District Noord

bqandy

Well-known member
Beetje vreemd: VVK zondag uit Groningen speelt wel de hele poulefase van de beker, maar trekt zich daarna terug uit de competitie. Wedstrijd tegen Wedde werd vorige week al niet gespeeld en bij voetbal.nl staat VVK er niet meer tussen in 4C.
 

Abubakari

Well-known member
719BBF33-3CAC-4BF3-B430-33A5DA0195C8.jpeg
VVG maakt de ambities voorlopig nog niet waar, tegen een niet groots Leeuwarder Zwaluwen kwamen ze vanmiddag niet verder dan 1-1. Paar goeie kansen op de 2-0 gemist en toen kregen ze tien minuten voor tijd de 1-1 om de oren.
ON en PKC83 wonnen wel, allebei uit en met 1-3.
Mamio was vrij, Dokkum won met 1-2 en Be Quick d speelde net als vorige week gelijk.
 

Abubakari

Well-known member
Ik bedoelde eigenlijk met de rug naar het veld.

Maar daar zijn dus twee wedstrijden van verschillende clubs tegelijkertijd aan de gang begrijp ik?
Sterker nog, op veld 1 was VVK-GRC (5D), op veld 2 VVG-Leeuwarder Zwaluwen (1E) en op veld 3 POTETOS-Haren (5D).
Kwam goed uit want de rust bij VVG-LZ duurde een uur omdat de scheids geblesseerd was geraakt. Kon ik tijdens het oponthoud mooi de tweede helft van VVK-GRC kijken.
vvkgrc.png
 

bqandy

Well-known member
Mooie kantine/tribune geworden.
De laatste keer dat ik er was ( VVG tegen DZOH ) waren de gevolgen van de brand nog duidelijk te zien.
Voetbalt VVG ook wel op dat veld voor de kantine ? Toen ik er was speelde Potetos daar en VVG op een veld ernaast.

De wedstrijden die ik tegen VVK speelde, waren altijd aan de andere kant van de rondweg.
Je kwam er via een ritje door een mooie oude wijk. De Hoogte ?

Klopt De Hoogte. Op de voormalige velden van VVK staat nu de buurt Cortinghborg. Het is sinds de verhuizing van VVK in het weekend heel wat stiller geworden in de wijk. Er kwam m.n. op zondag aardig wat 'herrie' van het veld als VVK thuis speelde. Het was een behoorlijk groot complex voor één club, waar op het laatst ook nog frisbee gespeeld werd op een veld langs de ringweg.

VVG speelt doorgaans op het middelste van de drie velden op sportpark het Noorden. Ik heb zowel Potetos als VVK op het veld voor de kantine zien spelen.
 

bqandy

Well-known member
Ik bedoelde eigenlijk met de rug naar het veld.

Maar daar zijn dus twee wedstrijden van verschillende clubs tegelijkertijd aan de gang begrijp ik?
Die 'luxe' heb je af en toe in Groningen, omdat veel clubs op hetzelfde sportpark spelen. Drie naast elkaar is wel erg mooi natuurlijk. Op Sportpark het Noorden liggen de velden letterlijk naast elkaar. Maar op sportpark Kardinge kon je indertijd ook makkelijk tussen DIO Groningen en GVAV Rapiditas heen en weer wandelen. Alleen is DIO nu wat weggezakt. Ook op de sportparken Coendersborg en Vinkhuizen (West End) spelen respectievelijk drie en vier clubs.
 

Joost

Well-known member
In Maastricht speelde op Klein Geusselt 20 jaar geleden RKASV, RHC, Willem I, MVV02, WVV, RAPID en White Star. Daar zou je ook hebben kunnen rondwandelen in die tijd. Maar die clubs hadden wel allemaal een echt gescheiden stukje.

Nu spelen daar veel minder clubs en wordt een van de velden gebruikt door zowel Willem I en RKASV. Een van die twee speelt altijd tegelijk thuis met Geusselt Sport.

