District Noord

Abubakari

Well-known member
62fc5fa81e5b6-IMG_2687.JPG

We zijn weer los!
Vanavond naar het VVG toernooi geweest. Bezetting is niet zo bijzonder met voornamelijk derde, vierde en vijfde klassers + eerste klasser VVG, maar wel leuk om het (alweer) flink vernieuwde VVG even in actie te zien. Ze hadden eerder al met 7-0 bij Drachten (derde klasse) gewonnen en zaterdag thuis met 6-0 van Urk -23 gewonnen. Tegen vierde klasser SIOS (2-0) en derde klasser Groninger Boys (met nieuwe trainer Freddy de Grooth, 1-0) was de inspiratie in 2x25 minuten wat minder. Bekendste nieuweling is Erolind Derguti die van hoofdklasser Buitenpost overkwam. Verder vooral jonge spelers van oa BQ1887 en VV Emmen.
 

Abubakari

Well-known member
Competitie programma is vandaag bekend gemaakt. Ik ga het seizoen openen met Gorecht-Oranje Nassau. Met VVG.

Op zondag spelen GRC en GVAV Rapiditas meestal tegelijk thuis, dat is dan wel weer jammer aangezien het aanbod op zondag toch al niet zo geweldig groot is.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
6313f1295f2dd-IMG_2745.JPG

Sodemieters, als wat VVG vanmiddag liet zien een voorbode is voor komend seizoen dan wordt het genieten. Ze kwamen tegen zondag eerste klasser GVAV Rapiditas vlot met 0-1 achter maar een half uur later stond het 4-1. Vlotte combinaties, prachtige aanvallen, individuele hoogstandjes, alles zat er in. Ook in de rest van de wedstrijd was het prima, al werd er wel wat gas terug genomen, ze liepen nog wel uit naar 6-1, uiteindelijk deed GVAV nog wat terug, 6-2. Ik denk in de dik tien jaar dat ik VVG zie voetballen de beste wedstrijd die ik van ze gezien heb.

6313f2607848a-IMG_2740.JPG

Eerder die middag ook nog naar Lycurgus-Mamio geweest. Lycurgus promoveerde in de nc naar de derde klasse, Mamio is nog vierde klasser.
Lycurgus had veel balbezit maar kwam niet door de hechte Mamio defensie. Na rust lukte dat wel zo nu en dan en dan leverde dat ook een aantal prima kansen op, maar erg scherp waren ze bij Lycurgus voorin niet, te traag waardoor schoten geblokt werden of slordig afwerken waardoor de Mamio keeper kon redden. Mamio kwam er zo nu en dan uit en halverwege de tweede helft kwamen ze ook op 0-1, mooi schot van een hele snelle aanvaller. Op basis van onverzettelijkheid en degelijkheid (Haaaa, bij Mamio, unicum in hun bestaan) een verdiende zege.

In Dokkum won VV Dokkum met 5-1.
Buh Kwiek had een hele goeie voorbereiding met oa een 0-3 zege op hoofdklasser Buitenpost maar ging in de eerste echte wedstrijd gelijk met 3-0 onderuit bij Stiens, een competitiegenoot in de tweede klasse.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
6317ce46ec4e9-IMG_2764.jpg

Potje bekervoetbal vanavond, Groninger Boys-Actief, het debuut van Freddy de Grooth als trainer. Verliep best aardig, 5-1 gewonnen. Groninger Boys heeft geloof ik een flinke metamorfose gemaakt, veel jonge gasten, leuk team. Vorig seizoen streed Actief nog om de titel en GB tegen degradatie. 5-1 was wel geflatteerd, maar daar maalt verder geen enkele Groninger Boy om vermoed ik.

Oranje Nassau speelde vanavond ook voor de beker en won met 0-3 bij zondag eerste klasser WVV.
 

