Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Kun je me even helpen? Ik dacht dat ADO eigenlijk compleet voor spek en bonen speelde dit seizoen, maar dat is dus niet zo?

Als Jong FC Volendam (of Jong Sparta, maar die kans is kleiner) als 17e of 18e eindigt, dan kunnen ze degraderen. Maar dan moet Jong Almere of Jong ADO wel 2e, 3e of 4e worden. Op dit moment is dat dus het geval. Mocht Jong FC Volendam echter 16e worden, dan is er niets aan de hand. Tenzij Jong Almere of Jong ADO kampioen wordt, maar dat lijkt vrijwel onmogelijk.

En ik ben erg benieuwd naar de uitleg van SC Heerenveen nu over de situatie rond de goal. Dit hakt er zo te zien flink in bij Fregge !!!
 

de waan

Well-known member
Helder, die regeling had ik even niet in beeld. Goed om te weten. Ik zie dit eigenlijk wel gebeuren.

Komt er dan een beslissingsduel tussen Volendam en ADO?
 

Unregistere

Well-known member
Helder, die regeling had ik even niet in beeld. Goed om te weten. Ik zie dit eigenlijk wel gebeuren.

Komt er dan een beslissingsduel tussen Volendam en ADO?

Zoals ik het begrepen heb, is Volendam in dat geval direct 'weg'.

Ze schreven er zelf ook nog iets over in de voorbeschouwing op de verloren wedstrijd tegen Scheveningen, maar die kan ik nu helaas niet meer vinden op hun website.
 

SC Heerenveen

Well-known member
EVV - Blauw Geel '38

Last minute wijziging van scheidsrechter, helaas had de vervanger geen piepvlaggen dus dat moest even old skool.

Al vrij snel was ik in minuut 12 beslissend met mijn beslissing. Blauw Geel was in de aanval, in eerste instantie werd een bal randje buitenspel (maar net niet in mijn ogen) diep gespeeld. Vervolgens konden 2 spelers op de Belgische goalie af. De bal werd door de aangever breed gelegd, maar deze stond in mijn optiek voor de bal dus vlagde ik de goal af. Opzich niet heel veel commentaar, want het signaal had voor beide situaties kunnen zijn. Toen een speler het in de rust vroeg waarvoor ik vlagde, snapten ze er niets van dat het om de doelpuntenmaker ging. De beelden zullen hopelijk uitsluitsel kunnen geven, maar dat is afwachten. Maar buiten deze 3 spelers om geen commentaar gehad.

Eerste helft niet van hoog niveau, van ver werd het soms door EVV geprobeerd vanwege de wind. Voor mij was het in ieder geval lastig om met minder dan 70 kilo tegen de wind op te boksen met een aanval.

Tweede helft stond het al gauw 2-0. Bij het doelpunt van de nummer 9 bleef deze keurig een metertje achter de voorlaatste verdediger. Na de 2-0 werd het er niet beter op bij Blauw Geel, elke hoge bal waaide ook zo over de doellijn. Over de grond misschien één schotkans gecreëerd. Ik had nog wel een lastige, eigenlijk onwerkelijk, buitenspelsituatie voor EVV. Dacht dat onderweg de bal bij een duel geraakt was, maar mocht dat niet zo zijn dan zou het nipt buitenspel geweest zijn. Deze speler kreeg vervolgens de vrije trap mee. Maar kan mij niet voorstellen dat de rapporteur dat gezien heeft.

Ging naar mijn gevoel wel goed, maar denk dat ik op de 3 buitenspelsituaties beloond of gestraft wordt. Het volgen ging soms ook een beetje achter op lijn, maar dat was ook lastig met die harde wind.
 

Forza AZ

Well-known member
Zoals ik het begrepen heb, is Volendam in dat geval direct 'weg'.

Ze schreven er zelf ook nog iets over in de voorbeschouwing op de verloren wedstrijd tegen Scheveningen, maar die kan ik nu helaas niet meer vinden op hun website.