Verder ken ik enkel EHC en Passart-VKC die hun velden echt naast elkaar hebben. Eikenderveld en Weltania delen een complex en dat doen SC Irene en TSC 04 ook. Maar die hebben allemaal gescheiden speelmomenten.
 

bqandy

Well-known member
Bijzonder, dat heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt, ook niet in andere steden.
Een paar weken geleden was ik nog op Sportpark Corpus den Hoorn. Her en der jeugdwedstrijden van FC Groningen. Maar ik kwam voor de O21 tegen Feyenoord. Maar tussendoor even naar de bekerpot van Groen Geel. Na afloop met een patatje en broodje kroket wat hockey mee pikken en eindigen met GRC Groningen. Heel gemoedelijk en gezellig de hele dag.
Dat is een voordeel van meerdere clubs op een sportpark. Aanstaande zaterdag op de Esserberg bijvoorbeeld. Veel jeugd dat op hoog niveau speelt. Dan de topper in 3C zaterdag: Helpman - Groen Geel en ook nog Be Quick - Noordwolde in de dezelfde klasse, vrijwel op hetzelfde tijdstip. En als het niks is dan speelt Rugby Club Groningen ook nog eens thuis om de vierde afslachting te voorkomen. Kortom: Altijd wat te doen op de Groninger sportparken.:)
 

Abubakari

Well-known member
VVG heeft een abonnement genomen op 1-1, vanmiddag voor de derde keer 1-1 gespeeld dit seizoen. Was alweer een matige partij, van beide kanten trouwens. Tegenstander Burgum was dan ook nog puntloos. Net als Balk, dat ging op bezoek bij ON, hield 97 minuten stand tegen een matig ON en in minuut 97 schoot Jippe Zeldenrust de bal vanuit de middencirkel over de keeper van ON binnen, 0-1!
PKC83 verloor bij Leeuwarder Zwaluwen, 1-0. Drie keer rood in dat duel, dat won PKC’83 wel met 1-2.
Pelikaan S staat op 9 uit 3, daar werd nog een blik betaald voetbal ervaring en topamateurs open getrokken en dat helpt. Ook Olde Veste staat op 9 uit 3. Volgende week is het Olde Veste-Pelikaan S.

Dokkum verloor thuis met 0-1 van koploper ODV, Mamio won met 6-2 en is nog zonder puntverlies.

bqandy ging voor een middagje 3C. Veel stadsclubs die daar om de titel (willen) strijden maar na verlies voor BQ1887, Groen Geel (wonnen vandaag maar begonnen het seizoen met verlies) Helpman en Velocitas is Aduard 2000 de enige met 9 uit 3.
BQ1887 verloor met 3-4 van Noordwolde, ik denk dat bqandy in het vervolg die saaie hoofdklasse laat voor wat het is en voor het spektakel van de derde klasse gaat.😁

POTETOS ging in 5D bij VAKO met 13-0 onderuit. POTETOS staat laatste, VAKO eerste. Zijn overgestapt naar zaterdag en geginnen dus in de vijfde klasse, VAKO speelde op zondag als ik het goed heb derde klasse.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
2E2A1460-9561-4CC1-B1DB-6C8FC02A8EEA.jpeg
Met de pit in de zon bij GVAV vs rolder Boys, 4-1 voor GVAV rap. Die staan nu met 9 uit 3 bovenaan, doelsaldo 9-1. Op weg naar 1F.
Wellicht op de weg naar 2L is SC Stadspark, verloren vandaag in 1F thuis met 2-4 van WVV en staan met 1 uit 3 onderin. Nog wel boven (volgend jaar) overstapper FVC, die staan op 0 uit 3 en komen volgende week naar Groningen om tegen Grc te spelen. Die waren vandaag vrij.
Forward won ook en blijft zonder puntverlies, Groninger Boys won is middenmoter.
De andere 3 stadsclubs uit 2L wonnen (Lewenborg), speelden gelijk (Helpman) en verloren (Gruno). Allemaal 4 uit 3 en 5/6/7 op de ranglijst.
 
Bovenaan