District Noord

Abubakari

Well-known member
Twee "finales", 12 goals. Eerst naar Lycurgus-Velocitas, daarna naar VVG-WVV.
Hier -voor de liefhebber- een rijk ge?llusteerd verslag:
https://abubakaridevries.wordpress....io-noord-lycurgus-velocitas-vv-groningen-wvv/

Hier vast een paar foto's:
vvg1.jpg

Lycurgus, fraai gelegen met als achterbuur de vuilstort en aan de andere kant een old skool kantine en een parkeerplaats waar je auto nooit 100% veilig staat.
ly2.jpg

ly6.jpg

Al vind ik dit persoonlijk de mooiste foto, hattrick held Frank van der Veen (Lycurgus) trapt een hoekschop.
ly3.jpg

Abubakari

Well-known member
Fijn woord & beeld weer.

Bedankt.

Ja, Ludema schreeuwde moord en brand en probeerde zijn tegenstander zelfs nog een kaart aan te smeren. :D
Weet niet of ie deze foto zelf ook heeft gezien, maar dat soort gedrag moet ie in het vervolg maar achterwege laten.

Abubakari

Well-known member
5d86c96dcd9e6-IMG_20190921_151215.jpg

De competitie geopend met wat later zomaar een topper in 1e zou kunnen zijn, Oranje Nassau en Pelikaan S worden beide als titelkandidaat gezien, vanmiddag speelden ze met 1-1 gelijk tegen elkaar. Voor rust was Pelikaan S iets beter, na rust ON.
Ook aanwezig: Arnold Kruiswijk. Wellicht de volgende oud prof voor Pelikaan S. Of hij kwam gewoon voor de lol naar ON-Pelikaan S, kan ook.

Goed nieuws uit Dokkum, afgelopen seizoen allebei gedegradeerd, maar een klasse lager gestart met winst.
Dokkum opende in 4B met een 5-1 zege op Friese Boys, Buh Kwiek won in Feanwalden met 1-2 door een late treffer.

Wil iedereen natuurlijk ook weten wat Mamio deed, degradeerde vorig seizoen ook, nu 4C, begonnen met een 4-0 zege op stadgenoot Amicitia VMC.

Stadspark begon ook goed, na 8 minuten 3-0 voor. Maar wel 3-4 verloren.

Unregistere

Well-known member
Heel even dacht ik dat ze met de oranje bal speelden, maar dat was de 'dop' op het hek. Artistiek gezien een prima foto!

Welke ex-profs heeft Pelikaan S. nog in de ploeg momenteel?

Abubakari

Well-known member
2L

Promovendus Gruno tegen Lewenborg 1-4
5d8787cb43f3b-IMG_20190922_141046.jpg

Had van Gruno wel wat meer verwacht. Speelden 3 bizarre bekerwedstrijden waarin ze telkens een voorsprong van 2 goals verspeelden en nog verloren. Begonnen ook goed, na 4 minuten op 1-0, maar vooral na rust was het bar en boos en daar profiteerde Lewenborg dankbaar van.
Helpman en GVAV Rapiditss begonnen in 2L ook met winst.

In 1F een geweldige start voor Stadspark, uit bij Roden met 5-2 gewonnen met 4 goals van Cedwin Tel.
GRC begon niet zo goed, kort voor rust thuis tegen SVBO rood en na rust 2 tegentreffers, 0-2 verloren.

Forward begon met een 3-1 zege bij Actief en ook Groninger Boys begon in 3B met winst.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
5d911ebce2ca0-IMG_20190928_164141.jpg

VVG kreeg een pak op de broek van stadsgenoot PKC'83, 1-4. Stond na een kwartier al 0-2.
ON stond as we write 3-1 voor bij Blauw Wit 34 in Leeuwarden.

Dokkum won vorige week nog met 5-1,nu verloren ze met 5-2. Buh Kwiek pakte een puntje tegen it fean 58,1-1.

Het goede nieuws komt van Mamio, weer dik gewonnen, vorige week 4-0, deze week 5-0.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Het licht bij VVG-PKC'83 eerst maar eens ontstoken, foto was wel wat erg donker.

5d912483ce365-IMG_20190929_143934%281%29.jpg

Vanmiddag doffe ellende bij Stadspark-WVV in 1F. Al zullen de Winschoter fans zich wel vermaakt hebben, maar ik hoopte op een sterk Stadspark. Het seizoen tenslotte goed begonnen met een 5-2 zege bij VV Roden.
Nou, het is een godswonder dat deze ploeg er vorige week 5 maakte, wat was Stadspark godsgeklaagd slecht vanmiddag. Eerste (en enige gevaar) in de 86' minuut toen Cedwin Tel tegen de lat schoot (maar toen was het al 0-2). Voor de rest was het bar & boos. Al viel dat in het niets bij de pauzemuziek, Hollandstalig op orkaanvolume. Hier worden in Guantanamo Bay bekentenissen (in recordtempo) mee afgedwongen, dit is wat een psychopaat over het randje drijft waarna die de complete populatie van een wereldstad vermoord. Stupide (nee intens stupide) teksten op zijn Popie Jopies, gruwelijke rotmuziek. Mocht ik ooit de macht grijpen dan is het voorgoed gebeurd met zulke muziek.

Nou ja, het voetbal dan maar weer. Het duurde nog vrij lang (bijna een uur) voor WVV van het drama voetbal van Stadspark profiteerde, maar na een domme tweede gele kaart voor Lukic (ex BQ1887, maar dat is als ik bqandy mag geloven vrijwel iedereen) lukte het dan toch. Uiteindelijk werd het 0-3. Ik mag hopen dat de nummer 9 van Stadspark (op de foto gaat ie diep, de enige keer dat ie geen buitenspel stond) normaal in het zesde speelt, mijn god wat was die slecht. Stond ook ongeveer 150 keer buitenspel en had verder vooral ruzie met de bal en ging de duels slap of niet in.
Volgende week speelt Stadspark weer thuis, maar het moge duidelijk zijn, mij zullen ze daar dan niet zien. Met hun waardeloze voetbal en hun blaartrekkend irritante schijtmuziek.:werder:

Ook GRC verloor trouwens, met liefst 5-1, en is nog puntloos. Die spelen volgende week ook thuis, tegen VV Heerenveen. Ik voorzie een heel zwaar jaar voor de stadjers in 1F.

In 2L speelde Gruno net als vorige week een stadsderby. Nu tegen Helpman. 7-0. Doelsaldo van Gruno na twee duels 1-11. Helpman net als GVAV Rapiditas 6 uit 2. GVAV Rap won bij Veendam 1894 met 2-3.

Al met al een matig weekend, hopelijk volgend weekend beter. Dan op zaterdag zeer waarschijnlijk PKC'83-Winsum en op zondag zie ik nog wel eem.

Laatst bewerkt:
Bovenaan