Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Het zou wel erg opportunistisch zijn om te denken dat we mee gaan doen van de titel. Er komen ongetwijfeld nog wel mindere periodes. Het is niet zo dat we ineens een topploeg hebben. Ik kijk ook nog vooral wat er onderin gebeurt.

Na Blauw Geel (13-10) en Groene Ster (27-10) weten we meer.

Ik snap dat je voorzichtig bent, is ook logisch. Anderzijds weet je nooit waar zo'n vliegende start je uiteindelijk brengt.

Young Immers was slechts een invaller idd. Maar misschien opleidingtechnisch gezien iemand anders meer minuten geven. Die liepen overigens nog een paar keer op en neer, de invallers. Extra training. Ik dacht meer strafrondjes omdat ze niet gescoord hadden.

Misschien is het voor jouw leeftijd wel iets, die Haagse meiden. Voor mij was het meer een 'meh'.

Dat is uitlopen / extra training inderdaad, geen straf. Gebruikelijk bij de profs, Danny Buijs voerde dat ook in bij Kozakken Boys.

En de Haagse meiden waren te jong voor je? :p
 

de waan

Well-known member
Ik snap dat je voorzichtig bent, is ook logisch. Anderzijds weet je nooit waar zo'n vliegende start je uiteindelijk brengt.

Het zou hartstikke leuk zijn om de tweede divisie te halen, maar dat zal dan wel een jaartje heel weinig punten halen zijn vrees ik.
 

Fregge

Well-known member
Het zou hartstikke leuk zijn om de tweede divisie te halen, maar dat zal dan wel een jaartje heel weinig punten halen zijn vrees ik.

Dan klagen jij en Groene hier nog meer over het spel van HSC. Aan de andere kant krijgen jullie ineens 3 tegenstanders er bij wat dichterbij ligt dan nu.
 

Unregistere

Well-known member
Niet zo he, ouwe

Jij zette zelf de eerste tackle in. ;)

Uiteindelijk toch OFC en OSS'20 denk ik. Misschien Jong ADO zelfs nog wel. Die beloftenteams gaan gaandeweg vaak beter spelen.

Die eerste twee denk ik ook, nu UNA tegenvalt. OFC heeft echter misschien wel te veel goede spelers, dat kan ook een nadeel zijn. Jong ADO moet natuurlijk wel afwachten wie ze na de winterstop nog mogen inzetten, al zie ik er tot nu toe vrij weinig spelers bij die ook in het eerste elftal spelen.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Die eerste twee denk ik ook, nu UNA tegenvalt. OFC heeft echter misschien wel te veel goede spelers, dat kan ook een nadeel zijn. Jong ADO moet natuurlijk wel afwachten wie ze na de winterstop nog mogen inzetten, al zie ik er tot nu toe vrij weinig spelers bij die ook in het eerste elftal spelen.

Zoals ik gisteren hoorde waren er wel die een voorbereiding hadden meegedaan maar toen weer teruggezet ivm concurrentie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Maar wie zou ondertussen wel de favoriet moeten zijn?

Ik schuif ook sv OSS 1920 naar voren als de huizenhoge favoriet. Ploeg scoort vooral erg makkelijk. Verder heb ik zo'n idee dat Groene Ster het toch ook vooral defensief wel goed heeft staan.
Wij krijgen onze tegenslagen nog wel te verduren en ik schat in dat linkerrijtje echt wel het maximale is voor ons.
 

Fregge

Well-known member
Huizenhoog zelfs. Oef, ik vind het nu moeilijk hoor. Maar ik hoorde in de tweede of derde podcast van 247 dit seizoen dat de waan over een paar weken zelf iets moet uitspreken. Ben blij dat ik het niet hoef haha.
 

de waan

Well-known member
O, is dat zo, ja?

Ik heb eigenlijk nooit tijd om naar die podcasts te luisteren en bovendien gaat het voornamelijk over de Bollenstreek, Spakenburg e.o. en dan nog wat kruimels over de rest.
 

