District Noord

Abubakari

Well-known member
Daarmee waren alle gemiste kansen op 5 meter van het doel vergeven. :) Maar wat een dramatisch niveau, zelfs voor de 5e klasse. Het was meer reserve 5e klasse.
Hou op, we hebben alles bij elkaar nog geen eens 10 minuten van die kraker gezien.😀
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag getwijfeld waar ik eens heen zou, BQ1887? Boring (bleek, 0-1 verloren).
Of Stadspark (die staan vaak al vlot 0-2 of 0-3 achter, maar lang niet geweest), of Forward (ook lang niet geweest, top derde klasse). Ik ging naar Stadspark-Germanicus in 1F en daar had ik na twintig minuten al spijt van, blunder in de verdediging... 4' 0-1. Minuut later weer een blunder en bijna 0-2. Die 0-2 viel na iets meer dan 20 minuten alsnog en gezien het geschutter achterin was het een wonder dat het bij rust pas 0-2 stond.
618801f8cb53d-stage.png


Genoeg gezien, geswitcht naar Forward-LEO. Gezien de tussenstanden (koploper Muntendam stond 5-1 achter tegen het nog puntloze ZNC!) kon Forward de koppositie pakken. Leek niet te gaan lukken, het niet bijster hoog geklasseerde LEO was de betere ploeg maar scoorde niet. Forward een kwartier voortijd wel, de winnende, zo bleek.
618802356e972-foleo.png

Ondertussen was Stadspark terug gekomen tot 1-2 maar had Germanicus al vlot weer 1-3 gemaakt, ook de eindstand.
GRC verloor ook, 2-1 bij SVBO.
In 2L verspeelde GVAV zijn eerste punten, 1-1 bij Annen.
SVZ-Groninger Boys ging niet door, ik ving bij Forward iets op over de reden, maar wellicht kan SVZ'er Andre ons er meer over vertellen.
 

bqandy

Well-known member
Nog een leuk staartje over SVZ - Groninger Boys.
Dit is dus de nieuwe robotjournalistiek van het Dagblad van het Noorden. Over een wedstrijd die niet is gespeeld.


Voor het geval de pagina verwijderd wordt:

De bezoekers van Groninger Boys 1 en thuisploeg SVZ 1 kwamen zondag niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel in de 3e klasse.

Lees meer over

Amateurvoetbal

SVZ 1 speelt de volgende wedstrijd thuis tegen Siddeburen 1 op zondag 28 november om 14:00 uur. Groninger Boys 1 ontvangt zondag 21 november om 14:00 uur LEO Loon 1.
----------

Echt een verrijking van de verslaggeving over het amateurvoetbal............ :mad:
 

Joost

Well-known member
Haha dat is wel heel triest.

Ik zie het ook op andere plekken helaas. Als je de verslagjes van VI over de wedstrijden in de Eerste Divisie leest dan ben ik er haast zeker van dat ze op basis van teletekstpagina 831 worden gemaakt.
 

Abubakari

Well-known member
Wedstrijd van VVG eindigt voor de vierde keer op rij in 2-1, de inhaalwedstrijd bij Blauw Wit34 eindigt in een nederlaag. Bij rust nog wel op voorsprong maar na rust ging het mis.

In Dokkum won Be Quick dik van koploper Kollum waardoor Be Quick nu zowaar koploper is. Marum heeft de minste verliespunten, wedstrijd en 1 punt minder.
 

Abubakari

Well-known member
619934f123421-Screenshot_2021-11-20_18.41.15.png


Lang leve de perskaart, vanmiddag een mooi spektakelstuk gezien bij PKC'83 tegen Drachtster Boys. Al na vier minuten 0-1, na 19 minuten 0-2 en dat was verdiend, geen centje pijn voor DB. Tot de 45' minuut, 1-2 Bakels. En een minuut later 2-2 Bakels. Na rust rond het uur drie goals in vier minuten, (3-2, 3-3, 4-3) en daarna nog een slotfase met kansen over en weer, maar geen goals, PKC wint met 4-3 en is gedeeld tweede. Koploper Olde Veste speelde 1-1 tegen Oranje Nassau, VVG verloor voor de derde keer op rij, nu met 4-1 bij Broekster Boys.

Mamio kwam in de topper tegen SIOS 3-0 achter maar speelde nog 3-3, VVK won in 5D de topper tegen Westerkwartier en staat nu eerste. Freddy de Grooth schopte er 4 in voor Groninger Boys en is nu weer (gedeeld) topscorer.

