District Noord

noordooster

Well-known member
Elk Drents dorp op het zand lijkt wel een openluchtmuseum.

En dan vooral Orvelte ;)
leuk plaatsje he Zeijen

Ik heb op mijn weg naar Norg heel wat keren de weg via Zeijen en Peest genomen .
Leuk (en bijzonder) om steeds die geel-zwarte openlucht "tribune" te zien en die velden aan weerszijden van de doorgaande weg.
Ik zag ooit SVZ meedoen in het Protos-Weering Zaalvoetbal toernooi en ik had het idee, dat er ook aardig wat jongens uit Assen meededen, André.
Aardig wat clubs in de buurt maakten de overstap naar het zaterdagvoetbal, zoals VAKO, Tinaarlo, Achilles 1894, Asser Boys. Fc Assen, Zuidlaren, maar SVZ is geloof ik zoiets nog niet van plan.
 

Abubakari

Well-known member
Ik verlaat Groningen morgen en ga naar mijn ouwe club, winnen van GSVV en hopen op puntverlies van WTOC bij nr 2 RWF en vv Dokkum heeft nacompetitie. Sluiten we s Avonds een dagje Fryslân af met it Dockumer Lokaeltsje en Rats on Rafts in Leeuwarden. Hatstikkene moai!

629b754ec6984-166D3197-F83F-45F3-85BA-B0199886CF0A.png

Dokkum 4-0 gewonnen, WTOC 5-1 verloren, nacompetitie voor Dokkum.😀
Nr7 is mijn oomzegger, goal + assist vanmiddag 👍

In 1E onstsnapte Balk aan degradatie door bij PKC83 te winnen en doordat Zeerobben verloor, die degraderen nu rechtstreeks. Balk speelt nacompetitie.
VVG sloot dramatisch af, 9-1 verloren.

in 2I werd it Fean kampioen, zelf gelijk gespeeld, maar concurrent Kollum verloor.
In 2J pakte DZOH de titel, zelf 2-0 gewonnen, moest ook want Gorecht won na een 2-0 achterstand nog met 2-4.
The Knickerbockers wonnen maar spelen nacompetitie tegen degradatie.

Amicitia (4C) won bij OKVC en ontloopt daaarmee nacompetitie.

Laatste wedstrijd van Freddy de Grooth was geen succes, 0-5 verloren.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ondanks dat DZOH de beste papieren heeft morgen een kijkje nemen bij Gramsbergen - Gorecht. Voor beide staat er nog wat op het spel.
Ik ben maar naar DZOH tegen Elim geweest.
In de eerste helft ging het redelijk gelijk op en bij rust was het 0-0 . Beide teams hadden aardige kansen.
Na rust werd DZOH sterker en de 2-0 was ook wel verdiend.
Komend seizoen dus eerste klasse. Benieuwd naar de indeling daarvan.
 
Ik heb gisteren een heerlijke wedstrijd op een goedgevuld en werkelijk prachtig sportpark gezien. Bij rust stond het door een prachtig afstandsschot 1-0 voor Gramsbergen.

Na een uur spelen kreeg de thuisploeg een zeer goedkope penalty. Dit cadeautje werd uiteraard verzilverd, maar niet veel later ging de bal ook aan de andere kant op de stip. Ook deze penalty ging erin en bij Gorecht kwam het geloof weer terug.

Gramsbergen was leeg gespeeld en in de slotfase liep Gorecht over Gramsbergen heen. Eindstand 2-4.

In de slotfase veel gejuich bij het Gorecht publiek. Een grappenmaker had op de app Liveuitslagen de tussenstand bij DZOH - Elim op 2-2 gezet. Dit bleek dus niet waar te zijn.
 
Mocht je een wedstrijd van Gramsbergen bezoeken op 200 meter van het sportpark zit een lokale brouwerij Mommeriete. Dat is ook zeker een bezoekje waard.
 

bqandy

Well-known member
Mocht je een wedstrijd van Gramsbergen bezoeken op 200 meter van het sportpark zit een lokale brouwerij Mommeriete. Dat is ook zeker een bezoekje waard.
Zeker een aanrader. Schitterende locatie ook, langs de Vecht en je kunt er ook prima eten. Ik heb familie in Gramsbergen en het was een paar jaar terug de locatie voor een leuk familiefeestje.
 

bqandy

Well-known member
Laatste wedstrijd van Freddy de Grooth was geen succes, 0-5 verloren.
Die ging er ook nog af met twee keer geel en toen rood. Samen met een ploeggenoot.
Later las ik in de Leeuwarder Courant dat dit al voor de pauze gebeurde wegens praten.

