Derde divisie zondag 2019/2020

SC Heerenveen

Well-known member
Geen idee hoe ik meerdere berichten kan citeren, ben al blij dat een bericht versturen nu lukt, dus dan zo maar even.

Unregistere (638) Ik ben toch bang dat je niet helemaal een neutrale kijk op de scheidsrechter hebt, haha. Al snap ik natuurlijk wel jouw denkwijze, je cluppie is je alles. Wat dat betreft zegt noord-ooster het wel mooi, misschien kun je bij hem in de leer.

Fregge (642) Moet je ook zeker blijven doen! En desnoods schreeuw je eens kaaskop ofzo. Protesten vanuit het publiek op de meest duidelijke beslissingen, vind ik in ieder geval wel humor.

Fregge (646) Een goed ontvangst kan echt wel het verschil maken. Dan zal je eerder voordeel bij twijfelgevallen hebben, dan wanneer je een slecht ontvangst krijgt als scheidsrechters. Wij zijn natuurlijk ook gewoon mensen.

Mijn wedstrijd van afgelopen zondag was niet heel bijzonder. Jong ADO veel beter eerste helft, alleen eerste schot op doel van Hoogland was gelijk raak. Jong ADO kwam snel langszij door een strafschop. Tweede helft meer in evenwicht, na een schitterende voordeelregel van de scheidsrechter maakte Hoogland 2-1, spelers bedankten hem nog vriendelijk. Helaas was het niet de winnende, want even later stond het al gelijk. Persoonlijk ging het niet altijd even goed, wel qua beslissingen maar qua volgen kon het beter. Soms even te laat met anticiperen bij snelle bal naar voren, waardoor ik een aantal keer een achterstand moest inhalen. Het publiek van Hoogland zag dat terecht ook.

Morgen dus de wedstrijd Lienden tegen OSS '20. De Ossenaren heb ik dit seizoen al voor de derde keer, allen in een uitwedstrijd. Scoren deden ze daarin met 2 doelpunten nog niet zoveel. Eerste ervaring met Lienden. Hoofdtrainer schijnt Hans van de Haar zijn. Morgen toch geen last van, ik sta niet voor de dugouts.

Fijne voetbalzondag!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Eerste assistent heeft ziek afgemeld, dus ben ik doorgeschoven naar 1. Gezellig voor de dugout van Hans van de Haar dus, haha. En geen eens piepvlaggen vanmiddag.
 

Unregistere

Well-known member
Unregistere (638) Ik ben toch bang dat je niet helemaal een neutrale kijk op de scheidsrechter hebt, haha. Al snap ik natuurlijk wel jouw denkwijze, je cluppie is je alles. Wat dat betreft zegt noord-ooster het wel mooi, misschien kun je bij hem in de leer.

Toch wel hoor. Staat allemaal los van ASWH, want zoveel kaarten krijgen wij niet en daar valt dus ook weinig over te klagen. Al zijn het soms wel 'rare' kaarten, maar dat is geen probleem.

Het valt mij ook in de wedstrijden in bijvoorbeeld de hoofdklasse B zondag op en in onze duels in de tweede en derde divisie. Ik vind het niveau van de arbitrage gewoon niet zo hoog. En dat heeft denk ik deels met de invulling van het scheidsrechterskorps te maken. Je hebt momenteel veel jonge gasten, die conditioneel wel goed in orde zijn en dus het spel redelijk kort kunnen volgen. Maar bij veel van die jongens mis ik het inlevingsvermogen, ze lijken geen besef te hebben van de impact van beslissingen. Gaan soms ook proberen om dan 'pratend' de boel op te lossen, maar dat kun je niet forceren. In veel gevallen werkt het dan averechts. Gewoon serieus een scheids gehad die na een keiharde overtreding geen geel wilde geven. Dat mag. Maar dan zegt-ie: ja, die jongen gaf aan te laat te zijn en hij heeft er heel veel spijt van. Tja...

Ik mis een beetje de scheidsrechters van weleer, de types als Karremans. Die voelden een wedstrijd aan, trokken niet voortdurend kaarten en konden ook echt een wedstrijd leiden. Waarschijnlijk zijn die minder interessant, want die trekken te weinig kaarten. En dat wil de bond liefst wel, want - ook dit is serieus - ik hoorde laatst van een scheidsrechterbegeleider dat zijn pupil een vermaning had gekregen dat zijn kaartengemiddelde te laag lag... Maar goed, het is maar net hoe je er in staat uiteraard. En ik begrijp ook dat het allemaal niet zo makkelijk is hoor. Maar toch.
 

Unregistere

Well-known member
….. maar we gaan uiteraard wel. Opnieuw dezelfde 11 namen bij HSC'21, had zelf 1 of mogelijk 2 mutaties verwacht.
HUP HSC!!!!!

Gelukkig ben je gegaan, want het werd een driepunter! HSC klopte EVV met 2-1 en staat nu weer tweede, want OFC verloor met 2-1 bij ADO '20.

OSS '20 blijft de fiere lijstaanvoerder. Onder vlaggend oog van SC Heerenveen werd het 1-4 in Lienden. Makkie voor OSS '20 dus.

Guytho Mijland overigens weer met het vreemde rugnummer 4, zo te zien:
ELRE7o7XkAEqm_U.jpg:large


Veel spektakel bij Blauw Geel '38 - Hoogland, afgaande op de 3-5 eindstand. Maar daar gaat Fregge ons vast alles over vertellen.

