District Noord

SanMark.

Well-known member
Tja dit was een keer te verwachten.

Terug naar de 5de klasse.

En wat heb je dan als geldschieter achtergelaten na een jaar of 10 sponsoring.

0,0

Abubakari

Well-known member
Zodra de trainer niet doet wat Bulten wil kan ie vertrekken. Die patjepeeer denkt dat ie met zijn geld alles kan zeggen en flikken. Maar het houdt schijnbaar een keer op.

SanMark.

Well-known member
Ach hij heeft 10 jaar eens speeltje gehad. Dat zal hem wel meer dan een miljoen gekost hebben vermoed ik.

erka

Well-known member
Ach hij heeft 10 jaar eens speeltje gehad. Dat zal hem wel meer dan een miljoen gekost hebben vermoed ik.

Dan denk ik ook, als je zoiets doet, dan wil je toch nog een stuk hoger. 1e klasse of 5e klasse, er komt echt geen kip meer of minder op af in zo'n dorp.

SanMark.

Well-known member
Dan denk ik ook, als je zoiets doet, dan wil je toch nog een stuk hoger. 1e klasse of 5e klasse, er komt echt geen kip meer op af in zo'n dorp.

Al spelen ze 3de divisie dan komt er toch ook niets op af ?

Zulke sponsoren vind ik echt onbegrijpelijk voor je eigen glorie allemaal spelers van buiten halen wat je gigantisch veel geld kost en waar je helemaal niets bij kan winnen.

Het zou toch veel mooier zijn als je uit het dorp komt en je wil wat bij zo'n club neerzetten dat je vanaf de F ( tegenwoordig onder6 of zo vermoed ik) betaalde jeugdtrainers neerzet , zorgt dat de jeugd 2 a 3x kan trainer onder goede trainers en dat je zo'n club na een jaar of 6 a 7 in de derde klasse terug ziet omdat je vanaf de jongste jeugd goed opleid ?

Dan zou ik met mijn borst vooruit over het sportpark lopen . Dit heeft voor het dorp en de club 0 waarde.

SanMark.

Well-known member
Het is een dorpje van niks.
Als je daar een beetje een jeugdafdeling op poten wil zetten, zul je jeugd van elders moeten halen.
Dat Bulten juist bij deze club is ingestapt, zal komen omdat hij daar woont en daar heeft gevoetbald, net als zijn zoon nu.
Zijn sponsor- en voorzitterschap kost zeker een flink vermogen, maar ik heb het idee, dat hij nog genoeg overhoudt.
Of het allemaal nu afgelopen is met het voetbal op niveau moeten we afwachten.
Vermoedelijk zijn ze zonder Bulten snel weer terug op het laagste niveau.
Waar ze voor Bulten altijd speelden en waar ze zonder Bulten ook altijd gespeeld zouden hebben.

Bij wijze van.

Abubakari

Well-known member
Bekerdagje, twee potjes gezien, twee mooie krakers!
5dd0715fd6ed4-IMG_20191116_180208.jpg

Miguel "Rat" Edison passt, die was er al bij toen ik in 2011 voor het eerst naar Mamio ging (tegen Be Quick 1887, 4-2 voor Mamio)

Eerst naar Mamio-Muntendam, de koploper van 4C tegen de nummer 4 van 3B, Mamio beter, vlot op 1-0, maar binnen 5 minuten twee counters om de oren en 1-2 achter. Muntendam voetbalde zeer verdedigend en gokten op de counter, maar gaven voor rust aardig wat kansen weg. Mamio benutte er twee, 3-2 bij rust. Na rust kwam Muntendam op 3-3 waarna Mamio weer ten aanval trok. Muntendam nog verdedigender, maar 6 minuten voor tijd kwam Mamio op 4-3 en dat bleef het, Mamio door.

