District Noord

bqandy

Well-known member
Ik was bij PKC'83 - Leeuwarder Zwaluwen. 3-1. Het begon al dat de broers Musliu ontbraken op het wedstrijdformulier van LZ. Die waren boos weggegaan omdat één van hen niet in de basis stond. Er zal ongetwijfeld meer spelen.
PKC stond voor rust echt af en toe dramatisch te verdedigen. Mn de rechtsback stapelde fout op fout. Maar LZ bakte er ook weinig van en de ruststand was 1-1.
Na de pauze kwam Nikky Goguadze er in. Dat is één van de drie broers die door half Europa trekken om prof te worden. Twee van hen spelen sinds de winterstop weer biij PKC. Goguadze maakte met een doelpunt, assist en een paar aardige acties het verschil.
Maar veel fouten, balverlies etc. Maar dat maakte het ook wel weer vermakelijk.
De trainer van PKC was na afllop hard in zijn oordeel: “We hebben de drie punten, maar laten we de wedstrijd verder maar snel vergeten”, zei PKC ’83 trainer Bennie de Jong na afloop. “Ik kan geen analyse van de wedstrijd maken. Er zat helemaal geen voetbal in. Maar Leeuwarder Zwaluwen was nog slechter”.

Abubakari

Well-known member
De zaterdag ploeg van BQ 1887 wint in Loppersum het inhaalduel met 0-2.
6244370ea5e32-7003D3C1-5061-483E-B0EB-FD033766C53F.jpeg

En is daarmee heel dicht bij het winnen van de tweede periode. Velocitas heeft de eerste periode gewonnen en in de tweede periode ging het tussen Loppersum en BQ1887. Door de zege is het gat 4 punten geworden en pakt BQ1887 de periodetitel als ze zaterdag thuis van hekkensluiter Glimmen winnen.
Ging trouwens wel moeizaam gister, 0-1 in de 81’ minuut en 0-2 uit een penalty in de 89’ minuut. Voor rust liet BQ1887 5 kansen onbenut, na rust was de grootste kans voor Loppersum maar van 5 meter werd voor open goal over geschoten.

Dokkum won gister ook weer, 4-1 van VIOD. Vijfde zege op rij.

Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Vandaag even wezen buurten bij de studenten van The Knickerbockers.TKB speelde tegen de koploper Gorecht uit Haren en verloor met 2-0. Terecht overigens. Geen bijster geweldige pot voetbal.
"It Twadde" van Harkemase Boys was er ook. Die jongens hadden net verloren van TKB 2, maar dat weerhield ze niet om staande op de bar het clublied van Harkemase Boys te zingen tot vermaak van iedereen. Nadat de rest van de Nederlandstalige shit na de pauze begon was het snel aftaaien naar het veld. :)

Abubakari

Well-known member
De eredivisiewedstrijden waar ik heen ging laten overlappen met het amateurvoetbal, niet leuk en/of handig. Anyway, 3/4 VVG-Broekster Boys en de helft van Gruno-GVAV Rapiditas leverden toch 9 treffers op. Meer dan bij 180 minuten (en vooral de extra tijd!!!) Groningen-Ajax en Cambuur-NEC. Maar dat is ook waarom amateurvoetbal eigenlijk leuker is.

624a2da345fbf-IMG_0975.jpg

Beginnen we op zaterdag, de beste wedstrijd (eerste uur in elk geval) die ik dit seizoen zag van VVG, thuis tegen Broekster Boys en de Broek had in 2022 nog niet verloren (wel 4x op rij gelijkgespeeld). Bij rust 2-0 en kort na rust 3-0 door een wereldgoal van Robin vd Tuin (schot van 30 meter precies in de winkelhaak). De 3-1 heb ik nog gezien, in de 80' minuut werd het ook nog 3-2 en als ik het BB verslag mag geloven was VVG het nadat ik weg ging wat kwijt en had het ook nog wel 3-3 kunnen eindigen. Al kreeg VVG ook kansen op 4-2 volgens het verslag. Anyway, goed VVG gezien. Volgende week de derby, uit bij PKC'83 wat 1-1 speelde bij Drachtster Boys.
Het in zwaar weer verkerende Oranje Nassau scoorde in de laatste vier duels maar 1 treffer, het goede nieuws is dat ze er vandaag drie maakten. Het slechte nieuws is dat opponent Blauw Wit’34 er vijf maakte. ON staat twaalfde met 3 punten meer dan hekkensluiter Balk, Dinsdag is het do or die voor ON, dan staat het inhaalduel tegen Zeerobben (tiende, 2 punten meer dan ON) op het programma en kan ON bij winst stijgen naar plek 10.

In 3C pakte BQ1887 zoals verwacht de tweede periode, Velocitas is koploper en won weer ruim, 1-5 bij Noordwolde.
In 4B puntverlies voor Dokkum tegen de nummer twee in de tweede periode, Ternaard, 2-2. Mede omdat kort voor tijd de schele vlaggenist van Ternaard de vlag omhoog stak bij de 3-2 van mijn neef, scheelde minimaal drie meter zo vertelde hij vanmiddag bij Cambuur-NEC, genaaid dus!