Het is ineens een premium artikel geworden. Dus maar even kort samenvatten. GB vlak voor rust met 9 man en liet Blauw Geel gewoon de 3-0 maken. Na overleg met beide ploegen besloot de scheidsrechter dat GB na de pauze toch met 11 man verder mocht, maar zonder De Grooth en de andere man met rood. Want GB had er eigenlijk geen zin meer in. En de scheidsrechter had blijkbaar geen zin in een gestaakte wedstrijd in de laatste ronde. De Grooth zelf was na afloop voor de verslaggever onvindbaar voor commentaar.
Heel bijzonder allemaal.
Maar volgend seizoen dus geen De Grooth en geen Groninger Boys meer op zaterdag in de standaardcompetitie.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb gisteren een heerlijke wedstrijd op een goedgevuld en werkelijk prachtig sportpark gezien.
Ik zag ze dit seizoen eerder daar voetballen in de mondkapjestijd.
Inderdaad een mooi ruim sportcomplex en een erg grote ijsbaan cq skeelerbaan achter de bijzondere tribune.

Sinds 2016 speelt Gramsbergen als enige vertegenwoordiger van district Oost in 2J Noord.
( In 2016 promoveerde de club uit 3C Oost nadat het in Hardenberg de erg drukbezochte beslissingswedstrijd tegen Lutten won )
Enkele supporters die ik in Gramsbergen sprak gaven aan ook wel eens weer in Oost ingedeeld te willen worden.
Nou ja, de verre reis naar Delfzijl zijn ze komend seizoen in ieder geval kwijt.
 

bqandy

Well-known member
Quinn Mekel en Sam Wormmeester stoppen bij de kersverse tweedeklasser Velocitas. Beide waren goed voor 56 van de 89 doelpunten afgelopen seizoen. Mekel stopt vanwege werk en gezin. Wormmeester probeert het in de hoofdklasse bij Buitenpost.
Aardige aderlating voor Velo.
 

Abubakari

Well-known member
Dat is wel jammer voor Velocitas.

Forward (waar normaal 15 tot 20 supporters langs de kant staan) had vandaag ongeveer 400 man mee. Forward speelde dus een soort thuiswedstrijd tegen Actief wat niet wist wat ze overkwam met 400 Vindicatters langs de lijn. (waar ik mij iets bij voor kan stellen).

Vooral buiten de lijnen maakte Forward indruk. Negentig minuten lang waren de supporters uit Groningen, witte blouse en stropdas, luid. "Best intimiderend, ja", gaf Slijfer na de tijd toe. Na rust vond bier in kannen het uitvak van Forward. "Terwijl toen we uit speelden er niemand was te kijken. De studenten hebben er vandaag een uitje van gemaakt. Ze zullen een goed feestje gaan vieren."
Via Olaf Tol, Ennio Jansen en invaller Mark Brouwer probeerde Actief nog op gelijke hoogte te komen. Grote, uitgespeelde kansen bleven aan beide kanten uit. Na iedere mislukte, lange bal van Actief volgde gebulder en gelach uit Groningen.

(RTV Drenthe)

In 1F ging het bij VKW-Hoogezand om de titel, het eindigde in 0-0 en dat leverde Hoogezand het kampioenschap op. VKW gaat zoa;ls bekend naar de hoofdklasse omdat hoogezand verder gaat op zaterdag en volgend seizoen tegen oa VVG, PKC'83 en Oranje Nassau gaat spelen.

Groninger Boys leek alsnog de nacompetitie in te gaan, maar ontsnapte door een late 4-4 van Siddeburen. Wat zondag betreft is er voor de Stadsclubs enkel nc tegen degradatie. Stadspark (volgende week thuis tegen Rolder Boys) probeert eerste klasser te blijven, Gruno en Lewenborg moeten een week later winnen om tweede klasser te blijven.

