District Noord

Abubakari

Well-known member
5d98e7fabcfec-IMG_20191005_152649.jpg

PKC'83 tegen Winsum hedenmiddag, twee ploegen zonder puntverlies, al had PKC'83 ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld. En na vanmiddag zijn ze ook niet meer zonder puntverlies, Winsum won namelijk met 1-2. Redelijk gelijkopgaande wedstrijd, maar Winsum schoot 10 minuten voor tijd fraai raak waar PKC'83 vijf minuten later onderkant raakte. Winsum nu de enige in 1E met de volle winst.

VVG zag Olde Veste in de 90' minuut nog langszij komen, een duel der puntlozen eindigde zo in 2-2.
ON verloor thuis verrassend met 2-4 van SVI en mag de dromen over promotie met 4 uit 3 voorlopig achterwege laten.

Knickerbockers leed in 2j het eerste puntverlies en vroeg zich af wat Wolvega in de thee had, rust 0-2, eindstand 5-2.

Mamio won donderdag al bij GEO met 3-0 en heerst in 4c, 9 uit 3, 12 voor, 0 tegen.

Dokkum herstelde zich van de nederlaag van vorige week en won van V en V met 1-2.
Buh Kwiek won ook, 0-1.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Allemaal leuk en aardig de berichten hier over BQ zat 1 tegen Velo i mis ik toch wel Een topper zou ik zeggen, waarbij vooral de links back en rechtsback zich onderscheidden. Zij hadden de gevaarlijke vleugelspitsen van Velo aardig in de tang waardoor wee Mekel niet hebben gezien.
Uitslag 1-0 waardoor BQ aan kop gaat.
Een weekend BQ vanuit Den haag heeft mij niet teleurgesteld omdat ook de zondag 1 won.

bqandy

Well-known member
Allemaal leuk en aardig de berichten hier over BQ zat 1 tegen Velo i mis ik toch wel Een topper zou ik zeggen, waarbij vooral de links back en rechtsback zich onderscheidden. Zij hadden de gevaarlijke vleugelspitsen van Velo aardig in de tang waardoor wee Mekel niet hebben gezien.
Uitslag 1-0 waardoor BQ aan kop gaat.
Een weekend BQ vanuit Den haag heeft mij niet teleurgesteld omdat ook de zondag 1 won.

Aan de schrijfstijl te zien hebben de biertjes op het oktoberfest na afloop in het clubhuis De Kok goed gesmaakt. :duim:

Abubakari

Well-known member
Abubakari zei:
Volgende week speelt Stadspark weer thuis, maar het moge duidelijk zijn, mij zullen ze daar dan niet zien. Met hun waardeloze voetbal en hun blaartrekkend irritante schijtmuziek.

Vanmiddag naar Stadspark geweest. :D
5d9a09c133cdf-IMG_20191006_144322.jpg

De enige wedstrijd die om 14.30 begon en omdat Ajax het in den Haag wel erg laat besliste was Stadspark-GAVC de beste optie. Wel gezappt vanmiddag, maar daarover straks meer.
Stadspark begon goed, de dramatische spits van vorige week (Gert Jan Webers, speelde vorig jaar nog in de vierde klasse) scoorde al na 5 minuten 1-0. GAVC schoot uit zijn eerste kans na een kwartier de 1-1 binnen en toen zakte het spelpeil weer behoorlijk.

5d9a0a3caa87e-IMG_20191006_152508.jpg

Om 14.00 was GRC-Heerenveen begonnen en GRC is vijf minuten verderop, dus in de rust naar GRC gefietst (uiteraard ook om de kutpauzemuziek bij Stadspark te ontvluchten) en daar het laatste halfuur gezien. Stond al 1-0, werd kort voor tijd 2-0, eerste punten voor GRC.

Bij Stadspark was het ondertussen 2-1 geworden en toen ik daar terug kwam voor de slotfase was ik mooi op tijd voor de 3-1 van Frank Volkers. Tevens de uitslag. Onder andere omdat Gert Jan Webers voor leeg doel hoog over schoot.

In 2L wonnen Helpman en GVAV Rapiditas ook hun derde wedstrijd (3-2 van Nieuw Buinen en 3-0 van ASVB), pakte Lewenborg zijn tweede zege tegen Dalen (2-1) en leed Gruno zijn derde nederlaag, tegen Stadskanaal, 0-2.

Sluiten we af met Forward, 1-2 gewonnen bij Siddeburen (of Sideburn volgens de strip van Barbara Stok) en 7 uit 3.

Abubakari

Well-known member
Na afloop werd gelijk "LAAT DE ZON IN JE HART" gestart, naar mijn fiets gesprint en met een snelheid waarmee ik vorige week wereldkampioen had kunnen worden Sportpark Stadspark verlaten.