En dan Dokkum... Uit bij de club die voorlaatst staat... 2-1 verloren. Rare ploeg, ze winnen in de beker wel van de koploper uit de derde klasse maar tegen de laagvliegers uit 4C bakken ze er vrij weinig van. Ze staan nog wel vijfde maar op deze manier wordt het een vrij mager seizoen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En dan te bedenken dat Bakels voormalig speler is van Drachtster Boys. Aardige goal van de linksback van DB trouwens.

Mocht je nog benieuwd zijn; BQD won en is gedeeld koploper.
 

Abubakari

Well-known member
En dan te bedenken dat Bakels voormalig speler is van Drachtster Boys. Aardige goal van de linksback van DB trouwens.

Mocht je nog benieuwd zijn; BQD won en is gedeeld koploper.
Oh, ik wist wel dat ie van Jobbegea kwam, niet dat ie ook bij DB speelde. Geen pretje om hem als directe tegenstander te hebben lijkt mij.

De 0-2, die zat er aardig in ja.

De focus op bqd is wat weg nu ze geen eerste klasse meer spelen al heb ik laatst hier volgens mij nog wel gemeld dat ze van Kollum hadden gewonnen en toen ook al gedeeld koploper waren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Ik kreeg nog een bizar verhaal te horen over de bekerwedstrijd Onstwedder Boys - Mamio (5-3) van vorige week. Mamio al snel met 3-0 achter. Binnen vijf minuten weer 3-3. Onstwedder Boys komt weer voor en dan loopt het uit de hand. Spelers van Mamio gaan elkaar kortstondig te lijf over wie schuldig was aan een tegendoelpunt. Vervolgens krijgt een speler van Mamio geel, maar weigert zijn naam te noemen aan de scheidsrechter. Wedstrijd gestaakt.
In de kleedkamer spreken de spelers van Onstwedder Boys en Mamio af dat de 5-3 ook maar de eindstand moet zijn. Er moet nog een kwartier gespeeld worden. De spelers tikken elkaar 2 minuten lang de bal toe en dan vindt de scheidsrechter het wel mooi. Volgens zijn klok was het kwartier afgewerkt.
 

bqandy

Well-known member
Een iets ander verhaal dus, maar wel weer een bewijs voor het credo Never a dull moment with Mamio.
Ik kreeg het te horen van een verslaggever van het Dagblad die er bij was. Maar ik kan zijn artikel nergens vinden. Zou alleen in de Oost Groninger sport editie gestaan hebben.
 

Abubakari

Well-known member
619aa35b83c07-Screenshot_2021-11-21_20.50.50.png

Aan doelpunten geen gebrek dit weekend, gister PKC-Drachtster Boys 4-3, vandaag bij GRC-Heerenveen zelfs nog meer, het werd 5-4!
Klik hier voor een verslag van uw OOG verslaggever.
Hopelijk volgende week weer lekker veel goals. Dan oa Oranje Nassau-PKC'83 (stadsderby in 1E) of VVG-Zeerobben (waar VVG na 3 nederlagen op rij tegen het onderaan staande Zeerobbenwel weer eens 3 punten mag pakken). Weet nog niet welke ik kies. Zondag is Sparta-Ajax tot 14.00 (en nog wat) dus dan een half 3 wedstrijd, komt mooi uit want dat zijn ook de mooiste affiches op die zondag, of de degradatiekraker Stadspark-Noordster in 1F, de onderste twee tegen elkaar, of Forward-Actief in 3B, de bovenste twee tegen elkaar. Ik denk dat het de laatste wordt.

Terug naar vanmiddag, ook Forward (5-1 bij Asser Boys), GVAV Rapiditas (6-2 bij Lewenborg) en Helpman (6-2 bij Nieuw Buinen) haalden flink uit. Forward en GVAV Rapiditas blijven koploper en Helpman pakt belangrijke punten onderin 2L, net als Gruno wat met 3-1 van Stadskanaal won. Prima middag dus voor de stadsclubs in 1F, 2L en 3B. Sluiten we af met Groninger Boys in 3B, die speelden 0-0 tegen LEO.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Aantrekkelijk pot gezien vandaag tussen Oranje Nassau en PKC'83. Voor de kansen en mogelijkheden had je een telraam nodig. Het begin van de stadsderby was voor ON dat op een 2-0 voorsprong kwam. PKC kwam sterk terug en de ruststand was 2-2. Iedereen dacht dat PKC zou doordrukken, maar ON nam na rust het heft in handen en het werd 5-2.
 
Bovenaan