District Noord

bqandy

Well-known member
VKW gaat toch naar de hoofdklasse? Bizar

@Joost zocht het eerder uit en kwam met onderstaande van de KNVB:

De kampioen promoveert naar de Hoofdklasse. Uitzondering hierop is als de kampioen voor 1 oktober 2021 heeft verzocht om horizontaal te willen overstappen en daarmee heeft aangegeven om in het seizoen 2022/’23 uit te willen komen op zaterdag. De kampioen komt dan niet in aanmerking voor promotie en wordt in het seizoen 2022/’23 ingedeeld in de 1e klasse zaterdagvoetbal. Deze promotieplaats in de hoofdklasse wordt opgevuld vanuit de te spelen nacompetitie tussen de herkansers van de hoofdklassen en de periodekampioenen van alle 1e klassen zondagvoetbal

En nu is het ineens dit

De kampioen promoveert naar de Hoofdklasse. Uitzondering hierop is als de kampioen voor 1 oktober 2021 heeft verzocht
om horizontaal te willen overstappen en daarmee heeft aangegeven om in het seizoen 2022/’23 uit te willen komen op
zaterdag. De kampioen komt dan niet in aanmerking voor promotie en wordt in het seizoen 2022/’23 ingedeeld in de 1
e
klasse zaterdagvoetbal. In plaats van de kampioen promoveert dan het eerstvolgende team uit de eindrangschikking dat

niet overstapt naar de zaterdag.

Zijn de regels tijdens het spel veranderd? Of is het iets anders?
 

bqandy

Well-known member
Ik trek het ook niet in twijfel. Ik vraag me alleen af of de KNVB de regels tussentijds heeft veranderd.
 

Abubakari

Well-known member
En ik neem aan in dat geval ook niet naar de za. hoofdklasse.
Nee klopt, Hoogezand speelt volgend jaar in de zaterdag eerste klasse.

Wel apart dat de KNVB nu nog eens beslist dat de beste op zondag blijvende club de promo plek van de kampioen over mag nemen.
VKW verspeelt prompt zijn koppositie aan Hoogezand.
 

Joost

Well-known member
Wat is dit voor merkwaardige wending.

Wat het nog aparter maakt is dat het in de huidige versie van de p/d regeling staat en die is van maart volgens de eerste bladzijde.

Terwijl ik in april nog heb nagezocht.

In de regelingen van andere districten is het ook aangepast, en daar staat versie 26 november 2021.

Hier heeft duidelijk iemand de boel aan lopen passen. Morgen eens mailen.
 

Joost

Well-known member
Heb het nog even gecontroleerd en de versie van de p/d regeling die ik in april van de KNVB site heb gehaald bevatte nog de oude tekst. Bijzonder.
 

bqandy

Well-known member
Het is natuurlijk ook erg vreemd dat VKW zaterdag wordt gebeld door de KNVB met de mededeling dat ze gepromoveerd zijn. Niemand bij VKW wist van iets.
 

de waan

Well-known member
Heel raar dit, tussentijds de regels aanpassen.

Unitas'30 (1B) meldt inderdaad ook dat ze al gepromoveerd zijn.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het geprobeerd na te vragen maar kreeg er geen echt antwoord op. Uit alles bleek ook dat ik er eigenlijk beter van op de hoogte was dan de competitieleider...
 

Abubakari

Well-known member
62924e36ca381-IMG_1358.jpg

Kraker in 2J, nummer twee Gorecht vs koploper DZOH, verschil 3 punten en een doelsaldo van DZOH wat 11 goals beter is.
Vaak niet de mooiste wedstrijden, dit was daarop een uitzondering, Gorecht won met 4-3. Lees hier hoe:
In 2J won Knickerbockers met 3-1 maar moet het hopen dat hekkensluiter NEC Delfzijl volgende week niet van Oosterwolde verliest en dan moet TKB zelf ook nog bij Bedum winnen, lijkt dus nacomp te worden voor TKB.

In 1E speelde de kampioen ook in Groningen, D'Olde Veste won met 0-6 van VVG (blij dat ik naar Gorecht ging) en is kampioen. ON speelde 2-2 tegen nr 2 WHC.
Onderin was het voor Balk een slechte middag, concurrenten Zeerobben (4-2 tegen Pelikaan S) en Burgum (2-1 van PKC'83) wonnen en Balk verloor met 0-3 van Blauw Wit'34. Balk staat nu laatste met 2 punten minder dan Zeerobben.

Dokkum houdt nog kans op een vervangende periodetitel, het won met 0-3 van Burdaard, speelt volgende week thuis tegen hekkensluiter GSVV en concurrent WTOC moet tegen nummer twee RWF. Verschil is 1 punt. buh kwiek speelt om des keizers baard maar won wel weer eens, 4-0 van Zuidhorn. 't Fean (53 pnt) kon in 2I kampioen worden maar zag in plaats daarvan nummer twee Kollum op 1 punt komen doordat it Fean verloor en Kollum won.

in 5D werd VVK kampioen door bij Blauw Geel'15 te winnen.
 

Abubakari

Well-known member
62938f761bdcc-IMG_1372.jpg

Forward-SVZ, qua publieke belangstelling een heel verschil met gister bij Gorecht-DZOH, hier stonden de mensen vooral aan de kant waar ik ook stond, maar ik denk niet dat er veel meer dan 100 mensen waren. Op zich al veel voor een wedstrijd van Forward, maar voor zo'n topper weinig.

