak langs de lijn zien staan. Blijft altijd positief. Daar kan het niet aan liggen.

Abubakari

Well-known member
Verbaast mij op zich niet echt. Wel een bijzondere club.
Wat verbaast je er dan niet aan?

Verdomme, dit was mijn favoriete amateurcluppie in Stad. Toen ik in 2011 begon met het bezoeken van amateurvoetbal in Stad was VVG-Wagenborger Boys in de vijfde klasse (10-0) mijn tweede wedstrijd. De opmars van de vijfde naar de eerste klasse meegemaakt, zeker de laatste 10 jaar vrij weinig thuiswedstrijden gemist, baal er enorm van dat juist deze club omvalt. Was altijd wel een mooie combi, een Ajax fan uit Friesland bij een club van Z siders, maar beviel van beide kanten altijd goed. :)

Ruighouwersvolksclub waar ik van ben gaan houden. Wel in stijl gestopt, de laatste bewegingen van VVG waren een massaal opstootje tegen FVC. :sneaky:

63ed5443c317a-vvg1.png

Za 1-10-2011: Mijn "VVG debuut" VVG-Wagenborger Boys, Karim el Hanachi speelde toen mee, is altijd een constante factor geweest bij VVG en één van de mensen achter de opmars. De laatste 10 a 11 jaar als assistent trainer. .

Teardrop for you VVG.:cry:

Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Die zaalvoetballers spelen aan de andere kant van de stad.
PKC trekt doorgaans meer publiek, kantine is na afloop voller, meer sponsoren. Bovendien wordt de kantine ook gebruikt voor andere activiteiten voor het woonwagenkamp. Feestjes en zo.

erka

Well-known member
Die zaalvoetballers spelen aan de andere kant van de stad.
PKC trekt doorgaans meer publiek, kantine is na afloop voller, meer sponsoren. Bovendien wordt de kantine ook gebruikt voor andere activiteiten voor het woonwagenkamp. Feestjes en zo.

Vooral "en zo"

Abubakari

Well-known member
Zondag-tweedeklasser Forward biedt VVG, dat deze week plotseling werd opgeheven, een laatste oefenwedstijd aan. Trainer Jorrit Smink van de studenten is de initiatiefnemer van dit plannetje. Smink: ,,Ik vind het zo raar en zo jammer ook, dat een club met zo’n traditie zomaar verdwijnt. Mogelijk kunnen we de pijn een beetje verzachten door nog een duel met ze te spelen.’’
(Dvhn)

Jorrit Smink is dan ook het tegenovergestelde van zijn (nogal graag schreeuwende en en scheldende) collega bij the Knickerbockers, Smink is één van de sympathiekste mensen die ik in 11 jaar tegen gekomen ben in het amateurvoetbal. Dus verbaast me niet dat hij met dit idee komt.

Bij VVG zijn ze wel van plan om nog iets te doen en nemen ze het voorstel van Smink ook zeker mee maar zijn ze nu nog druk met de klap te verwerken.

Bestuurslid Jan Koster van VVG waardeert het aanbod van Forward, maar voor komend weekend ziet hij nog geen ruimte. ,,We zitten echt in de put, ik ook’’, vertelt Koster. ,,Mijn opa was een van de oprichters van deze club (in 1929, red.) en nu moet zijn kleinzoon hem opheffen. Ik vind het vreselijk.’’
(dvhn)

bqandy

Well-known member
Vooral "en zo"
Van de PKC site:

Aanstaande vrijdag avond carnaval in de kantine

Zoiets? :)

Maar over VVG. Eerst opgeheven. Dan zegt wethouder Inge Jongman tijdens het politieke vragenuurtje woensdag dat het nog niet helemaal zeker is. Dit vanwege vragen van de andere gebruikers van het sportcomplex welke financiële gevolgen het voor hen (VVK een Potetos) heeft.
Vervolgens een artikel in het Dagblad dat de club bij de KNVB is uitgeschreven, maar nog niet echt opgeheven is met voorzitter Bollegraaf daarover aan het woord. Maar ook het verhaal dat de stekker er sowieso uit zou gaan na dit seizoen, qua eerste elftal.

Het wordt nog wat met 1F zaterdag. De geruchtenstroom dat koploper Pelikaan S uit Oostwold (Westerkwartier) na dit seizoen ook een forse stap terug gaat zetten blijft ook aanhouden.

Abubakari

Well-known member
VVG blijft dan bestaan met lagere elftallen en een 35+ team.

Sterkhouder Haaye Feenstra gaat naar PKC’83, Yoshi Supriata en Tyson dos Santos naar ON, Youri ter Arkel naar GVAV Rapiditas en aanvoerder Danny Harms naar Pelikaan S.

Bovenaan