District Noord

de Kok

Member
Ik lees van een prachtige topper op de Esserberg tussen de zaterdag teams van Helpman en Be Quick 1887. Benieuwd wat we er hier op het forum van zien.
Ik neem aan dat ook Andy van de partij zal zijn?

de Kok

Member
Ik lees van een prachtige topper op de Esserberg tussen de zaterdag teams van Helpman en Be Quick 1887. Benieuwd wat we er hier op het forum van zien.
Ik neem aan dat ook Andy van de partij zal zijn?

Volgens de berichten uit de kantine van Helpman zagen rond 800 toeschouwers BQ winnen met 1-2.

Abubakari

Well-known member
5dc6ea05988de-IMG_20191109_144427.jpg

Martijn Barto en zijn directe tegenstander Youri Kleve. Verdediger Barto scoorde er twee, spits Kleve nul.

Erg veel vertrouwen in een goede afloop had ik al niet, maar dat het zo'n afgang zou worden had ik ook niet verwacht... VV Groningen verloor vanmiddag met 1-10 van Blauw Wit'34. Bij BW34 speelt Martijn Barto (en oud Cambuur en FC Utrecht talent Bob Schepers ook). Niet in de spits maar in de verdediging. Hij had dit seizoen ook nog niet gescoord voor de competitie. Daar kwam na 3 minuten al verandering in, Barto ging bij een hoekschop mee naar voren en kopte de 0-1 binnen.
De tweede kans voor BW34 leverde na een klein half uur een hoekschop op, afgeslagen bal komt terecht bij Barto die wederom vrij staat, 0-2. Tot dan toe was het verschil nog niet eens zo groot, kort voor de 0-2 miste Kleve voor VVG nog voor open doel. Maar daarna ging het hard, vrij vlot stond het 0-4. In de rust ben ik maar weer gaan zappen, bij Mamio stond het 2-1, die konden de periode pakken, punt volstond.
Na rust werd het dus nog 1-10 voor Blauw Wit'34, dat pakte daarmee de koppositie in de eerste periode want koploper Oranje Nassau bleef bij Balk op 0-0 steken. SVI moet volgende week met 5 goals verschil hun inhaalduel winnen om BW34 voorbij te gaan.
En om de misere van de stadsclubs in 1E compleet te maken ging PKC'83 bij laagvlieger Broekster Boys met 4-3 onderuit. PKC'83 heeft nu nog maar 3 clubs onder zich.
Het is wel spannend bovenin 1E. Als SVI volgende week de inhaalwedstrijd bij PKC'83 wint staan er 3 clubs met 16 uit 8 bovenaan, gevolgd door ON en Pelikaan S met 15 punten en Winsum met 14 punten.

Wat VVG betreft, daar vertrokken 9 spelers (niet allemaal basis, maar met wesley Walstra, Giovanni Salvo, clubtopscorer Davey Wilkens (nu alle 3 PKC83) en rechtsback Erik Lourens wel vier sterkhouders. Daar kwamen wel een hoop nieuwelingen voor terug, oa Edu de Jonge Rosa, maar ook een aantal spelers zonder eerste klasse ervaring of spelers die wel enige eerste klasse ervaring hebben maar die tekort komen voor de eerste klasse. Voeg daar nog de immer imposante lijst blessures bij VVG aan toe en een dramatisch seizoen dreigt.

5dc6ed2687356-IMG_20191109_153910.jpg

Mamio (4C) kon dus de periode pakken, maar kwam tegen FC LEO met 0-1 achter. Bij rust was het alweer 2-1 voor Mamio, na rust liep Mamio uit naar 6-1.

De topper in 3C tussen Helpman en Be Quick 1887... Tsja. Vrijwel elke club geeft tussenstanden/uitslagen door aan de voetbalnederland app, maar bij (toch grote clubs) Helpman en BQ1887 is er schijnbaar niemand te vinden die dat even wil doen. Misschien kan de Kok zijn vrienden bij BQ1887 er eens op wijzen dat dat een club als BQ1887 onwaardig is.

In 5D maakte Freddy de Grooth er weer 5, GB won met 8-0 van Stedum en pakt ook een periodetitel.