De tweede club van Dokkum, buh kwiek dus, doet het in 2022 vrij belabberd met 1 zege in 7 duels en is zijn kansen op promotie rap aan het verknoeien. Zaterdag 1-2 verloren van Wolvega, derde thuisnederlaag op rij. Het was ook de derde thuiswedstrijd op rij waarin de winnende goal in de laatste minuut viel. :) De thuiswedstrijd daarvoor was ook geen succes, 0-0 tegen hekkensluiter Veenwouden wat een paar dagen later met 1-10 van Marum verloor en zaterdag met 8-3 aan de kont kreeg.

624a30c6c0edb-IMG_0991.jpg

Op zondag een spannende derby tussen Gruno en GVAV Rapiditas. De één staat bijna onderaan, de ander bijna bovenaan. Zag je niks van terug. Binnen tien minuten stond het nog maar 0-2, de keeper van GVAV heeft de bal wel 3x aangeraakt en na rust kon het nog alle kanten op met een 0-5 ruststand. Werd uiteindelijk nog 0-8. Kortom, Gruno was belachelijk slecht, maar staat dus niet laatste. Daar staat Nieuw Buinen en die kregen vandaag met 11-0 op hun kloten van Helpman. Hebben we het over de tweede klasse. Niet alle clubs zullen blij zijn dat ze dankzij corona niet gedegradeerd zijn. Om het stadsdoelpuntenfeest in 2L compleet te maken, Lewenborg ging met 7-1 onderuit.

Een klasse hoger verloor GRC met 4-0 van koploper Hoogezand, in 3C won Forward met 5-1 van ZNC.

Komende midweek fijn inhalen met oa ON-Zeerobben (1E) op dinsdag, donderdag Forward-Asser Boys (3B) en Stadspark-Jobbegea (1F). Als er geen sneeuw valt that is.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik vind het zelf ook altijd mooi, die typisch Nederlandse luchten met prachtige wolken boven een potje voetbal.

Abubakari

Well-known member
Komende midweek fijn inhalen met oa ON-Zeerobben (1E) op dinsdag, donderdag Forward-Asser Boys (3B) en Stadspark-Jobbegea (1F). Als er geen sneeuw valt that is.
Heb ik eens geen andere midweekse verplichtingen krijg je dit weer…

Het belooft een week te worden met flink wat neerslag, waarbij er op donderdag zelfs kans is op een noordwesterstorm.

bqandy

Well-known member
In een podcast werd gemeld dat doelpuntenmachine Freddy de Grooth van Groninger Boys na dit seizoen in een lager elftal gaat spelen. De 38-jarige de Grooth maakte in zijn carrière tot nu toe bijna 550 doelpunten. GB zijn zijn cluppie, maar hij speelde onder meer ook voor PKC'83, DIO Groningen en Pelikaan S.

Abubakari

Well-known member
In GB za1 spelen is ook niet echt leuk, zaterdag nog met 13-0 verloren. Staan in 5D 8ste van de 11. De corona jaren hebben het aardig verprutst voor Freddy want toen hij naar za1 ging hadden ze een leuk ploegje wat bovenin mee kon doen maar daar is niet veel meer van over geloof ik.

Abubakari

Well-known member
ON staat twaalfde met 3 punten meer dan hekkensluiter Balk, Dinsdag is het do or die voor ON, dan staat het inhaalduel tegen Zeerobben (tiende, 2 punten meer dan ON) op het programma en kan ON bij winst stijgen naar plek 10.
624caca299fd2-IMG_1008.jpg

Een pikstart (2-0 na 5 minuten) mondde uiteindelijk uit in een 5-1 zege voor ON. Grote man was Thomas Careman met 3 treffers (de laatste was de mooiste, schot vanaf de zijkant, bijna bij de zijlijn in de verre hoek geboogd). ON en Zeerobben zijn van plek gewisseld, ON is nu tiende, Zeerobben twaalfde, verschil is 1 punt. Leeuwarder Zwaluwen (11de) tegen Balk (laatste) eindigde in 1-1.

Dokkum won ook, 2-1 van Harkema Opeinde, Mamio verloor thuis van SIOS met 1-2 waardoor SIOS nu tweede is. Amicitia strijdt in 4C tegen degradatie en verloor met 0-1 van Poolster.

Abubakari

Well-known member
Zou leuk zijn als Asser Boys even een resultaat haalt donderdag
Je gebeden zijn verhoord, Forward-Asser Boys 0-3.

624f4c8d93baa-B7C3F7AA-00F1-4375-8231-B9E45CCC7C8C.jpeg

Ik ging kijken bij Stadspark-Jubbega, onderin 1F. Vlotte 1-0, binnen tien minuten alweer 1-1 en uiteindelijk 1-2 verloren, beetje onnodig want Jubbega speelde ook niet goed. Stadspark ook niet, veel ballen die over de zijlijn verdwenen, maar een gelijkspel hadden ze wel verdiend.

in 2L won Lewenborg het keldetduel bij Gruno met 0-2.

erka

Well-known member
Met dat soort spelers en dan maar 1e klasse spelen, dan moet Jubbega wel erg slechte spelers hebben verder ;)

Abubakari

Well-known member
En dan ook nog onderin 1F staan, al hebben ze na 2 zeges op rij in de iedereen kan van iedereen winnen klasse de subtop ook alweer in zicht.
Maar gister waren ze zeer matig en was de zege eigenlijk tegen de verhouding in.

Bovenaan