District Noord

Abubakari

Well-known member
In de Groninger DVHN editie stond wel een verslag van Pelikaan S-Olde Veste.

Anjo Willems ging niet op vakantie maar naar een concert van Phil Collins.
 

de Kok

Member
zou me verbazen als het niet 1 van de grote jongens uit het westen wordt.
volgens mij was de laatste uit noord Marcel Groninger als trainer van BQ1887.
 

Abubakari

Well-known member
6276b46065738-IMG_1235.jpg

Vanmiddag of de topper in 5D tussen VVK en Westerkwartier (1-1) of ON tegen Broekster Boys. Het werd ON, net als BB nog kans makend op de derde periode. De koploper in de derde periode verloor, maar ON en BB schoten niet veel op, ze deelden de punten, 2-2. Best een leuke wedstrijd met genoeg kansen over en weer.
VVG deed hekkensluiter Burgum een pleziertje en verloor daar met 2-1, nu is Zeerobben laatst. PKC'83 verloor met 0-1 van Winsum, PKC bakt er al weken niks meer van.

De rest is fraai samengevat terug te lezen bij OOG:

Voegen we daar nog aan toe dat Dokkum van Friese Boys won (2-0) en dat buh kwiek van koploper Kollum verloor (2-1).
 

bqandy

Well-known member
zou me verbazen als het niet 1 van de grote jongens uit het westen wordt.
volgens mij was de laatste uit noord Marcel Groninger als trainer van BQ1887.
Er komen zes winnaars, per district één. Dus niet landelijk.

Van de VVON site: Net zoals twee jaar geleden – vorig seizoen zijn slechts enkele wedstrijden gespeeld en zijn er dus geen Awards uitgereikt – zullen we ook dit jaar weer VVON Awards uitreiken aan de ‘beste zes amateurtrainers’ (één in elk district) seizoen 2021/2022. In elk VVON-district zijn drie trainers genomineerd.
 

bqandy

Well-known member
Vanmiddag of de topper in 5D tussen VVK en Westerkwartier (1-1) of ON tegen Broekster Boys. Het werd ON, net als BB nog kans makend op de derde periode. De koploper in de derde periode verloor, maar ON en BB schoten niet veel op, ze deelden de punten, 2-2. Best een leuke wedstrijd met genoeg kansen over en weer.
De trainer van ON liet weer lang op zich wachten na de wedstrijd voor een interview. Dat kostte ON weer een schaal bitterballen. :)
 

bqandy

Well-known member
Vanmiddag even bij koploper GVAV in 2L zondag geweest. Je verwacht als de hekkensluiter Nieuw Buinen op bezoek komt dat het wel een doelpuntenfeestje wordt, maar het werd slechts 1-0 voor GVAV. Strafschop gemist en enkele honderd procent kansen. Goed nieuws was dat concurrent Valthermond verloor. Het kampioenschap lonkt dus voor GVAV.,
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb vanmiddag over geslagen, middagje eredivisie boven de amateurs verkozen.

Maar nog wel even melden dat Forward met 4-0 won en dat svz gelijkspeelde, Forward nu dus alleen aan kop.
 

Abubakari

Well-known member
627b2b4a1f4fd-IMG_1245.jpg

Midweekse ronde, ik ging naar mijn local favorites VVG, thuis tegen Winsum. Slechte eerste helft van VVG en 0-1 achter. Na rust in dik 10 minuten twee keer gescoord en 2-1 voor. Kansen op meer (terwijl ook Winsum kansen kreeg) en in de 80' minuut viel de 2-2.
PKC'83 leek op weg naar een stuntje tegen koploper Olde Veste maar die bogen een 2-1 achterstand om in een 2-4 zege. ON won bij Zeerobben, die staan laatste, met 0-3 en maakt nog kans op de derde periode. De bovenste 5 wonnen, de onderste 5 verloren. Overzichtelijk dus.

