District Noord

bqandy

Well-known member
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
FVC won echter met 3-2 van LSC. Rolder Boys wint van Valthermond, ook 3-2. Rolder Boys eerste klasser.

Naast Gruno verdwijnt ook ook FC Lewenborg uit de 2e klasse na de 3-1 nederlaag tegen Sellingen.
Gruno kwam nog wel opdagen tegen Oldeholtpade en verloor met 7-2.
 

de waan

Well-known member
Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Ik heb het ook al even snel in kaart gebracht:
- 1e klasse van clubs uit Friesland en Groningen
- 1e klasse van clubs uit Drenthe, Overijssel en Noord Veluwe (globaal)
- 1e klasse van clubs uit Noord + Twente (globaal) op zondag
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zag hem ook voorbij komen op twitter.
Bij Meppel was de scheids de gebeten hond. De 2-1 had afgekeurd moeten worden en voorafgaand aan de 1-3 had Meppel een penalty moeten hebben volgens de Drenthen. Jos Fidom gaf de scheids een flinke zet en kreeg na de 1-3 rood.
Morgen allemaal terug te zien bij Onze Club. Kunnen we zien of Meppel zich terecht bestolen voelt. Als het een beetje soepel in beeld komt.

Een mooie lading clubs voor de eerste klasse noord:
ON Sneek, Noordscheschut, Pelikaan S, Oranje Nassau G, Winsum, PKC '83, VV Groningen, Broekster Boys, Hoogezand, DZOH, vv Heerenveen, Leeuwarder Zwaluwen, Blauw Wit’34, Drachtster Boys, ‘t Fean’58, Gorecht en evt FVC. Dat zijn er al 17. Kunnen de Drenties wel naar Oost.
FVC morgen verliezen van LSC, hebben we er minus Drenthe 14 en heeft de eerste klasse zondag met LSC ook weer een club extra.
Inmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, leek mij ook beide keren niks aan de hand. Tijdens die nacompetitie wedstrijden en de finales in het bijzonder zorgen de clubbrillen nog meer dan anders voor een Stevie Wonder effect.

Ik geloof trouwens dat Fidom, die rood kreeg, naar een andere club gaat. Die zou wel eens een flinke schorsing kunnen krijgen. Die is niet zachtzinnig richting scheids.
 

Joost

Well-known member
Inmiddels teruggekeken, maar lijkt me niet dat FC Meppel ergens aanspraak op kon maken en zo te zien starten die het volgende seizoen met een paar schorsinkjes.
Voor de liefhebbers; https://www.rtvdrenthe.nl/sport/147...-gorecht-voor-derde-keer-dit-seizoen-te-sterk

Ik kan me in het tweede geval wel voorstellen dat je daar tijdens de wedstrijd boos over bent maar de beelden laten toch duidelijk zien dat de scheidsrechter gelijk had.

Het verdedigen bij de 1-2 is van kinderlijk niveau, dat je dan een vrije trap wil is echt genant.
 

Abubakari

Well-known member
62b728463a07f-CF6BDCCA-EA4B-4568-AEF6-736388AA1FAE.jpeg

Het seizoen afgesloten op de tribune bij Helpman waar de vrouwen van Oranje Nassau en The Knickerbockers de finale van de nacompetitie om promotie naar de topklasse speelden. ON won met 2-1, voor naar schatting 500 m/v publiek. Leuk sfeertje, voor rust een leuke wedstrijd, na rust niet meer. Verdiende zege voor ON maar die hadden mazzel dat de scheids niet al na twee minuten rood gaf aan de keepster die een doorgebroken Knickerbockster onderuit schopte. Anders had de Knickerbockster de bal in het lege doel kunnen schuiven.
Was mijn eerste live vrouwenwedstrijd ooit!
 

Abubakari

Well-known member
Nou, goed te spreken over de indelingen, zaterdag 1F met de Groninger en Friese clubs (zonder DZOH, Noordscheschut, Heerenveen en SWZ die in de verweggistanklasse 1E zitten, blij dat de Stad Groninger clubs daar niet in zitten) is een mooie competitie, zaterdag 2L een allegaartje van Groningen, Drenthe en Friesland (met BQ1887 én Be Quick Dokkum en Velocitas), zat 2K is volledig Fries. Zondag 1E is ook prima met maar 3 clubs van buiten Gro-Frie-Dre. En de rest van de klasses is allemaal gewoon regio, niet heel verrassend.
 

bqandy

Well-known member
Nog wat nieuws uit de stad Groningen.
Oosterparkers keert terug met een standaard elftal in de 5e klasse D zaterdag.
Potetos trekt eerste elftal terug en gaat in de reserve 2e klasse spelen.
Ik post vanavond wel het verhaaltje met de beweegredenen.
 

Abubakari

Well-known member
62fc5fa81e5b6-IMG_2687.JPG

We zijn weer los!
Vanavond naar het VVG toernooi geweest. Bezetting is niet zo bijzonder met voornamelijk derde, vierde en vijfde klassers + eerste klasser VVG, maar wel leuk om het (alweer) flink vernieuwde VVG even in actie te zien. Ze hadden eerder al met 7-0 bij Drachten (derde klasse) gewonnen en zaterdag thuis met 6-0 van Urk -23 gewonnen. Tegen vierde klasser SIOS (2-0) en derde klasser Groninger Boys (met nieuwe trainer Freddy de Grooth, 1-0) was de inspiratie in 2x25 minuten wat minder. Bekendste nieuweling is Erolind Derguti die van hoofdklasser Buitenpost overkwam. Verder vooral jonge spelers van oa BQ1887 en VV Emmen.
 

