Sodemieters, als wat VVG vanmiddag liet zien een voorbode is voor komend seizoen dan wordt het genieten. Ze kwamen tegen zondag eerste klasser GVAV Rapiditas vlot met 0-1 achter maar een half uur later stond het 4-1. Vlotte combinaties, prachtige aanvallen, individuele hoogstandjes, alles zat er in. Ook in de rest van de wedstrijd was het prima, al werd er wel wat gas terug genomen, ze liepen nog wel uit naar 6-1, uiteindelijk deed GVAV nog wat terug, 6-2. Ik denk in de dik tien jaar dat ik VVG zie voetballen de beste wedstrijd die ik van ze gezien heb.
Eerder die middag ook nog naar Lycurgus-Mamio geweest. Lycurgus promoveerde in de nc naar de derde klasse, Mamio is nog vierde klasser.
Lycurgus had veel balbezit maar kwam niet door de hechte Mamio defensie. Na rust lukte dat wel zo nu en dan en dan leverde dat ook een aantal prima kansen op, maar erg scherp waren ze bij Lycurgus voorin niet, te traag waardoor schoten geblokt werden of slordig afwerken waardoor de Mamio keeper kon redden. Mamio kwam er zo nu en dan uit en halverwege de tweede helft kwamen ze ook op 0-1, mooi schot van een hele snelle aanvaller. Op basis van onverzettelijkheid en degelijkheid (Haaaa, bij Mamio, unicum in hun bestaan) een verdiende zege.
In Dokkum won VV Dokkum met 5-1.
Buh Kwiek had een hele goeie voorbereiding met oa een 0-3 zege op hoofdklasser Buitenpost maar ging in de eerste echte wedstrijd gelijk met 3-0 onderuit bij Stiens, een competitiegenoot in de tweede klasse.