Waarschijnlijk omdat beide 2e klassen zondag uit 13 clubs bestaan en zaterdag uit 14. Via de nacompetitie worden de plekken op zondag aangevuld, dus 2 extra plekken, Daardoor ook een ander schema waardoor de herkansers uit de tweede klasse de eerste ronde vrijaf kregen.Overigens vroeg een supporter zich af hoe het kan dat een club als De Weide ( nc za-2e klasse ) 3 wedstrijden zou moeten spelen om degradatie te ontlopen en dat vv Zuidwolde ( nc zo-2e klasse) al aan 1 wedstrijd winst genoeg kan hebben om zich te handhaven .
EDIT [/B]Zelfs 5 plekken in de 2e klasse zondag zie ik in het KNVB schema. Heeft ongetwijfeld met het overstappen van zondag naar zaterdag te maken. Maar om dat nu allemaal te gaan uitzoeken......
Ik zag hem ook voorbij komen op twitter.FC Meppel redde het niet, maar maakte wel een heel fijne treffer.
FVC won echter met 3-2 van LSC. Rolder Boys wint van Valthermond, ook 3-2. Rolder Boys eerste klasser.FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Ik heb het ook al even snel in kaart gebracht:Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Inmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.Ik zag hem ook voorbij komen op twitter.
Bij Meppel was de scheids de gebeten hond. De 2-1 had afgekeurd moeten worden en voorafgaand aan de 1-3 had Meppel een penalty moeten hebben volgens de Drenthen. Jos Fidom gaf de scheids een flinke zet en kreeg na de 1-3 rood.
Morgen allemaal terug te zien bij Onze Club. Kunnen we zien of Meppel zich terecht bestolen voelt. Als het een beetje soepel in beeld komt.
Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Voor de liefhebbers; https://www.rtvdrenthe.nl/sport/147...-gorecht-voor-derde-keer-dit-seizoen-te-sterkInmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.