Op zaterdag spelen Gorecht (Promotie naar 1ste klasse), BQ1887 (naar 2de klasse), The Knickerbockers (lijfsbehoud 2de klasse), Lycurgus (promotie naar 3de klasse). Glimmen en Haren (lijfsbehoud 3de klasse en promotie naar 4de klasse) mogen ook nog een toetje.

In 4C werd Engelbert (buitenwijk van Stad) kampioen.
 

bqandy

Well-known member
Laat ze het niet horen in Engelbert, want dat toch echt wel een dorp met weilanden er om heen en zo.:)

Maar even wat anders. In 1F zondag is FVC in de nacompetitie tegen degradatie terecht gekomen. Maar FVC stapt over naar de zaterdag.
Ik heb de regels van de KNVB doorgenomen, maar kan hier nets over vinden.
Wat als FVC 1 van de 2 finales wint? Mogen ze dan alsnog horizontaal naar de eerste klasse zaterdag?
Spelen de verliezende finalisten daarna dan nog om een plaats in de 1e klasse zondag?
Of begint 1F weer met een oneven aantal ploegen?
Of zie ik iets over het hoofd, want het is al laat. :)
 

Joost

Well-known member
Laat ze het niet horen in Engelbert, want dat toch echt wel een dorp met weilanden er om heen en zo.:)

Maar even wat anders. In 1F zondag is FVC in de nacompetitie tegen degradatie terecht gekomen. Maar FVC stapt over naar de zaterdag.
Ik heb de regels van de KNVB doorgenomen, maar kan hier nets over vinden.
Wat als FVC 1 van de 2 finales wint? Mogen ze dan alsnog horizontaal naar de eerste klasse zaterdag?
Spelen de verliezende finalisten daarna dan nog om een plaats in de 1e klasse zondag?
Of begint 1F weer met een oneven aantal ploegen?
Of zie ik iets over het hoofd, want het is al laat. :)
FVC moet gewoon de nacompetitie spelen. Het ijkpunt is het moment ná de nacompetitie.
Hoeveel poules er per niveau komend seizoen zijn wordt ook dan pas bekeken.
 

Abubakari

Well-known member
Maar even wat anders. In 1F zondag is FVC in de nacompetitie tegen degradatie terecht gekomen. Maar FVC stapt over naar de zaterdag.
Ik heb de regels van de KNVB doorgenomen, maar kan hier nets over vinden.
Wat als FVC 1 van de 2 finales wint? Mogen ze dan alsnog horizontaal naar de eerste klasse zaterdag?
Spelen de verliezende finalisten daarna dan nog om een plaats in de 1e klasse zondag?
Of begint 1F weer met een oneven aantal ploegen?
Of zie ik iets over het hoofd, want het is al laat. :)
M.b.t. de nacompetitie het volgende: FVC strijdt in de nacompetitie allereerst voor handhaving in de Zondag 1e klasse. Aanstaande zondag allereerst een knock out wedstrijd tegen Frisia (saillant detail is dat beide ploegen volgend seizoen beide doorschuiven naar de zaterdag). De verliezer hiervan zal volgende jaar 2e klasse zaterdag gaan spelen. De winnaar hiervan speelt later nog een finale knock out wedstrijd. Mocht dit FVC zijn en FVC deze wedstrijd ook winnen, dan is er sprake van handhaving in de Zondag 1e klasse en zal horizontaal doorschuiven naar de 1e klasse zaterdag. Mocht FVC de verliezer van deze laatste knock out wedstrijd in de nacompetitie zijn, dan is geen sprake van handhaving en zal FVC volgend seizoen eveneens in de Zaterdag 2e klasse dienen aan te treden.

Aldus de secretaris van FVC.
 

Abubakari

Well-known member
Spelen de verliezende finalisten daarna dan nog om een plaats in de 1e klasse zondag?
Of begint 1F weer met een oneven aantal ploegen?
Verliezende finalisten voetballen er niet meer om. Er gaan drie horizontaal overstappende teams uit deze 1e klasse en we hebben bepaald dat deze plaatsen niet opgevuld gaan worden.

Aldus de knvb.
 
Bovenaan