District Noord

Abubakari

Well-known member
Maar 1 potje gezien dit weekend. Zondag zat ik te twijfelen tussen Super Sunday of FOX (hetgeen trouwens helemaal niet zo super was) of Stadspark-FVC onderin 1F. Net toen ik weg zou moeten begon het hard te regenen, liet dan maar zitten dus. Het werd trouwens 6-1 voor Stadspark. GRC moest uit naar GOMOS maar dat werd afgelast. In 2L bleef Helpman koploper en sluit GVAV Rap aan bij de top dankzij een 0-4 zege bij mede subtopper Rolder Boys. Gruno verloor eindelijk een keer niet, maar dat kwam omdat huin wedstrijd afgelast werd.
Forward won zelf (3-0 van Munt'ndaam) en zag koploper Peize met 3-0 bij nummer 3 Gieten (waar het vast ook regende) verliezen, daarmee is Forward nu koploper.
641bcf2f5d239-vvg.png

Zaterdag weer eens een keertje bij VVG gaan kijken. Ze stonden eens niet na een half uur met 0-3 achter, sterker nog, ze kwamen op 1-0 na een dik kwartier. Maar daarna zette Drachtster Boys aan, kreeg flink wat kansen en bij rust was het alweer 1-2. Na rust stond het vizier bij de Drachtsters wat scherper en werd het 2-6. VVG komt heel veel te kort en lijkt kansloos te gaan degraderen.
ON won bij Broekster Boys met 2-3 nadat ze tegen 9 man 2-0 achter kwamen en in de slotfase nog 3x scoorden. PKC'83 verloor juist kort voor tijd.
In tegenstelling tot vorige jaren (tien Buitenpost en HZVV een maat te groot waren) is het nu spannend bovenin. Nummer staat op 4 punten van nummer 1.

Dokkum won uit bij nummer VIOD met 0-1, buh kwiek verloor met 0-1 van VEV'67. Mamio won met 0-5 en blijft koploper.
Groninger Boys won met 8-0, 6x Freddy. Teller staat op 40 goals na 11 wedstrijden. De topper Corenos (derde) - VVK (koploper) eindigde in 3-0. Nu is Groninger Boys de ploeg met de minste verliespunten.

Bijlagen

• 3zWWm2ArRKMxwP6vNWiml8yrk4p1gEbkWWvMtQ2T5NSJTw5XpnUg-aiA2VJGBwnZiNiNpknDw8bXx9zy4BMW9cUlrpaSnCxi5f2-
    63 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Die nummer 7 komt goed weg dat hij geen ambitieuze scheidsrechter trof. Een zwarte maillot onder een blauw broekje, dat mag natuurlijk niet! En die witte mouwen van het ondershirt onder de blauwe mouw trouwens ook niet.

Abubakari

Well-known member
Het laatste amateurpotje van 2019 was de inhaalwedstrijd PKC'83-Noordscheschut in 1E. PKC'83 had meer verdiend dan de 1-2 nederlaag, maar dat is schijnbaar het lot van de club die onderin staat.
Noordscheschut blijft bovenin meedoen en is 1 van de 7 titelkandidaten, het is zeer spannend boven in 1E.

In 3C won Stadspark met 1-2 bij Noordwolde, nuttige zege want ook Stadspark staat niet zo hoog.

bqandy sprak Pelikaan S baasje Bulten nog, die is nog gewoon voorzitter, van de 7 vertrokken spelers zijn er maar 2 ook echt weg, kortom veel gedoe om niks. Kan Noord-Ooster ook weer stoppen met melden hoe knap het is van Pelikaan S etcetera.

Abubakari

Well-known member
De voorzitter zegt vanmiddag zelf dat er niet veel aan de hand was, zegt zelf dat ie nooit afgetreden is en dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat, er zijn 2 spelers weg ipv 7, maar Noord Ooster weet het uiteraard beter dan Bulten. :eek:

Abubakari

Well-known member
Ik geloof ook niet altijd alles wat Bulten zegt hoor, maar jij deed het de laatste weken telkens voorkomen dat het een geweldige prestatie was dat Pelikaan S bovenin mee deed. Nu wordt bevestigd wat ik al een paar keer heb gepost, dat er schijnbaar toch niet zo heel veel aan de hand was. Blijkt ook uit het feit dat er geen 7maar slechts 2 spelers vertrokken zijn. En ook uit het feit dat ondanks dat Bulten niet weg is die andere spelers nog gewoon voor Pelikaan S voetballen.

