Derde divisie zondag 2019/2020

Joost

Well-known member
Maar het doelpunt in minuut 12 is gewoon geen buitenspel, speler blijft keurig achter de bal. Ik stond wel in goede positie, maar op het verkeerde moment de foto gemaakt denk ik. Ontzettend balen dit en zuur voor Fregge, sorry maar! Nu afwachten of en hoeveel aftrek de rapporteur mij gaat geven. Hij stond zeker niet op lijn, maar ze kunnen hij zulke wedstrijd bepalende momenten wel beelden kijken. Ik hoop dat ik geluk, maar vrees het ergste. Erg balen dit.

Het is nipt, en fouten worden er ook in de Eredivisie en Champions League nog gemaakt.
Kan me goed voorstellen dat je baalt maar foutloos zou nooit iemand worden.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Het is nipt, en fouten worden er ook in de Eredivisie en Champions League nog gemaakt.
Kan me goed voorstellen dat je baalt maar foutloos zou nooit iemand worden.

Schat in dat het toch wel een halve meter is, niet eens op lijn. Dus wel kwalijk. Ik vrees een beetje voor mijn rapport. Maar inderdaad, iedereen kan een fout maken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Net ook maar even de beelden bekeken en hoewel het niet lekker in beeld is heeft het er alle schijn van dat de bewuste speler netjes achter de bal blijft. Zelf vind ik dat bij enige twijfel de pin altijd naar beneden moet blijven en de aanvaller het voordeel moet krijgen. Liever een foutje in het voordeel van de aanvaller, dan in het voordeel van de verdediger.
Dus als ik de rapporteur was....
 

SC Heerenveen

Well-known member
Net ook maar even de beelden bekeken en hoewel het niet lekker in beeld is heeft het er alle schijn van dat de bewuste speler netjes achter de bal blijft. Zelf vind ik dat bij enige twijfel de pin altijd naar beneden moet blijven en de aanvaller het voordeel moet krijgen. Liever een foutje in het voordeel van de aanvaller, dan in het voordeel van de verdediger.
Dus als ik de rapporteur was....

Helemaal met je eens. Normaal ben ik met buitenspel ook sterk. Maar vooral het beeld in de herhaling laat zien dat het geen buitenspel is. Bij twijfel vlag ik normaal gesproken ook niet, maar het slechte is dat ik hier dus blijkbaar niet eens getwijfeld heb.
 

Fregge

Well-known member
Je was gewoon in de war met nummer 17 van Blauw Geel ipv nummer 9 van EVV. Kan gebeuren.
 

Unregistere

Well-known member
Volgende keer als SC Heerenveen bij Blauw Geel komt vlaggen, neemt hij gewoon een cadeautje voor Fregge mee ter compensatie. Een soort omgekeerd kaasplankje. Dus als Fregge vast aangeeft wat hij graag eet / drinkt, dan komt dat vast allemaal in orde.

Gelukkig is hij geen John van den Brom.
 

Unregistere

Well-known member
Ook hier alles op een rijtje:

Speelronde 22

EVV - Blauw Geel '38 2-0
Gemert - Hoogland 1-1
Hercules - HSC '21 2-1
Jong ADO Den Haag - Groene Ster 3-1
FC Lienden - OFC 0-3
OSS '20 - DEM 0-2
UNA - Westlandia 0-0

ADO '20 - Dongen werd afgelast

STAND

1. OSS '20 20-47
2. OFC 20-36
3. Gemert 20-32
4. Jong ADO Den Haag 19-30
5. EVV 20-30
6. HSC '21 20-29
7. Dongen 18-28
8. UNA 20-28
9. Blauw Geel '38 20-26
10. Hercules 20-24 (-5, 31 goals voor)
11. Groene Ster 20-24 (-5, 24 goals voor)
12. Quick 19-23
13. DEM 20-23 (-3)
14. Westlandia 20-23 (-7)
15. ADO '20 19-21
16. Hoogland 20-17
17. FC Lienden 19-15

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 15
=. Thijs van Pol (Gemert) 15
3. Tim Freriks (OFC) 12
4. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 11
5. Henk Baum (Hoogland) 10
=. Hugo Botermans (Jong ADO Den Haag) 10
=. Mart van de Gevel (UNA) 10
=. Ralph Polman (EVV) 10

200204llu6876.jpg

Sem Steijn was met twee goals belangrijk voor Jong ADO Den Haag, dat Groene Ster klopte en plots volop meedoet om promotie
 