Dit is de exacte degradatieregeling voor belofte-teams tussen de Tweede en Derde Divisie:

degradatie uit Tweede Divisie
-laatste belofte-team is 2e-16e: degradatie als in de Derde Divisies een belofte-team 1e is
-laatste belofte-team is 17e-18e: degradatie als in de Derde Divisies een belofte-team 1e-4e is

promotie vanuit Derde Divisie
-één belofte-team is 1e: promotie
-twee belofte-teams zijn 1e: beslissingswedstrijden voor promotie
-één belofte-team is 2e-4e: promotie als in Tweede Divisie een belofte-team 17e-18e is
-twee belofte-teams zijn 2e-4e: beslissingswedstrijden voor promotie als in Tweede Divisie een belofte-team 17e-18e is
 

noordooster

Well-known member
Competitie in een competitie.
Laat die beloftenteams toch lekker in een eigen competitie voetballen tegen allemaal tegenstanders die ook heel veel dagen in de week trainen.
 

Unregistere

Well-known member
Dit is de exacte degradatieregeling voor belofte-teams tussen de Tweede en Derde Divisie:

degradatie uit Tweede Divisie
-laatste belofte-team is 2e-16e: degradatie als in de Derde Divisies een belofte-team 1e is
-laatste belofte-team is 17e-18e: degradatie als in de Derde Divisies een belofte-team 1e-4e is

promotie vanuit Derde Divisie
-één belofte-team is 1e: promotie
-twee belofte-teams zijn 1e: beslissingswedstrijden voor promotie
-één belofte-team is 2e-4e: promotie als in Tweede Divisie een belofte-team 17e-18e is
-twee belofte-teams zijn 2e-4e: beslissingswedstrijden voor promotie als in Tweede Divisie een belofte-team 17e-18e is

Juist, zo had ik het ook in mijn hoofd. Jong Volendam gaat dan naar de O21 competitie.

Aan de ene kant nog wel gunstig voor ons dat ze aan de bak moeten om 16e te worden, mogelijk winnen ze dan van enkele concurrenten onderin. Maar we moeten zelf ook nog naar Volendam...
 

Fregge

Well-known member
Op basis van de herhaling twijfel ik wel hoor, maar moeilijk te zien als je niet op 1 lijn staat.
 

Fregge

Well-known member
Het valt wel op dat wij nooit een officieel doelpunt scoren als jij ons moet vlaggen, SCH.
 

Joost

Well-known member
Op basis van de herhaling twijfel ik wel hoor, maar moeilijk te zien als je niet op 1 lijn staat.

Ik denk eigenlijk dat het geen buitenspel is bij jullie goal. De goal van EVV was zeker geen buitenspel.

Wel een gezellig muziekje :)
 

SC Heerenveen

Well-known member
Maar het doelpunt in minuut 12 is gewoon geen buitenspel, speler blijft keurig achter de bal. Ik stond wel in goede positie, maar op het verkeerde moment de foto gemaakt denk ik. Ontzettend balen dit en zuur voor Fregge, sorry maar! Nu afwachten of en hoeveel aftrek de rapporteur mij gaat geven. Hij stond zeker niet op lijn, maar ze kunnen hij zulke wedstrijd bepalende momenten wel beelden kijken. Ik hoop dat ik geluk, maar vrees het ergste. Erg balen dit.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Sportief dat je je fout toegeeft in ieder geval! Helaas nu niks meer aan te doen.
Ja, maar zo hoort dag ook vind ik. Ik zit er gewoon naast. Als straf gelijk hoofdklasse gekregen voor 1 maart.

Overigens met de fluit op 29 februari kom ik de club van De Groene Scout tegen. Olde Veste '54 O19 - HSC '21/Buurse O19, debuut als scheidsrechter in derde divisie O19.
 
Bovenaan