Er is wat gedoe over dat Bulten niet blij was met de zaalvoetballer bij PS die de dag voordat ze competitie speelden nog in de zaal speelden. Ik gok op wat korte lontjes en iets wat daarna 's hij baar vlot weer uit te praten viel. Ergo, dat er niet heel veel loos was.

Abubakari

Well-known member
Overigens zei Bulten ook niet dat er NIKS aan de hand was maar dat er WEINIG aan de hand was.
Daarnaast vertrekt er elk jaar een trainer bij Pelikaan S en hrt vertrek van deze trainer stond los van dat andere conflict. En daar weer naast speelt ook onder de nieuwe trainer de zoon van Bulten niet mee.

Maar hou jij gerust vol dat het ontzettend knap is dat Pelikaan S zo hoog staat.

SanMark.

Well-known member
Bij FVC zat hij begin jaren 90 en bij VVOG begin jaren 2000 en bij Urk begin jaren 2010 .

Die lijn doortrekkend zal hij dus begin jaren 2020 ook wel niet al te lang blijven.

Maar om FCV en VVOG nu zijn laatste club te noemen ...

Abubakari

Well-known member
Voor mij begint het amateurvoetbal volgende week pas weer qua langs de lijn staan. Vandaag een verjaardagsfeest combi van mezelf en Hup Lisa, morgen naar Groningen-Ajax.

Maar toch maar even een virtueel rondje langs de Groninger velden.

In 1E blijft het penibel voor PKC’83 en VVG, verlies thuis tegen Pelikaan S (2-3) voor PKC'83 en VVG verloor bij Oranje Nassau met 4-2. Doordat medekoploper Blauw Wit 34 bij Zeerobben gelijkspel de is ON nu in zijn eentje koploper.
VVG staat laatste en PKC'83 voorlaatst.

Verder nog toppers in 4c en 5d, de nummers 1 en 2 tegen elkaar. Mamio speelde thuis 1-1 tegen Appingedam en blijft 5 punten voor staan. In 5d won VVK met 3-2 van Groninger Boys en omdat de andere titelkandidaat Corenos gelijkspel de is VVK nu de koploper en hebben ze nu ook de minste verliespunten.

Dokkum tot slot, Be Quick won bij Kollum en Dokkum won thuis met 3-1 van Oostergo. BQ staat derde in 2I en Dokkum vierde in 4b.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Slechte dag voor de eerste klassers, dat Stadspark (met 5-1) bij koploper SWZ verloor was niet zo'n grote verrassing, maar dat nummer 5 GRC thuis met 0-2 van FVC (voorlaatst) verloor was dan wel weer een onaangename verrassing. Vorige week had GRC uit bij GOMOS nog een inhaalwedstrijd gewonnen, dus dramatische gevolgen heeft het niet omdat GRC zich redelijk makkelijk lijkt te gaan handhaven, maar toch.

In 2L won nummer 3 GVAV Rapiditas met 2-0 van nummer 2 Helpman. GVAV Rapiditas komt daarmee in punten gelijk met Helpman maar heeft een beter doelsaldo. Doordat koploper Germanicus verloor is het gat tussen Germanicus en de beide Groninger clubs 2 punten. Volgende week speelt Helpman thuis tegen Germanicus.

Voor Gruno was er eindelijk succes, door een 1-0 zege op Annen pakte Gruno zijn eerste punten van het seizoen.
Forward verloor van SVZ maar is nog wel koploper.

Volgend weekend weer met foto's, dan sta ik weer langs de lijn. Planning is zaterdag VVG-Leeuwarder Zwaluwen, zaterdagavond wellicht Stadspark-Roden en zondagmiddag waarschijnlijk de topper in 2L tussen Helpman en Germanicus.

de Kok

Member
Voor mij begint het amateurvoetbal volgende week pas weer qua langs de lijn staan. Vandaag een verjaardagsfeest combi van mezelf en Hup Lisa, morgen naar Groningen-Ajax.

Maar toch maar even een virtueel rondje langs de Groninger velden.