Fregge

Well-known member
Ja, ze hadden het er over dat de competitie vrij onvoorspelbaar was. Als ik het me goed herinner waren de precieze woorden: "Zelfs de meest ervaren bookies branden hun handen er niet aan". En rond speelronde 10 wouden ze jou bellen voor een analyse / voorspelling omdat jij hun Derde Divisie Zondag-kenner bent.

Overigens zat in de vorige Bert Kous van RTV Utrecht en toen er werd begonnen over weekendvoetbal zei hij dat de principi?le zondagclubs dwars lagen. Daar moest ik wel mee lachen.
 

de waan

Well-known member
En niemand die daar een beetje tegengas op gaf?

Bert Kous heeft mij ook al eens een enorm epistel gestuurd naar aanleiding van een stuk van mij, waaruit ik kon opmaken dat hij nogal emotioneel en gekleurd in de kwestie zit. Maar dat is misschien ook wel logisch: hij komt uit Putten en dan is voetballen op zondag iets van andere tijdzone zo ongeveer.
 

de waan

Well-known member
Soweiso, wat is een principi?le zondagclub? Joodse clubs die niet op de Sabbat willen voetballen of zo?
 

Unregistere

Well-known member
Zoals ik gisteren hoorde waren er wel die een voorbereiding hadden meegedaan maar toen weer teruggezet ivm concurrentie.

Dat is vaak zo met beloften, die draaien in de voorbereiding mee. Zeker als trainers 11:11 willen spelen. Zal sowieso wel om Van Kins gaan.
 

Unregistere

Well-known member
En nog even een momentje pakken om alles op een rijtje te zetten:

Speelronde 6

DEM - Groene Ster 0-2
Dongen - HSC '21 0-1
EVV - Westlandia 2-2
Gemert - Quick 3-2
Hoogland - ADO '20 1-2
Jong ADO Den Haag - Blauw Geel '38 5-1
FC Lienden - Hercules 1-1
OSS '20 - OFC 2-2

STAND

1. Groene Ster 6-14
2. HSC '21 6-13
3. OSS '20 6-12
4. Blauw Geel '38 6-11
5. ADO '20 6-10
6. Gemert 6-9
7. OFC 5-8
8. EVV 6-7 (0)
9. DEM 6-7 (-1)
10. Hercules 5-6 (+1)
11. Jong ADO Den Haag 5-6 (-1)
12. Hoogland 6-6
13. FC Lienden 5-4
14. Dongen 6-4 (-2)
15. Westlandia 6-4 (-6)
16. UNA 5-3
17. Quick 5-0

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 6
=. Thijs van Pol (Gemert) 6
3. Mick Christophersen (ADO '20) 4
4. Hugo Botermans (Jong ADO Den Haag) 3
=. Oskar van Logtestijn (Hoogland) 3
=. Ben van den Nieuwenhof (Blauw Geel '38) 3
=. Tijjani Noslin (Hercules) 3
=. Tom Pijnenburg (OSS '20) 3
=. Rick Polman (EVV) 3
=. Cem Unal (Groene Ster) 3
=. Joep van der Velden (OSS '20) 3
=. Koen van der Zanden (Blauw Geel '38) 3
=. Tim Waterink (OSS '20) 3

HugoBotermans1936.jpg

Hugo Botermans gleed twee keer door de defensie van Blauw Geel '38 en droeg dus bij aan de ruime zege van Jong ADO Den Haag op de ploeg die voorafgaand aan de ontmoeting nog gedeeld koploper was
 

De Groene Scout

Well-known member
Komend weekend weer een complete ronde op de zondag met sv OSS 1920 als vrije ploeg.
Voornamelijk duels tussen het linker- en rechterrijtje. Dus de gaten worden groter of het schuift weer wat meer in elkaar.
HSC'21 - Gemert maar even bestempelen als subtopper. ;)

Dit zijn de wedstrijden:

ADO'20 - FCLienden
Quick - DEM
Hercules - EVV
Westlandia - Blauw Geel'38
Groene Ster - Dongen
HSC'21 - Gemert
UNA - Jong ADO Den Haag
OFC - Hoogland
 
Bovenaan