Unregistere

Well-known member
In dat geval kunnen ze beter De Stille Genieter Zweeg van Meindert Talma draaien bij Stadspark.

Al gestemd op Ede Staal als grootste Groninger kunstenaar trouwens?

Abubakari

Well-known member
IMG_9479-1024x832.jpg

Freddy 'Het Fenomeen' de Grooth is van Groninger Boys zondag (3B) naar Groninger Boys zaterdag (5D) gegaan.

Uit het verslag van Groninger Boys-DIO Groningen (10-2)
* Na 10 minuten was het wel raak Freddy de Grooth draaide zich goed vrij en schoof de bal achter de keeper van DIO.
* Freddy maakte snel achter elkaar de 2-0 en 3-0.
* Het is dan wel mooi dat je Freddy de Grooth in het team hebt die na een hele goede actie over links van Gio Slijngaard de 4-1 binnen kon tikken.
* In de 20 minuten na de rust wervelde het team over het veld en kon Freddy zijn 5e,6e,7e en 8e goal van de middag maken.

Freddy staat na 3 wedstrijden op 11 goals. Groninger Boys op 9 uit 3.

Unregistere

Well-known member
8 goals in ??n wedstrijd is wel klasse hoor. Ik heb het ooit ??n keer eerder gezien, maar dat was in een duel met heel veel niveauverschil en dus minder opmerkelijk dan in een competitiewedstrijd.

Ik zie dat Freddy Frikandel op 488 goals staat. Zou dat kloppen of is er nog een kans dat ze er heel wat gemist hebben, aangezien de cijfers op VoetbalNederland lang niet altijd correct zijn?

Abubakari

Well-known member
5da1f3216351b-IMG_20191012_144852.jpg

Doelpuntrijke middag met een geweldige wedstrijd in 1E, PKC'83-Drachtster Boys 6-4 na een 2-1 ruststand. Na rust kwam DB op 2-3 en op 3-4 maar in een tijdsbestek van dik vijf minuten draaide PKC'83 het om naar 6-4. PKC'83 heeft nog een inhaalwedstrijd tegoed thuis tegen SVI, bij winst staan ze tweede met 1 punt achterstand op koploper Winsum.
VVG pakte een punt bij Noordscheschut (al de derde uitwedstrijd, pas 1x thuisgespeeld), ON speelde 0-0 bij Winsum wat nog zonder puntverlies was. ON is middenmoter met 5 uit 4.

5da1f5cc95b45-IMG_20191012_164646.jpg

Op de terugweg van PKC'83 nog de laatste tien minuten van Mamio-Poolster meegepikt, stond al 3-0, werd nog 4-0. Mamio met 12 uit 4 en doelcijfers 16-0 koploper in 4C.

In 5D won Groninger Boys met 7-0 van Noordpool UFC, Freddy 'Het Fenomeen' de Grooth was goed voor zes van de zeven treffers. Freddy's teller staat na 4 wedstrijden op 17 goals. Waarvan 14 in de laatste twee wedstrijden.

Sien we ok nog even in Dokkum, goeie berichten. Dokkum met 3-2 won van Harkema Opeinde en buh kwiek met 3-1 van Stiens (die vorige week Kollum nog met 9-1 versloegen) gewonnen. Buh Kwiek is tweede (in 2I) met 10 uit 4, Dokkum heeft 9 uit 4 en staat in 4B vierde.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
5da340dfd8e77-IMG_20191013_145345.jpg

Over doelpunten niet te klagen dit weekend, gister 10 bij PKC'83, vanmiddag 7 bij GRC. Die wonnen met 5-2 van Roden.
Stadspark verloor bij Noordster, beide stad Groninger eerste klassers staan nu met 6 uit 4 keurig in de middenmoot.

In 2L regeert Helpman, vierde zege, volle pond dus. Dat had GVAV rapiditas ook, maar die gaven vanmiddag in de laatste 5 minuten een 3-1 voorsprong weg tegen Nieuw Buinen. Werd nog 3-3. Gruno mag nog even wachten op de eerste punten, vanmiddag ging ook de vierde wedstrijd ruim verloren. 6-0 bij Valthermond.
Doelsaldo spreekt ook boekdelen. 1-19.

In 3b won Forward met 2-0,zijn samen met Peize koploper met 10 uit 4. Groninger Boys won ook met 2-0 en is vierde met 9 uit 4.

erka

Well-known member
Noordpool UFC is fusieclub van Noordpool en UFC. Fusie was de jaren '20 al :)

Complex van Poolster stond toevallig in de laatste VI.

Bovenaan