District Noord

Abubakari

Well-known member
62adfe405a79f-61A5349A-AFD3-41CB-B934-9F15C8152DA6.jpeg

Eerste kwartier leek het nog een makje te worden, Oudehaske bakte er helemaal niks van, daarna maakten ze ook geen grootse indruk maar waren ze wel gelijkwaardig aan Dokkum. Enige echt grote kans voor rust was ook voor Âldehaske.

Dokkum begon na rust goed en kreeg direct twee beste kansen, de tweede was raak. Maar in plaats van door te drukken gaven ze het initiatief weer uit handen en na een fout van de keeper en niet erg adequaat verdedigen stond het 10 minuten later opeens 2-1 voor Âldehaske.
Dokkum bakte er daarna lang ook niet veel van maar kreeg in de slotfase wel twee goeie mogelijkheden, beide jammerlijk gemist.

Maar jawel, twee minuten in blessuretijd de 2-2!
In de verlenging was Dokkum weer beter maar liet mijn neefje de beste kans van de verlenging liggen.
In de penaltyserie scoorde hij wel.
Op 3-3 miste Âldehaske, maar in de gelijkmakende beurt miste Dokkum ook. Âldehaske maakte de vijfde en Dokkum miste nog eens, uit en over.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik me ook afvraag of je met dit voetbal iets te zoeken hebt in de derde klasse, maar dat zullen de zenuwen dan geweest zijn.

Oet Grunn wel goed nieuws. Gorecht won met 3-1 van Meppel en promoveert naar de eerste klasse, BQ1887 won met 3-0 van Klazienaveen en gaat naar de tweede klasse en Lycurgus won van Ropta Boys en gaat naar de derde klasse.
Glimmen degradeert naar de vierde klasse, die gingen met 6-1 onderuit tegen ONR.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Be Quick zaterdag is dan eindelijk aanbeland in de klasse waar de club in moet spelen volgens een beleidsplan.
Maar ik ben benieuwd met welke spelers. Op 4 na gaat iedereen weg. Dollenkamp komt over van zon 1. Het zal waarschijnlijk veel jeugd worden.
 

Abubakari

Well-known member
FC Meppel redde het niet, maar maakte wel een heel fijne treffer.

Ik zag hem ook voorbij komen op twitter.
Bij Meppel was de scheids de gebeten hond. De 2-1 had afgekeurd moeten worden en voorafgaand aan de 1-3 had Meppel een penalty moeten hebben volgens de Drenthen. Jos Fidom gaf de scheids een flinke zet en kreeg na de 1-3 rood.
Morgen allemaal terug te zien bij Onze Club. Kunnen we zien of Meppel zich terecht bestolen voelt. Als het een beetje soepel in beeld komt.

Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
 

noordooster

Well-known member
Be Quick zaterdag is dan eindelijk aanbeland in de klasse waar de club in moet spelen volgens een beleidsplan.
Maar ik ben benieuwd met welke spelers. Op 4 na gaat iedereen weg. Dollenkamp komt over van zon 1. Het zal waarschijnlijk veel jeugd worden.
Ook wel een verdiende overwinning op Klazienaveen.
Doelpuntenmakers oa. Strengholt en Lanjouw ( de 1-0 ).

Het was ook een lang gekoesterde wens van BQ om met zondag 2 uit te komen in een standaardcompetitie omdat ze destijds in de reserve hoofdklasse te weinig tegenstand zouden hebben.
Nu maar afwachten hoe lang de club met 2 teams in de standaardcompetitie mag blijven spelen.
 

bqandy

Well-known member
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
FVC won echter met 3-2 van LSC. Rolder Boys wint van Valthermond, ook 3-2. Rolder Boys eerste klasser.