5dd0762515280-gvavon.png

(okay, foto is wat wazig, maar wel mooie nostalgie, dit soort foto's stonden vroeger een dag later in de krant als Ajax 'S Avonds in een ver buitenland voor de Europa Cup had gespeeld, dus ach, waarom ook niet)
Daarna naar Kardinge voor GVAV Rapiditas (zondag 2L, staan zesde) tegen Oranje Nassau (staan vierde op 1 punt van de koploper in 1E zaterdag). ON kwam vlot op 0-1, maar ook hier een snelle 1-1. ON was iets beter, maar ook GVAV kreeg kansen. Voor rust kwam ON op 1-2, na rust maakte GVAV 2-2 waarna zowel GVAV Rap. als ON de paal rakkte. Daarna penaltys om deze bekerdag passend af te sluiten, die won GVAV Rapiditas, stuntje dus.
Een andere Eerste Klasse E ploeg, Winsum, zorgde voor de grootste stunt, het knikkerde hoofdklasser (en bekerprutsers) Be Quick 1887 met 3-0 uit het toernooi. Terwijl trainer Wensteneuk van BQ1887 nog aangaf geleerd te hebben van vorig jaar (vlogen ze er uit tegen derde klasserr Groen Geel) en met zijn sterkste 11 te gaan spelen. BQ1887 zaterdag ging overigens wel door, 2-2 en wns tegen Grijpskerk, die staan achtste in de klasse waar BQ1887 zonder puntverlies koploper is, 3C.

Dokkum (4B) verraste ook, won thuis met 3-1 van derde klasser Akkrum. Buh kwiek doet al niet meer mee.
Het Groninger Boys (5D) van Freddy de Grooth won met 1-0 van SC Loppersum, die staan derde in 3C. Ook best knap. Weet niet wie hem gemaakt heeft, maar dat zal Freddy wel geweest zijn.

VVG won na strafschoppen van SV Marum (2J), PKC'83 vloog er dinsdag al uit bij NEC Delfzijl (2J).
Nog 7 stadsclubs over, daar kunnen morgen Groninger Boys zondag en FC Lewenborg nog bij komen.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Een andere Eerste Klasse E ploeg, Winsum, zorgde voor de grootste stunt, het knikkerde hoofdklasser (en bekerprutsers) Be Quick 1887 met 3-0 uit het toernooi. Terwijl trainer Wensteneuk van BQ1887 nog aangaf geleerd te hebben van vorig jaar (vlogen ze er uit tegen derde klasser Groen Geel) en met zijn sterkste 11 te gaan spelen. BQ1887 zaterdag ging overigens wel door, 2-2 en wns tegen Grijpskerk, die staan achtste in de klasse waar BQ1887 zonder puntverlies koploper is, 3C.

"bekerprutsers) Be Quick 1887", inderdaad niet goed, maar nog niet heel veel jaren geleden drong BQ1887 toch met zowel 1 als 2 regelmatig door tot halve en zelfs finale. Ze zullen nu de hoop hebben gevestigd op het zaterdag team.

Laatst bewerkt door een moderator:

Unregistere

Well-known member
Topfoto's weer Abu, vooral die wazige. Altijd lastig met dat kunstlicht in het donker, zelf had ik er afgelopen dinsdag ook zo ??n.

En het verhaal van Pelikaan S. blijft interessant leesvoer.

bqandy

Well-known member
Wessel komt bij veel wedstrijden van Pelikaan S. Hij kent zowel de spelers als de voorzitter goed.

Ik werd woensdagavond getipt over de perikelen bij Pelikaan S. Heb toen contact gehad met Wessel, omdat ik daar niemand ken en geen tijd had om er verder in te duiken. Hij zou tijdens de bekerwedstrijd zijn licht opsteken over de kwestie. Maar de spelers brachten het een dag voor de wedstrijd al naar buiten via Sikkom dat onder dezelfde vleugels valt als bijvoorbeeld het Dagblad van het Noorden en TweeNul.nl. Met alle gevolgen van dien dus.

In eerste instantie (woensdag) kreeg ik de indruk dat zowat iedereen zou opstappen, maar het is beperkt gebleven tot vijf spelers. Dat Bulten waarschijnlijk zou stoppen klopte wel.

De geruchtenstroom gaat verder en het zou goed kunnen dat Bulten straks weer aan het roer staat als de gemoederen wat bedaard zijn.

De opgestapte spelers zijn vrijwel allemaal ook actief bij het zaalvoetbalelftal van PKC'83. PKC 83 Team Carre. Dus een ruzie over al dan niet zaalvoetballen zou zomaar kunnen. Mogelijk is er dus wat gezegd dat niet door de beugel kan. Dat is nu dus een welles nietes spelletje.

Laatst bewerkt:
Bovenaan