District Noord

Abubakari

Well-known member
Het zal ook eens niet over overstappers gaan bij NO🙄

Koplopers Forward en GVAV Rapiditas lieten gisteren trouwens dure punten liggen, GVAV Rapiditas deed dat bij hekkensluiter Nieuw Buinen en Forward bij Sideburn Records, Siddeburen dus, ook geen hoogvlieger. Allebei 1-1.
 

Abubakari

Well-known member
6223eb788c101-A516B028-BF05-4BCA-A948-F6510CCE3B71.jpeg

Vanmiddag begonnen in 4C bij Mamio en geeindigd in 2J bij the Knickerbockers. Alle drie eerste klassers speelden uit dus tijd om weer eens bij Mamio te gaan kijken, die stonden bij rust 2-0 voor, leek niet heel spannend meer te worden, dus in de rust naar Zernike gegaan voor The Knickerbockers-Oosterwolde. Mamio won overigens met 5-3 na met 3-0, 4-1 en 5-2 voorgekomen te zijn, werd dus niet echt meer spannend. Mamio is tweede op vier punten.
6223ef104b1f6-41810299-4881-4A39-9670-6A2BAA35CFB9.jpeg

Toen ik bij Mamio weg ging was het nog 0-0 bij TKB-Oosterwolde, maar TKB had vlak voor eust twee keer gescoord, ook daar dus 2-0 bij rust. Maar die voorsprong was na rust snel weg, na 2,5 minuut in de tweede helft was het alweer 2-2. TKB staat in de gevarenzone en kon een zege eeg goed gebruiken. Die zege kwam er ook, in de 72’ minuut viel de winnende goal voor TKB.

De eerste klassers uit stad deden het niet heel best, al is het punt wat PKC bij koploper Olde Veste pakte best knap en verloor ON maar met 1-0 bij nummer twee WHC. Die zijn Olde Veste nu tot twee punten genaderd en gaan samen uitmaken wie er er kampioen wordt in 1E. VVG verloor uit bij Winsum met 3-1. VVG won dit seizoen ook nog maar drie keer en staat net als ON niet heel ver boven de gevarenzone. 15 maart is ON- Zeerobben, een inhaalwedstrijd, helaas tegelijk met Ajax-Benfica.
F42EF8F6-DFD0-4C74-9168-C99484F13D64.jpeg
In 3C wonnen de bovenste twee, Velocitas leek punten te verspelen maar scoorde in de slotfase nog twee keer en won met 2-1.
Be Quick won met 0-2 en nummer 3 HFC15 verspeelde punten bij Aduard 2000 door 1-1 te spelen. Nummer vier Groen Geel speelde niet, afgelast.
 
Ik was vanmiddag een kijkje wezen nemen bij sv HODO tegen - vv Ruinen. De thuisclub en koploper van de 3e klasse D won met 1-0. Het was een gelukkige zege voor HODO. Ruinen had zeker recht op een punt, maar was ongelukkig in de afwerking.

68AF6B5F-7F31-4134-A6C6-BB21B042137B.jpeg
 

Abubakari

Well-known member
62252e38e4a38-IMG_0868.jpg

Ik koos vanmiddag voor GRC-Jubbega (of Jobbegea op syn Frysk). Niet de beste wedstrijd die ik ooit zag. GRC mist nogal wat speler door corona en andere uiteenlopende redenen maar won wel met 1-0 door een goal in de 72' minuut. Ook wel verdiend. GRC doet het nog steeds prima, staat maar vier punten achter koploper Hoogezand. Dat had zijn vorige twee wedstrijden gewonnen tegen de nummers 2 & 3 maar had vanmiddag tegen FVC (voorlaatst) last van een Ajaxje. Bij rust 3-0 achter, kort na rust zelfs 4-0 achter. Maar toen waren ze wakker en speelden ze nog 4-4. Dat was trouwens ook de uitslag bij VV Heerenveen-Roden. De wedstrijd tussen de nrs 2 en 3, VKW-WVV, eindigde in 1-0.
Stadspark sprokkelde een puntje bij GOMOS maar staat nog steeds in de gevarenzone, al is het maar de vraag of er wel clubs degraderen uit 1F met al die overstappers (nee NO, niet doen).
Bij Jobbegea, waar de geldbuidel rinkelt, Henrico Drost in de verdediging.

Verder was het een slechte middag voor de stad Groninger koplopers. GVAV Rapiditas speelde 1-1 bij WKE'16 en raakte de koppositie kwijt aan Valthermond. Volgende week is het GVAV Rap. - Valthermond. Dan is de keuze niet zo moeilijk als vanmiddag want ik twijfelde tussen GRC, BQ1887 en Forward. En ook Forward verspeelde de koppositie, aan SVZ (Andre). Forward ging thuis met 2-4 onderuit tegen TLC, een lage middenmoter. Kwam 0-3 achter, scoorde halverwege de tweede helft vlot achter elkaar 1-3 en 2-3 maar in de slotfase maakte TLC er 2-4 van.
De ooit zo fameuze tweede klasser Groninger Boys (in de beginjaren dat ik naar het Groninger amateurvoetbal ging een topper in de tweede klasse die garant stond voor wedstrijden met veel spektakel met Freddy de Grooth in de spits, de rappe Slijngaard broers op de flanken, en verder nog oa goalgetter Daniël Postema in de aanval en Pong Clemencia op het middenveld) ging bij Siddeburen met 3-0 onderuit en heeft nu de meeste verliespunten. Over Pong Clemencia gesproken, die speelt nog steeds bij GB en kreeg vanmiddag al na een minuut of 20 rood.
Maar van alle teams waar ik de afgelopen 10 jaar in Groningen heen ben geweest is dat GB team mijn favoriete. Daar verheugde ik me echt op. Ik heb ooit een klassieker laten schieten (en dat wil wat zeggen) omdat ik naar Groninger Boys wilde, heb ik de klassieker daarna thuis integraal gezien zonder de uitslag te weten. Was die waarin Ricardo van Rhijn na vier minuten de 0-1 maakte en Feyenoord vier keer paal en lat raakte en de goal van van Rhijn uiteindelijk de winnende bleek. Maar dat alles terzijde.

