Nog even een rondje langs de Groninger velden, vanmiddag was ik naar GRC-Hoogezand in 1F, ik had verwacht dat Hoogezand (tweede en makkelijk scorend) dat zou winnen, maar GRC won verdiend met 2-0 en staat nu tweede, boven verwachting.
Stadspark kon meer afstand van de ondersten nemen door bij het puntloze FVC te winnen, rust en eindstand 3-0 voor FVC...
GVAV Rapiditas (2L) was vrij maar zag de nummers 2 en 3 punten verspelen, gat is nu 4 punten.
Forward won en komt dichterbij Actief, de koploper verloor thuis van SVZ (Andre).
Zaterdag was het helemaal feest, Oranje Nassau tegen Pelikaan S in 1E, eindigde in 4-4. Vijf goals in het laatste kwartier. Pelikaan S boog een 2-1 achterstand om in een 2-3 voorsprong, ON kwam terug tot 3-3, leek voor de derde keer op rij een thuiswedstrijd in blessuretijd te verliezen maar kwam nog dieper in blessuretijd nog op 4-4. Leuk potje dus. Pelikaan S heeft veel ex profs en top amateurs in de gelederen, het speeltje van vastgoedbaas Bulten, bij een ouwe punker heeft zo'n ploeg een bijzonder lage gunfactor, best grappig dat de grote titelfavoriet uit de laatste 3 duels maar 2 schamele puntjes pakte. De wedstrijd van gister verteld het hele verhaal, goeie aanval, matige defensie. Al was het gister ook oud profkeeper van der Lei die flink blunderde bij de 1-0.
Goed nieuws van mijn favoriete club uit 1E, VVG begon met drie keer 1-1 en won gister voor de tweede keer op rij door een late goal met 2-1, deze keer uit bij Drachtster Boys, Dinsdag over een week de inhaalwedstrijd bij Blauw Wit 34 winnen en VVG staat tweede!
Komende zaterdag staan bqandy en ik weer lijnrecht tegenover elkaar VVG speelt dan de stadsderby thuis tegen bqandy's favoriete zaterdagclub PKC 83. Die pakten gister vlak voor tijd een puntje tegen Blauw Wit 34 en zijn nu de hoogst geklasseerde Groninger stadsclub in 1E, maar wel met een wedstrijd (en 1 punt) meer dan VVG wat dus qua verliespunten de beste is.
In 2J bleef Gorecht zonder puntverlies door met 3-0 van the Knickerbockers te winnen.
In de Friese tweede klasse verloor Buh Kwiek met 3-1 van Wolvega, BQD staat achtste met 8 uit 5.
In 3B verloor koploper Aduard 2000 thuis met 0-7 (jazeker, geen typfout) van BQ1887 zaterdag, met een paar goals van Willem Lanjouw. Velocitas, HFC15 en Groen Geel wonnen wel, die eerste twee delen nu de koppositie.
De vierde klasse brengt louter goed nieuws, vorige week hoorde ik bij Cambuur al van mijn bij Dokkum spelende oomzegger dat Ternaard-Dokkum voor Ternaard de wedstrijd van het jaar is. Ternaard ligt net buiten Dokkum, beladen duel wat ze daar liever dan welke wedstrijd ook willen winnen.
Snel scoren anders wordt het loodzwaar, aldus mijn neef. En zwaar werd het, heel lang 0-0, 1-0 in de 86' minuut, volksfeest in Ternaard, totdat Dokkum in de slotminuten keihard toesloeg en nog met 1-2 won.
In 4C speelde nummer twee Mamio uit tegen koploper Niekerk, 1-3 voor Mamio! YES!
Sluiten we af in 5D, heeft POTETOS eindelijk gewonnen? Nee, 11-0 verloren deze keer. Nul uit vijf, 1 voor en 37 tegen.
VVK won wel en deelt de koppositie met VAKO en Westerkwartier.