Abubakari

Well-known member
631c7d931ee8c-IMG_2777.JPG


Het weekend begon al op vrijdagavond. PKC'83 (zat. 1) tegen ASVB (zon2), vorige week won PKC'83 al met 6-0 van Noordster (zon 2), nu werd het weer 6-0. 3x Bryan Inge, 2x Rob Schokker en 1x Kay Bootsma. Leuk man, die bekerweken, straks Mamio-VAKO om een plek in de volgende ronde (als Mamio wint, anders wordt VAKO-Lycurgus de finale in deze poule en kunnen drie clubs op 6 punten eindigen) en daarna GVAV Rapiditas-Zuidhorn. VVG moet uit tegen Stadspark, verwacht ik een veegpartij die niet echt spannend wordt. GVAV Rap verloor vorige week zijn eerste wedstrijd, Zuidhorn won met 6-1 van Stadspark dus GVAV moet winnen. Om 15.00 is er ook nog ON-Gorecht, maar dan kan ik niet op tijd bij GVAV-Zuidhorn zijn. En Mamio is natuurlijk sowieso leuker dan het keurige ON.
 

Abubakari

Well-known member
631ced586610d-IMG_2780.JPG

Uiteindelijk was ON-Gorecht toch leuker geweest, 3-4 voor Gorecht. Mamio was weer degelijk en won met 2-0 van VAKO en heeft volgende week thuis tegen vijfde klasser Ezinge aan een punt genoeg.
631ced7606870-IMG_2788.jpg

GVAV Rapiditas won met 4-1 van Zuidhorn, VVG met 0-2 bij Stadspark (viel dus wel mee qua veegpartij). GVAV Rapiditas moet volgende week van Stadspark winnen en hopen dat Zuidhorn niet wint bij VVG.

buh kwiek revancheerde zich en won met liefst 8-1 van Sint Annaparochie, VV Dokkum won met 0-2 bij VCR.
Be Quick 1887 zaterdag verloor met 5-2 van Velocitas, de Kok ook weer op de hoogte.

Voor de liefhebber, hier een uitgebreid overzicht:
 

Abubakari

Well-known member
Nog wat nieuws uit de stad Groningen.
Oosterparkers keert terug met een standaard elftal in de 5e klasse D zaterdag.
Oosterparkers verloor vanmiddag met 20-1 van Aduard 2000, doelsaldo na 3 bekerpotjes 3-33. Nul punten. Lijkt een leuk seizoen te worden voor Oosterparkers.
 

Abubakari

Well-known member
Bekijk bijlage 761675
GRC scoort zojuist de 1-2 en lijkt plaatsing voor de volgende ronde in beker zeker te stellen.
Joost Goes North, gemiste kans op een meeting. GRC won trouwens met 3-1.

Ik was bij VVG-Zuidhorn, werd 3-2 voor een VVG wat pas met tien man in de laatste 20 minuten beter ging spelen.
6326fc9617c55-IMG_2811.JPG

Opvallendste uitslag was Sellingen-Oranje Nassau 2-1 waardoor ON uitgeschakeld is, vrij verrassend.

Hier alles samengevat qua Groninger clubs oet stad.

Dokkum ging bij Twijzel met 4-2 onderuit en ligt er uit. Be Quick verloor met 0-4 van Broekster Boys maar gaat met 3 punten door dankzij een beter doelsaldo.
 

Joost

Well-known member
Het was ook een last minute beslissing om te gaan en ik ben op familiebezoek in Zuid Friesland.

Ander keertje!
 

Joost

Well-known member
En wat vond je van de Esserberg?

De overige bekerwedstrijden van zondag:


Ik was er al eens overheen gelopen 15 jaar geleden, toen lagen de staantredes er redelijk matig bij. Nu is alles heel netjes gerenoveerd al is de kunstgrasmat esthetisch een achteruitgang.
De hoofdtribune is een pareltje en het geheel van tribunes smacht naar top(amateur)voetbal. Het is echt zonde dat de publieke belangstelling zo laag is tegenwoordig.

Het clubhuis kan wel een flinke opknapbeurt gebruiken.
 

bqandy

Well-known member
Likje verf en een nieuwe vloerbedekking zou niet misstaan. :)
En de publieke belangstelling.... Je zag een wedstrijd van zaterdag 1 tegen GRC zondag. GRC is nou ook niet een club die veel publiek trekt.
Zondag 1 van BQ trekt op zondag zo'n 250 mensen. Als er op zaterdag gespeeld wordt een stuk minder. Dat is al jaren zo. Hopelijk volgend seizoen met leuke derby's wat meer publiek.
Afgelopen seizoen was alles en iedereen gemobiliseerd voor de wedstrijd tegen Hoogeveen en wisten wel zo'n 1200 mensen de weg naar de Esserberg te vinden. Dus de potentie voor meer publiek is er wel, dat zie je ook bij wedstrijden die ergens om gaan zoals een periode of nacompetitie.
 