Dokkum (4B) verloor met 1-2 van koploper RWF en staat inmiddels zesde, Be Quick (2I) verloor de topper tegen koploper FC Burgum met 0-1 en staat nu vijfde op 7 punten van FC Burgum.
In 2J pakte LTC de eerste periode, ze bleven Gorecht 1 punt voor en DZOH twee punten voor.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Volgens de berichten uit de kantine van Helpman zagen rond 800 toeschouwers BQ winnen met 1-2.

800 toeschouwers lijkt me stug. Bij BQ zondag komen zelden meer dan 200 mensen kijken, zullen er bij een potje in de derde klasse met klot'n weer opeens 800 komen. Dat zijn aantallen die nergens voorkomen bij Groninger clubs. Zullen er wel 80 geweest zijn.

de Kok

Member
800 toeschouwers lijkt me stug. Bij BQ zondag komen zelden meer dan 200 mensen kijken, zullen er bij een potje in de derde klasse met klot'n weer opeens 800 komen. Dat zijn aantallen die nergens voorkomen bij Groninger clubs. Zullen er wel 80 geweest zijn.

Inmiddels meldt mijn BQ bron dat het er zeker veel waren en hij schat zo'n 200. Toch redeloijk veel met klote weer en dat in de 3e klas.
In Den Haag was het trouwens prima weer.

Abubakari

Well-known member
Ah, gelijk al zeshonderd minder.
Stuk of 80 dus, die Be Quick vrind zal wel aan de borrels gezeten hebben en dubbel tellen.

Abubakari

Well-known member
5dc889f077acd-IMG_20191110_150250.jpg

Omdat daar altijd zoveel publiek schijnt te komen eens een keertje niet naar District Noord/lagere klassen maar naar de Esserberg/hoofdklasse. En daar zaten ook inderdaad gewoon 8.000 toeschouwers.
bqandy vond het best aardig, ik vond het vrij saai. Ik wil kansen zien.

Lagere klassen, meer goals, lees maar:
GRC kwam op bezoek bij Noordster twee keer op achterstand. Na een 1-0 ruststand zorgde Gerwin Meijerink voor 1-1. In de slotfase leek Noordster er met de zege vandoor te gaan toen het drie minuten voor tijd nog op 2-1 kwam maar in de slotminuut bracht Erwin Alt GRC weer op gelijke hoogte. GRC staat zevende.

SC Stadspark ging bij nummer 4 Hoogezand met 3-0 onderuit. Stadspark blijft elfde.

In de Tweede Klasse L pakte Helpman de eerste periode. Het kwam uit bij Annen niet verder dan 1-1 maar zag de enig overgebleven concurrent Valthermond ook gelijkspelen. Helpman kwam door Danny Dijkstra op 0-1, maar na rust kwam Annen langszij.

Gruno leek in de kelderkraker bij Dalen op weg naar de eerste zege toen Tim van der Molen Gruno in de 78′ minuut met zijn tweede treffer op 1-2 zette maar in de slotfase ging het nog mis. Dalen kwam vier minuten later alweer op 3-2, Jamal Schripsema leek nog een punt voor Gruno te redden maar in de slotminuut werd het nog 4-3 voor Dalen waardoor Gruno puntloos blijft.

FC Lewenborg boekte een nuttige zege bij Nieuw Buinen (1-2) en GVAV Rapiditas speelde uit bij nummer 3 Valthermond met 1-1 gelijk.

Forward won weer (2-1 van VAKO voor 1500 toeschouwers) maar moet de periodetitel aan Peize laten, die hadden al een beter doelsaldo en veegden vanmiddag de nummer uit 3B, Muntendam, met 7-0 van de mat. Mooi dat Muntendaam geen vertrouwen op heeft gedaan, want zaterdag moeten ze naar de Parrel voor de bekerkraker Mamio-Muntendaam!

de waan

Well-known member
De lezers in Deventer e.o. krijgen morgen een krant op de mat met vier voetbalfoto's waarop in totaal een halve toeschouwer te zien is. Maar dat terzijde.

Unregistere

Well-known member
De lezers in Deventer e.o. krijgen morgen een krant op de mat met vier voetbalfoto's waarop in totaal een halve toeschouwer te zien is. Maar dat terzijde.

Een halve toeschouwer? Vanwege een slecht uitgesneden foto of was het ook echt een half mens?

Opvallende nieuwe rol voor Jaap Martijn Barto trouwens!

Bovenaan