District Noord

Abubakari

Well-known member
5db5de6492fef-IMG_20191027_141223.jpg

Ook na rust weinig spektakel, maar wel een doelpunt, Forward wint de topper met 0-1.

Grc stond in de 89' minuut nog 2-0 voor maar eindigt thuis tegen WVV nog op 2-2, Stadspark pakt een punt bij VKW, 0-0.

Gruno verloor in 2L ook zijn zesde wedstrijd, maar nu slechts met 3-2. Helpman won en blijft koploper.

SanMark.

Well-known member
Waarom noem je dan een club, of eigenlijk zelfs twee, waar die niet gespeeld heeft?

Oke, als ik bij de Pelikaan S of Groninger Boys had gespeeld in de jaren dat hij er had gespeeld had ik denk ik ook minimaal 60% van zijn doelpunten productie gemaakt.
En zo'n jaar als dit had ik op mijn leeftijd er nog wel 25 tot 30 kunnen maken ( zwak ik het een beetje af), heb je de samenvatting gezien, gewoon op de juiste plek staan en voor de rebound gaan en je maakt er in zo'n seizoen alleen daar al uit een 20 goals, nou en die andere 5 a 10 maak ik nog wel op een andere manier.

En nee dat gaat mij niet lukken in de jaren dat hij op hoofd en eerste klasse niveau heeft gevoetbald, die jaren staan ook buiten de discussie want als hij tot zijn 32 of 33ste op hoofd tot 2de klasse niveau had blijven voetballen was hij in de buurt van de 300 goals gekomen en dat zou een net zo'n grote prestatie zijn geweest, dan die 500 goals nu.

Abubakari

Well-known member
Moet je een beetje duidelijker zijn ouwe ruziezoeker die direct weer persoonlijk wordt. Het kan nooit zonder schelden bij jou, jammer is dat.

Overigens speelde hij bij Pelikaan S en Groninger Boys ook 3 jaar tweede klasse, maar dat terzijde. Dat ie veel onder de tweede klasse heeft gescoord is wel duidelijk. Maar dat neemt niet weg dat hij een hele goeie spits is.

Ben ik ten slotte wel benieuwd waar jij in je jonge jaren die doelpunten hebt gescoord die je nu nog zou maken. Je wekt een beetje de indruk vroeger ook een aardige topschutter geweest te zijn, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben waar jij vroeger speelde en hoeveel je toen scoorde.

SanMark.

Well-known member
En nee dat gaat mij niet lukken in de jaren dat hij op hoofd en eerste klasse niveau heeft gevoetbald, die jaren staan ook buiten de discussie want als hij tot zijn 32 of 33ste op hoofd tot 2de klasse niveau had blijven voetballen was hij in de buurt van de 300 goals gekomen en dat zou een net zo'n grote prestatie zijn geweest, dan die 500 goals nu.

Kijk eens wat ik hier zeg en daar geef ik hem alle credits voor.

Abubakari

Well-known member
Mooi.

Maar jij had dus op dat lagere niveau wel 60% van die goals gemaakt. Maar waar heb jij dan gespeeld en hoeveel scoorde je daar dan?

SanMark.

Well-known member
Mooi.

Maar jij had dus op dat lagere niveau wel 60% van die goals gemaakt. Maar waar heb jij dan gespeeld en hoeveel scoorde je daar dan?

Als ik in zo'n team had gespeeld dat zo oppermachtig is als een Pelikaan of Boys wel ja, net zoals vele met mij.

Ik probeer online en real life altijd zoveel mogelijk te scheiden.

Abubakari

Well-known member
5dbdad7575246-IMG_20191102_172105.jpg

De topper in 1E tussen Oranje Nassau en Leeuwarder Zwaluwen de voorkeur gegeven boven VVG-Balk. Geen al te geweldige topper, wel winst voor ON, 2-0 en koploper.

VVG stond na 25 minuten 2-0 voor, maar verloor nog met 2-3, PKC’83 verloor ook, 3-0 van Blauw Wit 34.

Mamio bleef de nummer voorlaatst op 0-0 steken, eerste puntverlies voor de koploper.
In 3C pakte BQ1887 de eerste periodetitel doordat concurrent Helpman van Velocitas verloor en BQ1887 zelf wel won.

VV Dokkum verloor met 3-1 van ODV en zal nog wel een tijdje vierde klasser blijven. Buh Kwies speelde de subtopper bij Marum met 2-2 gelijk.

Abubakari

Well-known member
Vorig jaar nacompetitie om promotie naar hoofdklasse gehaald, dus zo verrassend is het dan toch niet dat ze nu ook bovenin meedoen?

Abubakari

Well-known member
Belooft wel een mooie competitie te worden, zouden maar zo een stuk of 6 tot 8 clubs om de titel kunnen gaan strijden.

Abubakari

Well-known member
5dbefe02f3b4d-IMG_20191103_171440.jpg

De stadsderby in 1F tussen Stadspark en GRC eindigde in een flinke afgang voor Stadspark. Bij de stand van 0-1 kreeg de keeper van GRC in de 26' minuut rood. Een dik uur met een man meer, maar toch met 1-5 aan de kont krijgen, met recht een dikke afgang voor Stadspark wat gestraft wordt voor de wederom tenenkrommende muziek. Grote man bij GRC was Erwin Alt die na rust met een zuivere hattrick de stand van 1-1 naar 1-4 tilde.

Nummer 3 SVBO verloor met liefst 5-1 van laagvlieger Dalfsen, heeft gevegt ook weer eens wat te juichen. SWZ Sneek had een prima weekend, wonnen zelf bij FVC en zagen ook nummer twee Heerenveen punten morsen, 0-0 bij Roden.

In 2L blijft Helpman koploper, 3-0 gewonnen van WKE16. Gruno kwam met negen man te staan tegen Nieuw Buinen, de gasten liepen uit naar 1-6 waarna Gruno met twee minder nog terug kwam tot 4-6. De Gruno teller na 7 duels: 0 punten en 34 tegentreffers. Overigens staan de twee clubs boven Gruno op 2 en 4 punten, al hebben die wel een wedstrijd minder dan Gruno. Volgende week moet Gruno naar Dalen, de nummer 12 met 4 punten. ASVB staat voorlaatst met ook een opvallende statistiek, die hebben nog geen enkel doelpunt gescoord.

In 3B doet Forward dit seizoen raar, alweer een degelijke zege, 2-0 deze keer. Forward is normaal de club van de korfbal uitslagen, maar niet dit seizoen. Na 7 duels 15 voor en 3 tegen en met 19 uit 7 gedeeld koploper. De enige punten werden verspeeld op de tweede speeldag, tegen medekoploper Peize werd het toen 0-0.
Groninger Boys won ook en staat vierde op 4 punten van het leidende duo.

SanMark.

Well-known member
Vorig jaar nacompetitie om promotie naar hoofdklasse gehaald, dus zo verrassend is het dan toch niet dat ze nu ook bovenin meedoen?

Als het niet verrassend is dan wel razend knap. Klein dorp met circa 5000 inwoners wat gewoon structueel mee doet bovenin zonder een cent te betalen.

SanMark.

Well-known member
Ja hoor, zeker knap.

2100 zelfs, enige voordeel wat Nschut wel heeft dat de afvallige spelers uit bv Hoogeveen nog wel eens bij Nschut willen gaan kijken als ze geen basisplek meer hebben bij Hoogeveen.

A's hebben ze bv ook op 4de divisie niveau(al staan ze daar wel onderaan).

Bovenaan