Joost

Well-known member
Likje verf en een nieuwe vloerbedekking zou niet misstaan. :)
En de publieke belangstelling.... Je zag een wedstrijd van zaterdag 1 tegen GRC zondag. GRC is nou ook niet een club die veel publiek trekt.
Zondag 1 van BQ trekt op zondag zo'n 250 mensen. Als er op zaterdag gespeeld wordt een stuk minder. Dat is al jaren zo. Hopelijk volgend seizoen met leuke derby's wat meer publiek.
Afgelopen seizoen was alles en iedereen gemobiliseerd voor de wedstrijd tegen Hoogeveen en wisten wel zo'n 1200 mensen de weg naar de Esserberg te vinden. Dus de potentie voor meer publiek is er wel, dat zie je ook bij wedstrijden die ergens om gaan zoals een periode of nacompetitie.

Ik was me er zeer wel van bewust dat het zaterdag 1 was. Die spelen natuurlijk op zaterdag omdat de ambiance dan veel beter is toch, dat wilde ik ook wel eens ervaren :D

Het was ook zeker niet als verwijt bedoelt, ik heb slechts de hoop dat zo'n mooi terrein weer honderden toeschouwers trekt voor een mooie wedstrijd. Dat mensen lekker in de buitenlucht een wedstrijd gaan kijken, anderen ontmoeten en genieten van een mooie pot voetbal in plaats van voor de TV naar voetbal met eenzelfde amusementswaarde te staren. En dat diezelfde mensen ook lokaal hun aankopen doen zodat lokale ondernemers dit soort clubs kunnen blijven ondersteunen in plaats van het blijven bestellen op grote webshops waarbij het geld vanuit de samenleving naar de grote bedrijven stroomt. Maar helaas is dat een redelijk gepasseerd station vrees ik. Vandaar ook dat ik zaterdag 1 zag, Haren is toch wel 4 uur rijden vanuit huis en bij familiebezoek in het noorden zijn we op zondagmiddag altijd alweer op de terugweg. Ik kwam tot 81 toeschouwers gisteren en in zo'n stadion is het verschil tussen 250 en 81 toeschouwers qua beleving te verwaarlozen.

Als het een keer schikt en Be Quick speelt een wedstrijd waarbij de tribunes wel lekker gevuld zijn (en ik in de buurt ben) dan kom ik zeker nog eens langs.
 

noordooster

Well-known member
Be Quick 1887 trekt voor hoofdklasse-begrippen nooit veel toeschouwers. Ze hebben het eerder tegen en samen met andere hoofdklassers uit de regio ook wel geprobeerd op de zaterdagavond, maar ook dat experiment leverde niet erg veel toeschouwers op.
Overigens trekken ook andere hoofdklassers (4e divisie) zoals Alcides, Hoogeveen, HZVV ( of eerder MSC) niet veel meer toeschouwers.

Be Quick 1887 za1 promoveerde het afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de 2e klasse. Bij Be Quick hebben ze al een poosje een za1, maar pas de laatste jaren stelt dat wat meer voor. Ik heb het idee, dat ze bij de club de za1 ook wat meer steunen dan in het verleden.
En dat za1 min of meer in de plaats kwam van zo2. Ook zo2 trok op zondag nauwelijks publiek.
Op zondag heeft BQ nu nog 2 seniorenteams. Jarenlang eindigde zo2 bovenaan in de reserve hoofdklasse en velen bij de club pleitten ervoor dit reserveteam mee te laten doen in een standaardklasse. Via za1 lukt dat alsnog.
Nu speelt zo 2 in de res. 5e klasse.
 

bqandy

Well-known member
Be Quick 1887 za1 promoveerde het afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de 2e klasse. Bij Be Quick hebben ze al een poosje een za1, maar pas de laatste jaren stelt dat wat meer voor.
De tweede klasse wordt ook het hoogste niveau voor BQ zaterdag 1. De KNVB wil geen twee standaard teams in de gemengde zaterdag zondag klassen volgend seizoen. Dus BQ kan niet promoveren en kan ook geen periodetitel pakken. Want BQ zondag 1 speelt vierde divisie.
 
Bovenaan