District Noord

bqandy

Well-known member
VVG blijft dan bestaan met lagere elftallen en een 35+ team.

Sterkhouder Haaye Feenstra gaat naar PKC’83, Yoshi Supriata en Tyson dos Santos naar ON, Youri ter Arkel naar GVAV Rapiditas en aanvoerder Danny Harms naar Pelikaan S.
Welke lagere elftallen? Kun je met een tweede elftal en een 35 plus team een club draaiende houden? Of is er ineens een enorme aanwas van recreatieve leden? Of zijn de kosten zo veel lager dat het echt met 2 teams kan?

PES5

Administrator
Forumleiding
Welke lagere elftallen? Kun je met een tweede elftal en een 35 plus team een club draaiende houden? Of is er ineens een enorme aanwas van recreatieve leden? Of zijn de kosten zo veel lager dat het echt met 2 teams kan?
Het eerste elftal doucht veel langer.

Abubakari

Well-known member
640388ad06964-000velomar.png

Na twee amateurvoetballoze weken weer fijn langs de lijn. Bij de koploper in 2L, Velocitas, tegen nummer 4 Marum. Na 5 minuten al 0-2. Velocitas kwam terug tot 1-2 maar verloor met 1-4. Staan nog wel eerste.
In 1F had ON een prima middag. Zelf de topper tegen Blauw Wit'34 met 4-1 gewonnen en doordat ONS en (koploper) Pelikaan S verloren staat ON nu tweede op maar 2 punten. PKC'83 en Gorecht wonnen ook. PKC bij Hoogezand met 1-4 en Gorecht pakte 3 dure punten bij hekkensluiter 't Fean'58. 0-1.

Dokkum speelde 0-0 tegen Marrum, buh kwiek 2-2 tegen LTC. Mamio won oet bie Heracliden met 1-4 en omdat koploper Holwierde verloor staat Mamio nu tweede op 4 punten.

Abubakari

Well-known member
64066aaa6c3ee-IMG_3493.JPG

Zondag naar de topper in 2L geweest. Geheel in stijl van de eredivisie top 4 eindigde het in 0-1.

bqandy

Well-known member
Nog even over VV Groningen. Er is gisteravond (woensdag) een vergadering geweest van de stichting die sportpark het Noorden beheerd. Daar heeft het bestuur van VVG aangegeven dat enkele leden van plan zijn een doorstart te maken en daar is voor 30 juni duidelijkheid over. De verwachting is dat dit lukt. Of dat met een standaard elftal in de 5e klasse of tussen de reserves gebeurd is niet bekend.
De vergadering was uitgeroepn, omdat VVK en Potetos, beide andere gebruikers van het complex, bang waren dat ze volgend seizoen met hogere kosten zouden krijgen. Diverse zaken zoals energie worden namelijk gezamenlijk gedragen.

bqandy

Well-known member
Gruno schrijft na een jaar afwezigheid weer een standaardteam in. Starten in de 5e klasse zaterdag.
De club trok zich na vorig seizoen terug wegens een gebrek aan goede spelers. Gruno degradeerde toen van de 2e naar de 3e klasse zondag.

de waan

Well-known member
Zo zie je maar weer: sektarisch en achterhaald zaterdag- en zondaggeleuter leidt alleen maar tot ellende.

gevegt

Well-known member
Dat stukje doet mij denken aan hoe het er in Dalfsen ruim 40 jaar geleden nog aan toe ging.
Nu wil ik niet zeggen dat we hier de laatste decennia volledig ontwikkeld zijn, maar de haat en nijd is wel omgezet tot een redelijk goede samenwerking.