Forward verloor de topper tegen SVZ met 1-3, Actief won met 0-5 en is de nieuwe koploper. Kampioenschap gaat tussen Actief (53 +46) en Forward (51 (+36). SVZ staat ook op 51 punten maar met +27. Forward begon goed, binnen het kwartier bal tegen de lat en de 1-0, maar daarna kwam SVZ beter in de wedstrijd en was de zege verdiend. Volgende week Actief-Forward. SVZ moet tegen TLC, die staan vijfde, mocht Forward winnen moet SVZ dus 9 goals goedmaken op Forward. Ik zet mijn geld op Actief, de laatste weken prima in vorm en thuisvoordeel.
Andre nog naar de topper geweest?

In 1F speelde Stadspark 2-2 bij vv Heerenveen, de (nu voormalig) koploper in de tweede periode. Maakt voor Stadspark niks uit die moeten zich in de nc redden. Hoogezand en VKW wonnen, volgende week VKW-Hoogezand. Hoogezand staat eerste met 1 punt meer dan VKW.
Noordster is hier gedegradeerd, Stadspark en FVC spelen nacompetitie.

In 2L verloor Gruno met 14-0 van Rolder Boys, Gruno speelt nc maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat overleven, die hebben met hun 100 tegentreffers en reeks monsternederlagen niks in de tweede klasse te zoeken. Ook Lewenborg gaat de nc in, ondanks een vriendendienst van Helpman want Lewenborg won met 1-5 bij helpman. Maar Peize won ook waardoor Lewenborg drie punten en 41 goals goed moet maken.
Kampioen GVAV Rapiditas speelde zijn laatste wedstrijd in 2L, volgende week vrij, en won door drie doelpunten in de laatste 6 minuten na een 2-4 achterstand met 5-4 van WKE16.

in 3B won Groninger Boys met 2-0 van Siddeburen, laatste ronde zijn ze vrij en moet het op twee velden tegenzitten wil GB nog in de nc terecht komen.
Ook in 4C een topper, koploper Engelbert ging met 1 punt voorsprong naar nummer twee PJC en speelde 1-1. Volgende week thuis van FVV (voorlaatst) winnen en de titel is een feit. Aangezien de eerste twee promoveren in 4C zijn Engelbert en PJC al zeker van promotie.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik verlaat Groningen morgen en ga naar mijn ouwe club, winnen van GSVV en hopen op puntverlies van WTOC bij nr 2 RWF en vv Dokkum heeft nacompetitie. Sluiten we s Avonds een dagje Fryslân af met it Dockumer Lokaeltsje en Rats on Rafts in Leeuwarden. Hatstikkene moai!
 

bqandy

Well-known member
Nog wat nieuws. Doelpuntenmachine Freddy de Groothvan Groninger Boys speelt zaterdag zijn laatste wedstrijd in de kelder van 5D tegen Blauw Geel'15.
Hij wordt volgend seizoen mede-trainer van 3e klasser Groninger Boys zon 1. Met De Grooth loopt het hele 1e zaterdagelftal leeg bij GB en wordt dus opgedoekt voor de standaardklasse. Er blijft wel een 2e elftal op zaterdag tussen de reserves spelen.

Amicitia VMC had de zondagtak opgeheven. Maar er zijn weer plannen om dat opnieuw op te staren. Met veel spelers van studentenclub Forward moet dat in de 5e klasse standaard gaan gebeuren. Maar er moet nog wel wat bij. De focus blijft op de zaterdag. Maar gezien de stand momenteel kan dat zo maar 5e klasse zaterdag zijn volgend seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik verlaat Groningen morgen en ga naar mijn ouwe club, winnen van GSVV en hopen op puntverlies van WTOC bij nr 2 RWF en vv Dokkum heeft nacompetitie. Sluiten we s Avonds een dagje Fryslân af met it Dockumer Lokaeltsje en Rats on Rafts in Leeuwarden. Hatstikkene moai!

629b754ec6984-166D3197-F83F-45F3-85BA-B0199886CF0A.png

Dokkum 4-0 gewonnen, WTOC 5-1 verloren, nacompetitie voor Dokkum.😀
Nr7 is mijn oomzegger, goal + assist vanmiddag 👍

In 1E onstsnapte Balk aan degradatie door bij PKC83 te winnen en doordat Zeerobben verloor, die degraderen nu rechtstreeks. Balk speelt nacompetitie.
VVG sloot dramatisch af, 9-1 verloren.

in 2I werd it Fean kampioen, zelf gelijk gespeeld, maar concurrent Kollum verloor.
In 2J pakte DZOH de titel, zelf 2-0 gewonnen, moest ook want Gorecht won na een 2-0 achterstand nog met 2-4.
The Knickerbockers wonnen maar spelen nacompetitie tegen degradatie.

Amicitia (4C) won bij OKVC en ontloopt daaarmee nacompetitie.

Laatste wedstrijd van Freddy de Grooth was geen succes, 0-5 verloren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een heerlijke wedstrijd op een goedgevuld en werkelijk prachtig sportpark gezien. Bij rust stond het door een prachtig afstandsschot 1-0 voor Gramsbergen.

Na een uur spelen kreeg de thuisploeg een zeer goedkope penalty. Dit cadeautje werd uiteraard verzilverd, maar niet veel later ging de bal ook aan de andere kant op de stip. Ook deze penalty ging erin en bij Gorecht kwam het geloof weer terug.

Gramsbergen was leeg gespeeld en in de slotfase liep Gorecht over Gramsbergen heen. Eindstand 2-4.

In de slotfase veel gejuich bij het Gorecht publiek. Een grappenmaker had op de app Liveuitslagen de tussenstand bij DZOH - Elim op 2-2 gezet. Dit bleek dus niet waar te zijn.
 
Mocht je een wedstrijd van Gramsbergen bezoeken op 200 meter van het sportpark zit een lokale brouwerij Mommeriete. Dat is ook zeker een bezoekje waard.
 
Bovenaan