Quick lijkt de onderste regionen spoedig te verlaten na een eclatante 1-5 overwinning bij Hercules. Ook DEM (0-3 bij Jong ADO Den Haag) doet goede zaken. Dongen is na een 3-0 zege op Westlandia inmiddels verrassend zesde, toch knap met na alles wat ze inleverden in de zomer.

Groene Ster - UNA eindigde in 2-2. Na het wegsturen van trainer Demin lijkt UNA toch beter te presteren.
 

Fregge

Well-known member
Pfoe wat een pot. Veel goals, maar helaas niet in ons voordeel. Aan ons zelf te danken. Grote kansen gemist op cruciale momenten. En de rode kaart hielp ook niet echt mee, al kreeg ik het idee dat de grensrechter be?nvloed werd door de bank van Hoogland.
 

De Groene Scout

Well-known member
Pffff, wat een lange zit vandaag. Kort na rust kwam een speler van EVV raar terecht en hoorde 'knak' in zijn nek. Verzorging durfde hem niet op de brancard te leggen en dus was het wachten op de ambulance. Dit duurde ruim een half uur en de wedstrijd had dus gestaakt kunnen worden. Beide ploegen wilden echter graag het duel afronden en dus werd er na een korte w-up alsnog door gevoetbald. Pas na 17.00 uur dus aan het bier; maar met de bewuste speler was uiteindelijk alles goed en HSC won met 2-1 !!!
 

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje dan maar, dan hebben we tenminste het overzicht:

Speelronde 15

ADO '20 - OFC 2-1
Blauw Geel '38 - Hoogland 3-5
Dongen - Westlandia 3-0
Groene Ster - UNA 2-2
Hercules - Quick 1-5
HSC '21 - EVV 2-1
Jong ADO Den Haag - DEM 0-3
FC Lienden - OSS '20 1-4

STAND

1. OSS '20 14-34
2. HSC '21 15-27
3. OFC 14-24
4. Blauw Geel '38 14-22 (+2)
5. Gemert 14-22 (-2)
6. Dongen 14-21 (+6)
7. Groene Ster 14-21 (+2)
8. UNA 14-18
9. ADO '20 15-18
10. Westlandia 14-16
11. EVV 14-15 (-2)
12. Hercules 14-15 (-6)
13. Jong ADO Den Haag 13-14 (-4)
14. FC Lienden 13-14 (-7)
15. Quick 14-14 (-3)
16. DEM 14-14 (-5)
17. Hoogland 14-13

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 10
=. Thijs van Pol (Gemert) 10
3. Tim Freriks (OFC) 8
4. Henk Baum (Hoogland) 7
=. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 7
=. Mart van de Gevel (UNA) 7
=. Diego van der Weide (HSC '21) 7

Marc-Boshoff-scoorde-twee-keer-namens-Quick-foto-ORange-Pictures.jpg

Marc Boshoff maakte er drie voor Quick in de ruim gewonnen wedstrijd bij Hercules
 

Joost

Well-known member
UNA heeft vanaf 1 januari een nieuwe trainer; Harrie Gommans gaat het doen.
Gommans heeft het eerder bij MMC Weert geprobeerd en dat was in de 3e klasse niet echt een succes.
Opmerkelijk keuze.
 

Unregistere

Well-known member
Hoe gaan we dan de winterstop in? Nou, zo!

Speelronde 16

DEM – Gemert 1-2
EVV – FC Lienden 5-0
Hoogland – Groene Ster 2-1
OFC – Blauw Geel ’38 3-0
OSS ’20 – Hercules 4-2
Quick – ADO ’20 2-0
UNA – Dongen 1-5
Westlandia – Jong ADO Den Haag 1-2

STAND

1. OSS '20 15-37
2. HSC '21 15-27 (+8)
3. OFC 15-27 (+7)
4. Gemert 15-25
5. Dongen 15-24
6. Blauw Geel '38 15-22
7. Groene Ster 15-21
8. EVV 15-18 (+3)
9. UNA 15-18 (-7)
10. ADO '20 16-18
11. Jong ADO Den Haag 14-17
12. Quick 15-17
13. Hoogland 15-16 (-2)
14. Westlandia 15-16 (-9)
15. Hercules 15-15
16. FC Lienden 14-14
17. DEM 15-14

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 12
2. Thijs van Pol (Gemert) 11
3. Tim Freriks (OFC) 8
=. Rick Polman (EVV) 8
5. Henk Baum (Hoogland) 7
=. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 7
=. Mart van de Gevel (UNA) 7
=. Oskar van Logtestijn (Hoogland) 7
=. Diego van der Weide (HSC '21) 7

4ad5e48e-0605-8ece-6584-568ded7224c4_thumb728.jpg

Jos Peltzer scoorde tegen Hercules wederom twee keer voor OSS '20 en sluit het eerste deel van de competitie af als topscorer
 

Fregge

Well-known member
Ben jij oost-Indisch blind of zo? Nergens een citaat of stukje tekst dat de Derde Divisie een te laag niveau heeft?
 

Unregistere

Well-known member
Ik kan me wel herinneren dat zondagman JD van der Zee ooit eens iets zei als 'beloften in de derde divisie, dat moeten we niet meer willen.' Maar dat stond volgens mij los van het niveau.
 
Bovenaan