Sluiten we af met een nagekomen bericht, gister zowaar vergeten te melden wat VV Dokkum had gedaan, 3-1 gewonnen van FC Birdaard.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Abubakari

Well-known member
Over Pong Clemencia gesproken, die speelt nog steeds bij GB en kreeg vanmiddag al na een minuut of 20 rood.
Na vijf minuten zelfs al. Hier de beelden, binnen 5 minuten twee keer opzichtig natrappen, eerste keer al heel veel mazzel en dan een paar minuten later nog eens opzichtig natrappen.
Zo te horen een hele vervelende ploeg geworden. Zonde.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Mamio laat vanavond twee punten achter in Spijk, 1-1 tegen Poolster, en raakt verder achterop bij koploper Middelstum. Mamio moest met 10 man verder na een rode kaart voor een Mamioaan.
De topper in 2I tussen 't Fean'58 (Surhuisterveen, zo gezellig is er maar één) en Buh Kwiek eindigde in 1-1. Spanning alom boven in 2I.2I.png
 

de waan

Well-known member
Al is het maar de vraag of er wel clubs degraderen uit 1F met al die overstappers (nee NO, niet doen).

Ik gok dat ik wel mag antwoorden. En het antwoord is: ja. Door het horizontaal overstappen worden plekken niet meer opgevuld van onderaf. De 'noordelijke' 1e klasse zal dus volgend seizoen een hele trits clubs uit Overijssel en Gelderland erbij krijgen.
 

Abubakari

Well-known member
Ja er wordt wel gedegradeerd?

Maar dan wordt het voor de eerste klassers dus minder leuk qua reisafstanden. Dacht dat dat nou juist niet de bedoeling was.

Maar promoveren de tweede klassers dan ook niet? Ik neem aan dat die gewoon ook voor een deel van de opvulling zorgen toch? Anders kunnen ze nu ook wel stoppen met de competitie.
 

de waan

Well-known member
Jawel, de promotie en degradatie gaat gewoon door volgens de planning. Volgend seizoen zullen de afstanden op zondag een stuk groter worden (en op zaterdag juist kleiner), maar dat is als het goed is een seizoen later weer voorbij (in ieder geval in de eerste klasse).
 

de waan

Well-known member
Ik leg het liefde nog een keer extra uit. Ik vergeet soms wel eens dat hier ook mensen komen die niet traag van begrip zijn.
 

Abubakari

Well-known member
622cd2c40e7c8-IMG_0895.jpg

MOTD was vandaag PKC'83 - Broekster Boys, subtopper in 1E, eindigde in (een verdiende) 2-2 dankzij een doelpunt voor PKC'83 in de 95' minuut.
ON en VVG blijven voortmodderen, VVG verloor bij koploper Olde Veste met liefst 6-0 en ON verloor ook zijn derde duel na de winterstop, nu thuis met 1-3 van Winsum. Dinsdag is het ON-Zeerobben (nr 11 vs nr 12) en volgende week VVG-ON (10 vs 11).

622cd590aaf2c-IMG_0900.jpg

Daarna nog een stukje Velocitas-Groen Geel gezien stond 2-0 en dat bleef het ook. Velocitas is koploper, Groen Geel was bij winst op 6 punten gekomen met nog een wedstrijd te goed. BQ1887 kwam niet in actie.

In 2J won Gorecht zijn eerste zeven wedstrijden maar won het daarna geen van zijn volgende vijf wedstrijden meer, 1x verlies, 4x gelijk. Vanmiddag 1-1 tegen Achilles 1894. The Knickerbockers won het 6 puntenduel bij FC Meppel met 1-2 en doet (zeker nadat ze vorige week ook al wonnen) goede zaken onderin.

De kampioensaspiraties van Mamio kunnen in de koelkast, 2-1 verloren bij Appingedam en 8 punten achter. Dokkum won dankzij een late goal met 1-2 van laagvlieger Friese Boys. In 2I won Buh Kwiek ook weer.
 

Abubakari

Well-known member
622e28a63694a-52C078F4-F98E-4A8D-8381-FECEC95FAB6C.jpeg

De kraker van de dag was GVAV Rapiditas vs Valthermond, nr 2 vs nr 1 in 2L, met ook de eerste periodetitel op het spel. GVAV rap is het na de winterstop een beetje kwijt en raakte de koppositie kwijt aan Valthermond. Die sloegen vanmiddag dankzij een 1-2 zege een gat van 5 punten en pakten dus de eerste periode. Valthermond kwam na 8 minuten op 0-1 en kort na de gelijkmaker van GVAV scoorden ze de 1-2. Toen waren er pas 20 minuten gespeeld. Daarna waren de beste en meeste kansen voor GVAV, maar ze scoorden niet. Na rust kwam Valthermond nauwelijks meer in de problemen en kregen ze de beste kansen. Maar in zo’n prachtig uittenue heb je natuurlijk sowieso een psychologische voorsprong.


In 1F speelde GRC 2-2 tegen GOMOS, in 2L won Lewenborg met 2-0 van Helpman.
Forward speelde niet en zag concurrenten SVZ (Andre) en Actief winnen.
 
Bovenaan