In 2J won Gorecht met 1-2 van Bedum, DZOH won ook, verschil 1 punt in het voordeel van DZOH. The Knickerbockers speelden gelijk en staan voorlaatst, maar het staat vrij dicht op elkaar onder en boven de streep.

In 3C won Velocitas weer en met nog 4 wedstrijden te gaan blijven ze 8 punten voorsprong houden op BQ1887. Stadspark leed zijn vijftiende nederlaag op rij, 8-0 bij Helpman deze keer.

Mamio won met 0-2 van Amicitia, Dokkum speelde 2-2 tegen gedeeld koploper RWF (wat daardoor nu geen gedeeld koploper meer is), buh kwiek verloor bij Marum met 3-2, weer een late tegentreffer.
 

Abubakari

Well-known member
627d7167aee19-IMG_1255.jpg

GRC - Germanicus vanavond. De nummers 3 & 4 uit de eerste periode, maar in de tweede periode doet alleen Noordster het slechter. Winst was dus geboden voor beide clubs, GRC won, 2-1 en slaat een gat van 8 punten met FVC, maar wel met een wedstrijd meer.
Uitgebreider verslag:

Stadspark won ook, bij Noordster met 1-3, maar speelt bijna zeker nacompetitie tegen degradatie.
Bovenin nam VKW de koppositie over van Hoogezand wat vandaag vrij was maar de laatste weken veel punten verspeelde.

De kans dat andre SVZ bij Forward kampioen ziet worden is weer wat kleiner geworden. SVZ verloor met 4-2 van Siddeburen en Forward met 0-1 van TLC. Gat is nu 5 punten. SVZ is ook ingehaald door Actief, die staan op 3 punten van Forward.

In 2L won GVAV Rapiditas, net als concurrenten Valthermond en Rolder Boys.
 

Abubakari

Well-known member
62811f421f502-IMG_1260.PNG

Niet het spectaculairste weekend ooit, zaterdag VVG - Blauw Wit'34. Late 0-1, sneu voor VVG wat 11man mist en een punt verdiende op basis van de tweede helft. ON verloor met 2-4 van koploper Olde veste, PKC gaf een 0-3 voorsprong weg en speelde 3-3 bij Zeerobben wat laatste staat.
In 2J liet Gorecht punten liggen, 3-3 tegen LTC, en won koploper DZOH. Gat is nu 3 punten, DZOH heeft ook nog een beter doelsaldo (11 goals beter). Op de voorlaatste speeldag komt het nog ongeslagen DZOH naar Gorecht. TKB verloor met 0-1 van DESZ en moet vrezen voor nacompetitie.

Velocitas (3C) won met 4-3 en is dichtbij het kampioenschap, volgende week winnen bij Glimmen en ze zijn kampioen.. Mamio (4C) won ook, 2-0 van Poolster, Dokkum klopte VIOD met 0-1 en buh kwiek verloor met 0-3 van koploper it Fean '58 uit surhuisterveen, zo mooi is er maar één, aldus Surhústerfeanster Meindert Talma.

6281223f350cb-gvavlew.png

Op zondag de derby GVAV Rapiditas vs Lewenborg, de koploper tegen de nummer 10. Stond binnen 20 minuten al 3-0, bij rust al 4-0 en werd uiteindelijk 7-0. GVAV kan zaterdag (op zondag is er een wielerwedstrijd in Veendam) bij winst op Veendam1894 kampioen worden. Nog een stadsderby in 2L, Helpman-Gruno 8-1. In de rust van GVAV ben ik naar Forward gegaan, daar was het tien minuten voor rust net 1-0 geworden. Kort voor rust zag ik de 2-0 en na rust in een wat gezapige tweede helft ook nog de 3-0. Actief en SVZ wonnen ook, blijft spannend bovenin.
6281221b11166-IMG_1264.jpg

Forward-Sideburn

In 1F speelde GRC 1-1 tegen WVV en verloor Stadspark ook al dik (8-1) van SVBO.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Ik was bij GRC Groningen - WVV. Het werd dus 1-1. Na een saaie eerste helft met 2 kleine kansen voor WVV werd het na rust leuker. GRC beter en via een strafschop op 1-0. GRC verzuimde de tweede te maken, waardoor het na een corner toch nog 1-1 werd.
Beide clubs konden nog voor een vervangende periode gaan, maar die kans is voor GRC erg klein na de remise.
Maar goed. GRC vindt de eerste klasse een prima podium werd me vooraf verteld, dus bijna niemand maalt er om.
 

