District Noord

de waan

Well-known member
Over WKE gesproken; na 3 seizoenen kampioenschappen stokt het nu een beetje in de 2e klasse. 8 punten na 5 duels en in de middenmoot, al heeft de koploper ook pas 12 punten.

Dat is denk ik ook wel een beetje de natuurlijke bovengrens voor WKE, zolang ze er niet weer flink wat geld tegenaan gaan smijten.

Abubakari

Well-known member
PKC’83 - Drachtster Boys was allesbehalve kut. En ook bij Groninger Boys heb ik mij in het verleden vaak prima vermaakt.

Je bent zeker in de war met buh kwiek. Dat is wel echt een kutclub.

Abubakari

Well-known member
Abubakari zei:
Volgende week de stadsderby annex topper Groninger Boys-Forward. Denk dat ik daar zondag even ga kijken. Dan wordt het een derby weekend want zaterdag ga ik naar PKC'83 tegen Oranje Nassau in 1E.

5db487f93c80d-IMG_20191026_154138.jpg

Stadsderby nummer 1 was niet heel spannend, nou ja tot de rust nog wel maar daarna niet meer. Drie goals in de laatste 10 minuten leverden een 1-2 ruststand op, direct na rust werd het 1-3 waarna ON uitliep naar 1-6.
ON scoorde vier keer uit een vrije trap (PKC ook 1x trouwens).
VVG verloor bij de nieuwe koploper Leeuwarder Zwaluwen met 3-1. ON is nu tweede met 1 punt minder dan Leeuwarder Zwaluwen. Volgende week spelen ze in Groningen tegen elkaar.

Mamio won ook weer, 4-1 van ONR 18 uit 6 en 5 punten los.

buh kwiek won, VV Dokkum verloor, minne bak.

Groninger Boys won met 7-5 van Oosterparkers met 6 goals van Freddy de Grooth. Hij staat nu op 498 doelpunten. Volgende week Potetos uit, daar moet ie de 500 wel halen lijkt mij.
23 goals in 6 wedstrijden is de seizoensscore.

SanMark.

Well-known member
Tja hoe knap is het van dikke Freddy ?

Het is een prima spits maar als je zijn trackrecord bekijkt zijn denk ik circa 300 doelpunten op 3 tot 5de klasse niveau waarbij hij altijd speelt bij een top 3 team en dan nog meestal bij een team wat dik boven de rest uitsteekt in die klasse.

Dan vind ik het bv knapper wat Tim Oosterhof heeft gepresteerd die staat op bijna 400 goals altijd bij dezelfde club die meestal ergens in de middenmoot eindigt.

https://www.voetbalnoord.nl/spelercarriere.html?a=2&s=74562

Abubakari

Well-known member
Op Voetbalnoord stond ie nog op 498, moesten het schijnbaar nog bijwerken.
Benieuwd of ie de 550 dit seizoen nog haalt.

Unregistere

Well-known member
Had de speler in het oranje links op de foto de bal net weggewerkt of oefende hij 'de kraanvogel'? Aangezien op de middellijn twee andere spelers een kopduel lijken uit te vechten.

Interessant plaatje weer! :duim:

Mooi aantal goals van die Freddy natuurlijk, al plaatst SanMark. wel een goede kanttekening. Maar vooruit, je moet ze toch nog maar zien te maken.

SanMark.

Well-known member
Had de speler in het oranje links op de foto de bal net weggewerkt of oefende hij 'de kraanvogel'? Aangezien op de middellijn twee andere spelers een kopduel lijken uit te vechten.

Mooi aantal goals van die Freddy natuurlijk, al plaatst SanMark. wel een goede kanttekening. Maar vooruit, je moet ze toch nog maar zien te maken.

Tuurlijk was het in het verleden een goede spits als je op hoofdklasse en eerste klasse niveau er 30 in knalt, dan was je gewoon zeer goed. Alleen als je met die kwaliteiten de helft van je carriere vergooit op 3 tot 5de klasse niveau ja dan kom je wel aan de 550 goals.

Bij een Pelikanen of een Groningen tik ik er op mijn leeftijd nu nog 30 in een seizoen en dan speel ik al 10 jaar niet meer.

Abubakari

Well-known member

Die speler heeft de bal naar voren getrapt. Wat die andere twee doen weet ik niet.

Ik neem aan dat SanMark bedoelt dat hij er in de vijfde klasse 30 inschiet en niet dat hij in de eerste Klasse, waar Groningen en Pelikaan S spelen, er 30 in schiet. Al heb ik mijn twijfels ook al of sm er in de vijfde klasse 30 in schiet. :D

SanMark.

Well-known member
Beetje omslachtig om dan een vergelijking te maken met clubs van 5 of 6 jaar geleden, maar okay.

.

Als hij alleen dit jaar die 500 goals had gemaakt , dan had ik die jaren natuurlijk niet meegenomen maar we hebben het over zijn hele historie als goal getter, dus dan kan ik die clubs gewoon meenemen in de vergelijking.

SanMark.

Well-known member
Hij heeft het over Pelikanen. Misschien bedoelt hij de oude zaterdagvereniging uit Appingedam ?

Overigens kun je op deze manier elke prestatie wel relativeren.
Als Rob van der Leij vorig seizoen bij een eerste of eredivisie club had gespeeld, had hij vast ook niet zoveel gescoord als bij HHC.
En als Brakke enkele jaren bij HHC had gespeeld, in plaats van bij Staphorst,had hij waarschijnlijk ook niet op 174 goals gestaan.

En zo had Freddy de Grooth misschien ook wel minder gescoord als hij voor andere clubs had gekozen.zijn
Ik denk, dat zijn keuzes ook te maken hadden met wat hij kon verdienen en met hoe hij zich thuisvoelt ( las ikin een interview )bij een vereniging .
En natuurlijk de manier waarop hij ervoor leefde/leeft speelt een rol.

In de top van het amateurvoetbal heb ik hem bij PKC'83, toentertijd de beste amateurclub van Groningen, tegen bv HZVV, tegen ACV en op De Kring onwaarschijnlijk goed zien voetballen.
Maar ik herinner me ook een wedstrijd in Staphorst, dat hij reserve stond en een abnormaal dikke buik had, dikker dan je ziet op het leuke filmpje van RTV Noord van afgelopen weekend.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/21495...r-op-500-goals

Zijn keuze voor Pelikaan S was logisch omdat de rijke Wim Bulten werk voor Freddy regelde en graag hogerop wilde met Pelikaan S en omdat Freddy er kon samenspelen met prima medespelers.
Groninger Boys beschouwt Freddy als zijn clubje, logisch dat hij daar ging spelen, toen het allerbeste eraf was en logisch dat hij nu op 36 jarige leeftijd met zijn kameraden gaat spelen in za1 van Groninger Boys.
Freddy heeft als senior ook alleen maar gevoetbald bij clubs in Groningen of net daarbuiten ( Pelikaan S )

Mooi dat je mijn mening onderschrijft. Je had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen, dat ben ik met je eens.

Abubakari

Well-known member
Als hij alleen dit jaar die 500 goals had gemaakt , dan had ik die jaren natuurlijk niet meegenomen maar we hebben het over zijn hele historie als goal getter, dus dan kan ik die clubs gewoon meenemen in de vergelijking.

Waarom noem je dan een club, of eigenlijk zelfs twee, waar die niet gespeeld heeft?

Bovenaan