SC Heerenveen

Well-known member
Maar ooooh wat ben ik blij en vooral heel erg opgelucht. Ik zag al een laag cijfer aan komen vanwege mijn verkeerde waarneming in minuut 12 voor buitenspel, maar wonder boven wonder is de rapporteur het helemaal met mij eens. Speler stond voor de bal op het moment van de pass. Gelukje voor mij dus. Waarschijnlijk doordat ik wel goed in positie stond en de rapporteur het niet echt kon waarnemen. Blijft natuurlijk een foute beslissing van mij, zondag weer even wat scherper dus op offside!
 

gevegt

Well-known member
Maar ooooh wat ben ik blij en vooral heel erg opgelucht. Ik zag al een laag cijfer aan komen vanwege mijn verkeerde waarneming in minuut 12 voor buitenspel, maar wonder boven wonder is de rapporteur het helemaal met mij eens. Speler stond voor de bal op het moment van de pass. Gelukje voor mij dus. Waarschijnlijk doordat ik wel goed in positie stond en de rapporteur het niet echt kon waarnemen. Blijft natuurlijk een foute beslissing van mij, zondag weer even wat scherper dus op offside!

Ik hoop voor je dat je geen zondagclub vlagt, anders zou je post zomaar alsnog gevolgen kunnen hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Jong ADO Den Haag gaf de promotiekansen een boost door met 0-1 te winnen bij OFC. Hugo Botermans tekende voor de enige goal. De jeugdige Hagenezen klimmen naar plek drie. Het resultaat is ook goed nieuws voor koploper OSS '20, want OFC is nog altijd de grootste 'concurrent' en die ploeg loopt dus wederom averij op.

Het ziet er nu als volgt uit:

STAND

1. OSS '20 20-47
2. OFC 21-36
3. Jong ADO Den Haag 20-33
4. Gemert 20-32
5. EVV 20-30
6. HSC '21 20-29
7. Dongen 18-28
8. UNA 20-28
9. Blauw Geel '38 20-26
10. Hercules 20-24 (-5, 31 goals voor)
11. Groene Ster 20-24 (-5, 24 goals voor)
12. Quick 19-23
13. DEM 20-23 (-3)
14. Westlandia 20-23 (-7)
15. ADO '20 19-21
16. Hoogland 20-17
17. FC Lienden 19-15

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 15
=. Thijs van Pol (Gemert) 15
3. Tim Freriks (OFC) 12
4. Hugo Botermans (Jong ADO Den Haag) 11
=. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 11
6. Henk Baum (Hoogland) 10
=. Mart van de Gevel (UNA) 10
=. Rick 'Ralph' Polman (EVV) 10
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Mooi weer, dus een complete speelronde straks. Dit is het programma:

Quick - Gemert
Dongen - Hoogland
Hercules - ADO'20
Westlandia - EVV
DEM - UNA
Groene Ster - FC Lienden
HSC'21 - sv OSS1920
Blauw Geel '38 - Jong ADO Den Haag
 

Unregistere

Well-known member
En het werd helaas voor onze forumvrienden geen topmiddag. HSC '21 verloor met 0-3 van koploper OSS '20. Straks horen we ongetwijfeld van De Groene Scout of dit terecht was. Ook het Blauw Geel '38 van Fregge ging onderuit. Jong ADO Den Haag won met 1-2 en verstevigde de belangrijke derde plek. Nummer vier Gemert ging namelijk dik onderuit bij Quick (4-1).

Onderin wordt het met de week lastiger voor FC Lienden, dat nu weer met 3-1 bij Groene Ster verloor. Ook Hoogland deed slechte zaken met een 4-0 nederlaag bij Dongen. Dat gold ook voor ADO '20, dat door de 4-2 nederlaag bij Hercules onderin blijft hangen. Westlandia (2-2 tegen EVV) en DEM en UNA (0-0 tegen elkaar) pakten een puntje. Blauw Geel zakte met stip naar plek 12, HSC '21 is nu zevende.

Westlandia en ADO '20 dus nog op de P/D-plekken, Hoogland en FC Lienden op de degradatieplaatsen.
 

Fregge

Well-known member
Zuur zuur zuur. Laatste minuut en eigenlijk verdiende je gewoon een punt. Maar even niet scherp en het was raak.
 

De Groene Scout

Well-known member
Terechte nederlaag, hoewel 0-3 wel erg hoog uitviel.
OSS heeft een goede ploeg zonder extreme uitschieter, maar de balans in dat team is gewoon goed. Weten precies wat ze doen, geven weinig weg en via snelle uitbraken vaak gevaarlijk.
 
Bovenaan