In 1E blijft het penibel voor PKC’83 en VVG, verlies thuis tegen Pelikaan S (2-3) voor PKC'83 en VVG verloor bij Oranje Nassau met 4-2. Doordat medekoploper Blauw Wit 34 bij Zeerobben gelijkspel de is ON nu in zijn eentje koploper.
VVG staat laatste en PKC'83 voorlaatst.

Verder nog toppers in 4c en 5d, de nummers 1 en 2 tegen elkaar. Mamio speelde thuis 1-1 tegen Appingedam en blijft 5 punten voor staan. In 5d won VVK met 3-2 van Groninger Boys en omdat de andere titelkandidaat Corenos gelijkspel de is VVK nu de koploper en hebben ze nu ook de minste verliespunten.

Dokkum tot slot, Be Quick won bij Kollum en Dokkum won thuis met 3-1 van Oostergo. BQ staat derde in 2I en Dokkum vierde in 4b.

Hoe staat het eigenlijk in die prachtige zaterdag klasse 3 c met louter stadse clubs in de top?
of is die klasse niet meer interessant?

Abubakari

Well-known member
Ik nodig een ieder uit om een bijdrage te leveren aan dit topic, twee BQ1887 volgers op dit forum, dus gaat uw gang.
​​​​​

de Kok

Member
Ik nodig een ieder uit om een bijdrage te leveren aan dit topic, twee BQ1887 volgers op dit forum, dus gaat uw gang.
​​​​​

Natuurlijk kan dat, maar het valt gewoon op dat er van alles van de zaterdag staat behalve deze mooie en spannende klasse.
Ik zit in de Den Haag en beleef het iets op afstand.

Abubakari

Well-known member
Zo spannend is het toch niet? Er staat een club van buiten de stad op ruime voorsprong eerste, de stadsclubs Velocitas en Helpman laten de kans liggen om dit weekend dichterbij te komen op het moment dat de koploper punten laat liggen, Groen Geel hoef je sowieso niet serieus te nemen, dus erg spannend is het voorlopig niet. Ja onderin misschien, maar goed, over 2J en the Knickerbockers schrijf ik ook niet zo vaak iets.

Daarnaast kun je ook vanuit den Haag 3C volgen en er iets over schrijven als je dat leuk vindt. Doe ik ook over clubs die ik niet of nauwelijks zie spelen.

Abubakari

Well-known member
IMG_20200201_143619.jpg - Click image for larger version  Name:	IMG_20200201_143619.jpg Views:	0 Size:	89,7 KB ID:	742607
Nou, daar was ie dan, de eerste zege voor VVG! Bij rust nog 1-2 achter, mede vanwege onterecht afgekeurde 2-2, maar na rust d'r op en d'r over, 5-2 gewonnen van Leeuwarder Zwaluwen.
Bekijk bijlage qttjt_YB-26oWS9JnRV5aKGustdkMuo0b3Cj2Nz7H1dSgoOo3mQ9GSWKBMyYTXZ_z3dF9DbgHV0Bnb2MWd9V3J65O77aSSJZLvH3
PKC'83 verloor in de laatste minuut van SVI, Broekster Boys verloor ook waardoor het gat met de clubs boven VVG nu nog 3 respectievelijk 4 punten is.
Oranje Nassau verloor de topper bij Peilkaan S met 2-1 en zakt van naar 4. Nieuwe koploper is Noordscheschut, gat met nummer 5 Peilkaan S is maar twee punten, spannend bovenin dus.

In 4B won Dokkum dankzij een late treffer met 1-2 bij Friese Boys waardoor Dokkum nu koploper in de tweede periode is. Be Quick won ook, 2-1 van Feanwalden en staat derde op 8 punten van de koploper.

Mamio leed zijn eerste nederlaag en zag Appingedam tot 2 punten naderen.

In 5D won VVK de Derby van(sportpark) het Noorden tegen Potetos met 1-8 en daardoor blijft VVK koploper voor Corenos, de Fivel en Groninger Boys die ook allemaal wonnen.

En speciaal voor de Kok, BQ1887 won bij Aduard, Achtervolgers Velocitas en Groen Geel wonnen ook, Helpman verspeelde twee punten. BQ1887 nog steeds eerste met 7 punten voorsprong op Groen Geel.

Laatst bewerkt:
Bovenaan