Naast Gruno verdwijnt ook ook FC Lewenborg uit de 2e klasse na de 3-1 nederlaag tegen Sellingen.
Gruno kwam nog wel opdagen tegen Oldeholtpade en verloor met 7-2.
 

de waan

Well-known member
Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Ik heb het ook al even snel in kaart gebracht:
- 1e klasse van clubs uit Friesland en Groningen
- 1e klasse van clubs uit Drenthe, Overijssel en Noord Veluwe (globaal)
- 1e klasse van clubs uit Noord + Twente (globaal) op zondag
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zag hem ook voorbij komen op twitter.
Bij Meppel was de scheids de gebeten hond. De 2-1 had afgekeurd moeten worden en voorafgaand aan de 1-3 had Meppel een penalty moeten hebben volgens de Drenthen. Jos Fidom gaf de scheids een flinke zet en kreeg na de 1-3 rood.
Morgen allemaal terug te zien bij Onze Club. Kunnen we zien of Meppel zich terecht bestolen voelt. Als het een beetje soepel in beeld komt.

Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Inmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, leek mij ook beide keren niks aan de hand. Tijdens die nacompetitie wedstrijden en de finales in het bijzonder zorgen de clubbrillen nog meer dan anders voor een Stevie Wonder effect.

Ik geloof trouwens dat Fidom, die rood kreeg, naar een andere club gaat. Die zou wel eens een flinke schorsing kunnen krijgen. Die is niet zachtzinnig richting scheids.
 

Joost

Well-known member
Inmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.
Voor de liefhebbers; https://www.rtvdrenthe.nl/sport/147...-gorecht-voor-derde-keer-dit-seizoen-te-sterk

Ik kan me in het tweede geval wel voorstellen dat je daar tijdens de wedstrijd boos over bent maar de beelden laten toch duidelijk zien dat de scheidsrechter gelijk had.

Het verdedigen bij de 1-2 is van kinderlijk niveau, dat je dan een vrije trap wil is echt genant.
 

noordooster

Well-known member
Jos heeft in het veld vaker moeite zijn emoties de baas te blijven.
Beide hebben bij HODO en bij MSC en in het zaalvoetbal prima jaren gehad, maar de laatste jaren was het beste er duidelijk af.
En het is niet verrassend dat beide stoppen met voetballen op redelijk amateurniveau.
 

noordooster

Well-known member
Het was jammer dat hij bij Genemuiden zo'n beroerde blessure opliep en er daardoor langere tijd uit was.
Na een vrij lange revalidatie kwam hij weer terug, maar het oude niveau heeft hij niet meer gehaald.
Toch heeft hij zich bij Genemuiden en later bij HHC weer in de basis geknokt en zijn goaltjes meegepikt.

Van zijn trainersresultaten bij d'Olde Veste '54 en bij Peize was ik niet erg onder de indruk, maar misschien heeft hij bij Drachtster Boys meer succes.
 

Abubakari

Well-known member
62b728463a07f-CF6BDCCA-EA4B-4568-AEF6-736388AA1FAE.jpeg

Het seizoen afgesloten op de tribune bij Helpman waar de vrouwen van Oranje Nassau en The Knickerbockers de finale van de nacompetitie om promotie naar de topklasse speelden. ON won met 2-1, voor naar schatting 500 m/v publiek. Leuk sfeertje, voor rust een leuke wedstrijd, na rust niet meer. Verdiende zege voor ON maar die hadden mazzel dat de scheids niet al na twee minuten rood gaf aan de keepster die een doorgebroken Knickerbockster onderuit schopte. Anders had de Knickerbockster de bal in het lege doel kunnen schuiven.
Was mijn eerste live vrouwenwedstrijd ooit!
 

Abubakari

Well-known member
Nou, goed te spreken over de indelingen, zaterdag 1F met de Groninger en Friese clubs (zonder DZOH, Noordscheschut, Heerenveen en SWZ die in de verweggistanklasse 1E zitten, blij dat de Stad Groninger clubs daar niet in zitten) is een mooie competitie, zaterdag 2L een allegaartje van Groningen, Drenthe en Friesland (met BQ1887 én Be Quick Dokkum en Velocitas), zat 2K is volledig Fries. Zondag 1E is ook prima met maar 3 clubs van buiten Gro-Frie-Dre. En de rest van de klasses is allemaal gewoon regio, niet heel verrassend.
 

bqandy

Well-known member
Nog wat nieuws uit de stad Groningen.
Oosterparkers keert terug met een standaard elftal in de 5e klasse D zaterdag.
Potetos trekt eerste elftal terug en gaat in de reserve 2e klasse spelen.
Ik post vanavond wel het verhaaltje met de beweegredenen.
 
Bovenaan