District Noord

de waan

Well-known member
55-0 of zoiets? Ja, die tellen we niet mee natuurlijk.

Overigens wel grappig dat de club die met 19-0 won sinds mei 2019 geen wedstrijd meer gewonnen had. Ben benieuwd met hoeveel spelers Batavia'90 was komen opdagen.
 

Fregge

Well-known member
Yup. Verliezend team was net opgericht, en wat ik hoorde vielen er van de 11 beschikbare spelers 3 uit en speelden er 2 normaliter in een G-team. Maar of dat laatste klopt weet ik niet zeker.
 

bqandy

Well-known member
Over hoge scores gesproken: Helpman (zat) wint dinsdag in Winschoten met 10-1 van BATO. Maar Helpman moet in de laatste poulewedstrijd wel winnen van die andere Winschoter verenging: WVV (zat). WVV heeft namelijk een beter doelsaldo.
 

Abubakari

Well-known member
Derde klasse tegen vijfde klasse, dan is dat toch geen rare score? In de vijfde klasse zie je onderling wekelijks zulke scores.
 

bqandy

Well-known member
Vierdeklasser Engelbert mag verder bekeren. Na winst op Woltersum en Groninger Boys (nog steeds met good old Pong Clemencia) werd vanavond Zevenhuizen met 3-2 geklopt.
 

Abubakari

Well-known member
Twee beslissende bekerpotjes gezien vanmiddag en naar bleek twee mooie thrillers gekozen.

Eerst Mamio (4c)-Stadspark (3c), Mamio had aan een punt genoeg. Van 1-0 voor naar 1-3 achter door twee goals in de slotfase van de eerste helft, naar 3-3 waarna Stadspark weer op 3-4 kwam maar Mamio dankzij de 4-4 doorgaat.

D45CF6C1-17C9-4B36-A8E0-E6CE63D9FF68.jpeg
Daarna naar GVAV Rapiditas-SV Marum, zondag tweedeklasser tegen zaterdag tweedeklasser, GVAV Rap moest winnen, voor Marum volstond een gelijkspel. Voor rust kwam GVAV Rap twee keer op voorsprong en maakte Marum twee keer gelijk. Na rust kwam Marum twee keer op voorsprong en maakt GVAV Rap maar één keer gelijk, kortom 3-4 voor Marum.

VVG had zich vorige week al geplaatst, won nu met 2-0 van Gruno, ook ON en PKC83 gingen met 9 uit 3 door. GRC had zijn eerste twee wedstrijden gelijk gespeeld maar won nu met 6-1 en is ook door. De vijfde eerste klasser is sc Stadspark, maar die zijn al uitgeschakeld.

Dokkum was al door en won vandaag nog eens met 0-7 bij Holwerd.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
De vijfde eerste klasser is sc Stadspark maar die zijn al uitgeschakeld.
Nog niet. Maar een 8-0 zege bij Annen zal iets te veel van het goede zijn. Maar een overwinning is sowieso leuk, want dan gaat The Knickerbockers door.
Ik was bij GRC Groningen - Veenwouden. Het werd nooit een wedstrijd. Bij rust was het al 5-0. Wel wat geflatteerd. Ook veel kansen na de pauze. Beide clubs prikten er nog eentje in: 6-1.
Van de Groninger verenigingen zal Forward zich morgen nog ongetwijfeld plaatsen. De rest lijkt allemaal gespeeld.

 

Abubakari

Well-known member
Hoe zit dat eigenlijk als je direct rood krijgt in de beker, ben je dan voor de eerstvolgende wedstrijd geschorst of voor de eerstvolgende bekerwedstrijd?
 

Bonehead

Well-known member
Hoe zit dat eigenlijk als je direct rood krijgt in de beker, ben je dan voor de eerstvolgende wedstrijd geschorst of voor de eerstvolgende bekerwedstrijd?
Eerstvolgende wedstrijd. Net als 2x geel. Alleen schorsing na zoveelste gele kaart geldt per competitie.
 

Abubakari

Well-known member
Teleurstellende seizoensopening, de derby Oranje Nassau-VV Groningen was vrij slecht van beide kanten. Beide een helft de minst slechte, voor rust keam ON op 1-0, kort voor tijd VVG op 1-1. En ook nog bijna op 1-2, bal tegen de lat in de laatste minuut. ON speelde toen al met 10 vanwege rood voor Rik Wiersma in de 80’ minuut.

Pelikaan S maakye zijn favorietenrol wel waar, 8-0 gewonnen van Balk.
 

Abubakari

Well-known member
Vandaag naar de derby in 2L tussen GVAV Rapiditas en Helpman geweest.
IMG_0208.jpg
Publiek stond vooral aan de kant waar ik ook stond, al hield het met een man/vrouw of 75 wel op.


Voor rust was GVAV Rapiditas heer en meester. In een rommelige eerste helft namen ze door een vroege treffer van Ingmar Liezenga in de negende minuut de leiding, kort voor rust maakte Patrick Venema er 2-0 van.

IMG_0207.jpg

In de tweede helft speelde Helpman beter dan voor rust maar wist het van de drie grote kansen die dat opleverde er geen te benutten. Een kwartier voor tijd zorgde Liezenga met zijn tweede treffer voor de beslissing, 3-0 was tevens de eindstand.

In 1F verloor Stadspark met 2-5 van Heerenveen. Afgaande op de oefen en bekerwedstrijden gaat Stadspark het zwaar krijgen in de eerste klasse. Stonden vanmiddag bij rust nog op 1-1 maar in het laatste half uur liep Heerenveen uit naar 1-5. GRC pakte een punt bij WVV. Moet kunnen.
GRC verwacht ik degelijk in het linkerrijtje.

In 2L stond nog een stadsderby op het programma, ik had verwacht dat Gruno dik van Lewenborg zou winnen, maar het eindigde daar in 1-1. Zoals ik (vooral) GVAV Rap en Helpman bovenin verwacht verwacht ik (vooral) Lewenborg en Gruno onderin.

Een overzicht is niet compleet zonder Forward (0-2 gewonnen bij de club van Andre, SVZ) en Groninger Boys, 2-2 thuis tegen TLC. Bogen tegen 10 man een 0-1 achterstand om in 2-1 om de zege in overtal alsnog weg te geven. Ik denk niet dat Groninger Boys een rol van betekenis gaat spelen. Forward is vrij onvoorspelbaar, maar die zullen wel minimaal linkerrijtje en wellicht top 5 spelen.
 

de Kok

Member
en gezonde club als Alcides zou helemaal niet moeten fuseren met MSC.
Ik zag dat interview met Jonkers ook, maar het is een echte zwetser.
 
Bovenaan