Abubakari

Well-known member
62891f7f8b8d8-IMG_1333.jpg

PKC'83-Oranje Nassau vanmiddag, ON had nog een kansje op de derde periode, maar nu niet meer, ze verloren met 6-3. Leuke wedstrijd, dat klopt.
Hier het hoe/wat/waar/wanneer van die wedstrijd

VVG verloor met 3-0 van WHC, volgende week komt koploper Olde Veste op bezoek bij VVG, bij winst is OV kampioen.
Velocitas (3C) werd vanmiddag al kampioen, 4-1 gewonnen bij Glimmen en tweedeklasser! in 2J wonnen Gorecht en DZOH allebei, volgende week in Haren Gorecht-DZOH, de gasten staan 3 punten voor. TKB verloor van DZOH en moet 3 punten goedmaken om nacompetitie te ontlopen.
VVK (5D) kan volgende week ook kampioen worden.

Dokkum had zowaar nog zicht op een vervangende periodetitel, staan zelf vijfde en speelden tegen nummer vier WTOC. Bij winst zouden ze WTOC voorbij gaan en een goeie kans dat nummer vier een periode overneemt. Binnen het half uur 2-0 voor, maar in de 90' minuut nog de 2-2 slikken. Mooi kut nou.
buh kwiek won bij hekkensluiter Veenwouden, Mamio verloor de derby van Lycurgus met 1-0.
 

Abubakari

Well-known member
We hebben er in Stad een zondag eerste klasser bij, GVAV Rapiditas won gister in het Henk Nienhuis Stadion met 0-3 van Veendam en is kampioen geworden.
Benieuwd of we er volgend jaar 3 in de eerste klasse hebben, Stadspark moet zich via de nc handhaven.


gvav-kampioen.jpg
 

Abubakari

Well-known member
628a4e7d375ff-B72AD0FC-E926-4D07-8913-0837A56F115D.jpeg

Drie wedstrijden om uit te kiezen, drie thuisclubs die vorige week met 7 goals verschil verloren en nu tegen de nummers 2 en 3 moesten. Twee van die drie thuisclubs zijn al vrijwel zeker van nc tegen degradatie, dus koos ik voor Lewenborg wat nog een kansje heeft om nc te ontlopen. Thuis tegen Rolder Boys, tweede in 2L. Leek een simpele zege voor het oppermachtige Rolder Boys te worden maar die gaven in de laatste minuten nog een 1-3 voorsprong weg, werd nog 3-3.
De andere twee wedstrijden waren Stadspark-Hoogezand 1-2 en Gruno-Valthermond 1-3.
Voor Hoogezand een heel belangrijke zege, koploper VKW verloor thuis van Jubbega en nu staat Hoogezand weer eerste.

In 3B liet Forward dure punten liggen bij HSC, die staan voorlaatst en het werd daar 1-1. Actief en SVZ wonnen wel.
Volgende week Forward-SVZ en de week daarop op de laatste speeldag Actief-Forward.
628a5085c2d8c-67CA665F-7E30-4450-92C6-85BA52BD8557.jpeg
 

Abubakari

Well-known member
Ik had eigenlijk gehoopt op puntverlies van Actief en winst van Forward, hadden ze volgende week kampioen kunnen worden.

SVZ na een magere periode ook aardig op schot, 6-3 vandaag.
 
Bovenaan