District Noord

de waan

Well-known member
Bovenste rij al bijna vol met de clichébingo, die trainer.
“We hebben de slag verloren, maar de oorlog nog niet. We gaan onze wonden likken en maken wel even pas op de plaats”.
 

bqandy

Well-known member
Bovenste rij al bijna vol met de clichébingo, die trainer.
“We hebben de slag verloren, maar de oorlog nog niet. We gaan onze wonden likken en maken wel even pas op de plaats”.
Hahaha, Het rolde er ook makkelijk uit. :)

Gisteravond een flink aantal inhaalwedstrijden.
The Knickerbockers hield koploper DZOH in 2J knap op 1-1. DZOH nu 5 punten voor op Gorecht. Gorecht wedstrijd minder gespeeld.
In 3C verstevigde Velocitas de koppositie door een 0-1 winst bij Zuidlaren. Gat met Be Quick (za) is 9 punten. BQ heeft wel een wedstrijd tegoed.
Verder: Holwierde - Groen Geel 2-2. Omlandia - Glimmen 3-0 en Noorwolde - Loppersum 1-3.
 

Abubakari

Well-known member
En het degradatieduel van ON tegen Zeerobben werd afgelast. Komt mooi uit, nu kan ik er waarschijnlijk wel heen, gister stond ie tegenover Ajax-Benfica.

Zaterdag ook een mooie kraker, VV Groningen vs Oranje Nassau. Uitgelezen kans voor VVG om eindelijk eens van ON te winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Spookt omdat er iemand in de belangstelling staat van Harkemase Boys of staat dat los van het spoken?
Denk dat het wel wat meevalt met dat spoken, maar als jij meer weet deel het met ons zou ik zeggen.

Ze missen een hoop spelers is de verklaring voor de slechte start van 2022. Lijkt mij een probleem waar alle clubs mee te maken hebben.
Feit is dat ON ook voor de winterstop al een lekke defensie had. Alleen toen werd er nog best veel gescoord.
 

bqandy

Well-known member
De trainer spookte afgelopen zaterdag wel lang elders rond na de wedstrijd voordat ik hem kon spreken.
Kostte ON dus een schaal smakelijke bitterballen. :);)
 

Abubakari

Well-known member
Naar verluid zijn OOG medewerkers na zaterdag niet meer welkom na afloop nav het in rap tempo leegschransen van een schaal bitterballen.

Ik las net in de voorbeschouwing van ON dat Ifaeyi Gorissen ook nog deel ut maakt an de VVG selectie. Die heeft volgens mij nog geen minuut gemaakt dit seizoen. Wel zonde want dat is precies wat er aan ontbreekt, een topschutter.
 

Abubakari

Well-known member
Had de reporter misschien de juiste antenne moeten aanzetten.
Je denkt dat ze dan gewillig de vuile was buiten waren gaan hangen?

Nou de Kok, voor de draad ermee, kom maar op met die spoken. Niet alleen halfslachtige beweringen doen, daar kopen we niks voor.
 

Abubakari

Well-known member
6235fca368655-FDAEF3C9-501E-4D5C-980D-390CBEA6F5F7.jpeg

VVG-Oranje Nassau dus vanmiddag, stond schijnbaar veel spanning op want het werd niet echt een goeie wedstrijd. De weinige grote kansen die er waren werden jammerlijk gemist tot een kwartiertje voor tijd, toen kopte Danny Harms VVG naar de winst. ON blijft dus verliezen en mag zich zorgen gaan maken.
PKC83 nam een puntje mee bij WHC, de nummer twee, 1-1.
 

Abubakari

Well-known member
Gorecht won in 2J eindelijk weer eens en omdat DZOH opnieuw gelijkspeelde heeft Gorecht nog maar 1 verliespunt minder dan koploper DZOH.

In 2I verloor Buh Kwiek thuis met 1-2, de wedstrijd van VV Dokkum ging niet door.
Wat Mamio gedaan heeft weet ik niet.
 

bqandy

Well-known member
Er was blijkbaar verwarring over Mamio - SIOS. Er was corona bij Mamio, wedstrijd werd afgelast, maar bleef op een of andere manier in het programma staan. Er is dus niet gespeeld.
 