gevegt

Well-known member
De jeugd is daar in ieder geval samen. De senioren niet.
Dat was relatief makkelijk na jaren praten omdat ze beiden op zaterdag voetballen.
Nu gaat het om een verdere samenwerking waar het zwaartepunt ligt om de statuten te moeten wijzigen om tot een eventuele fusie te komen.
Mag jij raden wie en waarom dat nog steeds tegengehouden wordt.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
ON pakt de koppositie in 1F (concurrenten verliezen verrassend bij degradatiekandidaten en ON wint zelf met 0-1 bij Hoogezand.
Ik was bij de koploper in de tweede klasse, Velocitas, ik breng geen geluk want net als twee weken terug verloor Velocitas, nu met 1-3 van LTC.
Zijn ook direct koploper af. Wederom een verdiende nederlaag. Velocitas is flink uit vorm. Volgende week uit naar nummer 2 Drenthina.
6415f3e974805-IMG_3531.JPG

Mamio won wel, zag de koploper ook punten verliezen en staat nu tweede op 2 punten. Dokkum kan niet scoren, verloor met 0-2 van nummer 3 Drogeham.

Abubakari

Well-known member
Ik was bij de koploper in de tweede klasse, Velocitas, ik breng geen geluk want net als twee weken terug verloor Velocitas
Laatste 10 wedstrijden heeft Velocitas 8x gewonnen, waaronder oefenzeges op Buitenpost en Blauw Wit’34. Die twee nederlagen was ik bij. De 8 zeges niet.

Goed nieuws, de volgende thuiswedstrijd kan ik niet. Pas op 25 april weer, dan komen de blauw gelen uit Dokkum op bezoek. Dan zal de vloek van Abu wel weer over zijn. En anders ga ik wel een klein stukje verderop naar Stadspark-Mamio.

Joost

Well-known member
Bij Veenhuizen werd vooraf wat vuurwerk afgestoken.
Dat vond de buurman niet zo prettig dus die kwam met z'n scooter het veld op gereden tijdens de wedstrijd.

Gelukkig was Onze Club aanwezig!

• Haha
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Ik blijf die tribune van Veenhuizen geweldig vinden. Dat moet wel de kleinste zijn in het amateurvoetbal. Ik zag ooit in Duitsland een kleinere. Dat was een plank met een afdak er boven voor vijf mensen.

bqandy

Well-known member
Ik was weer eens bij GVAV Rapiditas. Het werd een kleine 2-1 zege op Rolder Boys, maar GVAV was echt oppermachtig. De van VVG overgekomen Van Dorssen en Ter Arkel zijn echte versterkingen voor de ploeg. Die komen overigens oorspronkelijk ook van GVAV.

En FC Lewenborg won in Engelbert met 3-0 van de plaatselijke trots. Lewenborg speelt volgende week thuis tegen de enige overgebleven concurrent in 3C zondag, Muntendam, en bij winst kan de kampioensvlag al de mast in. Wellicht het eerste standaardelftal in Nederland? Een gelijkspel en een nederlaag, de rest werd gewonnen.

Joost

Well-known member
Ik blijf die tribune van Veenhuizen geweldig vinden. Dat moet wel de kleinste zijn in het amateurvoetbal. Ik zag ooit in Duitsland een kleinere. Dat was een plank met een afdak er boven voor vijf mensen.
Die tribune is in plaatje ja.

In België staat een business seat met twee stoelen, dat is de kleinste die ik ken.

Abubakari

Well-known member
Kan me de man wel een beetje voorstellen:

,,Onze dochter is eerder een keer van een paard gevallen, waarbij ze bewusteloos raakte. Het gebeurde vlak bij ons huis. Wim (de man op de scooter dus) heeft toen, totdat de traumahelikopter op de plek van het ongeluk arriveerde, al die tijd het hoofd van onze bewusteloze dochter vastgehouden. Door dat geknal zaterdag vlak voor de wedstrijd schrokken de paarden en Wim ook. Al zijn emoties van toen kwamen weer bij hem boven. Het was een enorme panieksituatie en Wim wilde ze laten weten wat dat geknal had aangericht.”
Bron: DVHN

Bovenaan