Abubakari

Well-known member
Competitie programma is vandaag bekend gemaakt. Ik ga het seizoen openen met Gorecht-Oranje Nassau. Met VVG.

Op zondag spelen GRC en GVAV Rapiditas meestal tegelijk thuis, dat is dan wel weer jammer aangezien het aanbod op zondag toch al niet zo geweldig groot is.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
6313f1295f2dd-IMG_2745.JPG

Sodemieters, als wat VVG vanmiddag liet zien een voorbode is voor komend seizoen dan wordt het genieten. Ze kwamen tegen zondag eerste klasser GVAV Rapiditas vlot met 0-1 achter maar een half uur later stond het 4-1. Vlotte combinaties, prachtige aanvallen, individuele hoogstandjes, alles zat er in. Ook in de rest van de wedstrijd was het prima, al werd er wel wat gas terug genomen, ze liepen nog wel uit naar 6-1, uiteindelijk deed GVAV nog wat terug, 6-2. Ik denk in de dik tien jaar dat ik VVG zie voetballen de beste wedstrijd die ik van ze gezien heb.

6313f2607848a-IMG_2740.JPG

Eerder die middag ook nog naar Lycurgus-Mamio geweest. Lycurgus promoveerde in de nc naar de derde klasse, Mamio is nog vierde klasser.
Lycurgus had veel balbezit maar kwam niet door de hechte Mamio defensie. Na rust lukte dat wel zo nu en dan en dan leverde dat ook een aantal prima kansen op, maar erg scherp waren ze bij Lycurgus voorin niet, te traag waardoor schoten geblokt werden of slordig afwerken waardoor de Mamio keeper kon redden. Mamio kwam er zo nu en dan uit en halverwege de tweede helft kwamen ze ook op 0-1, mooi schot van een hele snelle aanvaller. Op basis van onverzettelijkheid en degelijkheid (Haaaa, bij Mamio, unicum in hun bestaan) een verdiende zege.

In Dokkum won VV Dokkum met 5-1.
Buh Kwiek had een hele goeie voorbereiding met oa een 0-3 zege op hoofdklasser Buitenpost maar ging in de eerste echte wedstrijd gelijk met 3-0 onderuit bij Stiens, een competitiegenoot in de tweede klasse.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
6317ce46ec4e9-IMG_2764.jpg

Potje bekervoetbal vanavond, Groninger Boys-Actief, het debuut van Freddy de Grooth als trainer. Verliep best aardig, 5-1 gewonnen. Groninger Boys heeft geloof ik een flinke metamorfose gemaakt, veel jonge gasten, leuk team. Vorig seizoen streed Actief nog om de titel en GB tegen degradatie. 5-1 was wel geflatteerd, maar daar maalt verder geen enkele Groninger Boy om vermoed ik.

Oranje Nassau speelde vanavond ook voor de beker en won met 0-3 bij zondag eerste klasser WVV.
 

Abubakari

Well-known member
631c7d931ee8c-IMG_2777.JPG


Het weekend begon al op vrijdagavond. PKC'83 (zat. 1) tegen ASVB (zon2), vorige week won PKC'83 al met 6-0 van Noordster (zon 2), nu werd het weer 6-0. 3x Bryan Inge, 2x Rob Schokker en 1x Kay Bootsma. Leuk man, die bekerweken, straks Mamio-VAKO om een plek in de volgende ronde (als Mamio wint, anders wordt VAKO-Lycurgus de finale in deze poule en kunnen drie clubs op 6 punten eindigen) en daarna GVAV Rapiditas-Zuidhorn. VVG moet uit tegen Stadspark, verwacht ik een veegpartij die niet echt spannend wordt. GVAV Rap verloor vorige week zijn eerste wedstrijd, Zuidhorn won met 6-1 van Stadspark dus GVAV moet winnen. Om 15.00 is er ook nog ON-Gorecht, maar dan kan ik niet op tijd bij GVAV-Zuidhorn zijn. En Mamio is natuurlijk sowieso leuker dan het keurige ON.
 

Abubakari

Well-known member
631ced586610d-IMG_2780.JPG

Uiteindelijk was ON-Gorecht toch leuker geweest, 3-4 voor Gorecht. Mamio was weer degelijk en won met 2-0 van VAKO en heeft volgende week thuis tegen vijfde klasser Ezinge aan een punt genoeg.
631ced7606870-IMG_2788.jpg

GVAV Rapiditas won met 4-1 van Zuidhorn, VVG met 0-2 bij Stadspark (viel dus wel mee qua veegpartij). GVAV Rapiditas moet volgende week van Stadspark winnen en hopen dat Zuidhorn niet wint bij VVG.

buh kwiek revancheerde zich en won met liefst 8-1 van Sint Annaparochie, VV Dokkum won met 0-2 bij VCR.
Be Quick 1887 zaterdag verloor met 5-2 van Velocitas, de Kok ook weer op de hoogte.

Voor de liefhebber, hier een uitgebreid overzicht:
 
Bovenaan