Abubakari

Well-known member
De Klassieker ipv amateurvoetbal deze zondag voor mij. Waarop trouwens best veel afgelast werd in Stad, dus kan ik uit deze ronde later vast nog op een donderdag een potje kijken. Stadspark-Jobbegea bijvoorbeeld (GRC ging wel door, 3-1 verloren bij Heerenveen) en/of de degradatiekraker Gruno-Lewenborg in 2L (GVAV speelde wel, won met 0-3 bij Helpman) en/of naar Forward-Asser Boys in 3B (koploper svz andré verspeelde punten, 1-1 tegen ZNC). Groninger Boys blijft laatst in 3B, 3-1 verloren van TLC.

Sowieso weinig zondagvoetbal deze weken, volgende week deel 2 van de Meindert Talma Jubileum middagen in Vera, week daarop Cambuur-NEC om 16.45 en Leeuwarden heeft die middag niet veel soeps te bieden qua amateurvoetbal.
 

Abubakari

Well-known member
In 2I verloor Buh Kwiek thuis met 1-2.
En vanavond verloor buh kwiek weer, thuis met 0-1 van Marum, die staan derde. Bq staat nu vierde op 7 punten van koploper Kollum.

Stadspark zaterdag verloor met 6-0 van Groen Geel, die kregen in de laatste 7 wedstrijden 43 goals tegen. Maar staan nog niet laatste.
In 2J won Gorecht uit met 0-3 bij Elim waardoor het gat met koploper DZOH nu ook daadwerkelijk nog maar 1 punt is.

In 1E pakte hekkensluiter Burgum een puntje in de derby bij Broekster Boys en klom Drachtster Boys naar plek 4 door thuis met 2-1 van nr 3 Pelikaan S te winnen.
 

Abubakari

Well-known member
623f5c5c16a08-56CF0644-3B58-458B-BCCB-129C6F9779BF.jpeg

Vanmiddag naar Oranje Nassau tegen Burgum geweest in 1E. ON na vier nederlagen op rij in de problemen gekomen moest vanmiddag dan maar de ommekeer verwezenlijken tegen de hekkensluiter. Lukte niet, na 2 minuten al bijna 0-1 maar ON mazzelde dat Burgum snoeihard tegen de lat schoot. Krap tien minuten later was het wel raak, 0-1. Bleek de winnende omdat ON niks deed met het vele balbezit en Burgum makkelijk overeind bleef en zo hun tweede zege boekten. Balk is nu de nieuwe hekkensluiter, die speelden 0-0 thuis tegen VVG, wat ook aan een behoorijk kleurloos seizoen bezig is.

ON heeft wel echt een probleem nu, niet alleen 0 uit de laatste 5 en nog maar 3 punten meer dan hekkensluiter Balk maar ook maar 1 doelpunt gescoord in de laatste 5 duels. Drie van de laatste vier wedstrijden trouwens 1-0 verloren. Hebben ze het gat achterin gedicht, scoren ze niet meer…
PKC83 won wel, 3-1 van Leeuwarder Zwaluwen.

In 2J heeft Gorecht de draad dan toch weer opgepakt, derde zege op rij terwijl titelconcurrent DZOH voor de derde keer op rij gelijk speelde, Gorecht nu weer koploper.

iIn 2I wist buh kwiek alweer niet te winnen, 1-1 bij Stiens, maar ook koploper Kollum won niet, dus het gat is met 5 punten te overzien

In 3C is Velocitas de beste, zelf 7-1 gewonnen van Aduard 2000 en nummer twee BQ1887 speelde 1-1. Velo is volgend jaar tweedeklasser, kan bijna niet meer mis.

Mamio verloor met 3-0 van koploper Middelstum en is nu nog slechts middenmoter.

Sluiten we af met Dokkum, in 2022 alles nog gewonnen, minste verliespunten in de tweede periode en vanmiddag 0-2 gewonnen bij Oostergo. Mooi nou?
 
Bovenaan