Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
De sancties voor het niet voldoen aan de eisen liggen al lang en breed vast. En die worden nu dus ook gehanteerd.

Hoe zit het trouwens met JVC, @unnekuukse?
 

de waan

Well-known member
Heerlijk geslapen, maar net in de auto ter hoogte van Oldenzaal toch weer een vervelend moment.
De verkeerde wissels spookten toen nog weer even door mijn hoofd. Waarom doen wij dat toch altijd; verkeerd wisselen?

Wat had jij gedaan dan?

Vond dat het wel erg lang duurde, omdat je al aan zien komen dat het mis ging. Vreemd genoeg werd er pas gewisseld toen het weer behoorlijk onder controle was.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik had gewisseld in de moeilijke periode (dus eerder). Er zat geen druk meer op de achterhoede van Quick'20 en zou in dat geval werkertje / ratje Tom ter Hogt hebben gebracht voor Exterkate.
Verder zag je na het inbrengen van Degenaar bij Quick dat er links achter een probleem begin te ontstaan. De snelle Degenaar 1 op 1 tegen de trage Garritsen. Waarom dan niet Garritseen eraf en Uguz naar links en Hartegrink centraal erbij zetten om de lange ballen te bestrijden.

Nu komen we altijd met de standaard wissel: een vleugeltje eraf, middenvelder erbij en Bas ter Hogt door naar de vleugel. Dat verandert in mijn ogen niet veel, eerder wordt je verzwakt op je middenveld.
 

noordooster

Well-known member
De sancties voor het niet voldoen aan de eisen liggen al lang en breed vast. En die worden nu dus ook gehanteerd.

Ik ken ze niet. Hopelijk zijn ze dusdanig zwaar dat de clubs die met opzet niet aan de eisen voldoen zodanig worden gestraft dat ze liever enkele klassen lager zouden willen spelen dan dat ze vasthouden aan hun principes en de straffen voor lief nemen.
Wanneer die clubs de straffen " voor lief nemen " zouden ze zwaarder moeten worden.
 

bqandy

Well-known member
Als clubs worden teruggezet wordt de chaos alleen maar groter. De meest logische stappen in dit proces zijn dat er dit seizoen en ook komend seizoen enkel puntenstraffen worden uitgedeeld en dat de clubs en KNVB om tafel gaan om qua eisen wat dichter bij elkaar te komen. Dan kan later alsnog het behalen van een licentie als deelname eis worden ingesteld.

Dat lijkt me ook het meest zinvol. Maar ik verwacht wel een gang naar de rechter van enkele clubs als er dit seizoen al puntenaftrek komt.

Ik vind het wel van de zotte dat de KNVB halverwege het seizoen met een scan komt of je aan de eisen voldoet. (Ik verval in herhalingen)
Doe dat gewoon aan het begin en voldoe je er niet aan, dan kom je er niet in. Het grote probleem is dat je die derde divisie dan niet vol krijgt. En als je dat constateert besef je ook dat die eisen belachelijk zijn. In de topklasse hoefde het eerst niet en nu zelfs een klasse lager (want dat is de derde divisie) ineens wel.

Maar ik snap ook wel dat je als club vindt, die wel aan alle eisen voldoet, dat die anderen een straf moeten krijgen.
 

noordooster

Well-known member
Doe dat gewoon aan het begin en voldoe je er niet aan, dan kom je er niet in. Het grote probleem is dat je die derde divisie dan niet vol krijgt. En als je dat constateert besef je ook dat die eisen belachelijk zijn. In de topklasse hoefde het eerst niet en nu zelfs een klasse lager (want dat is de derde divisie) ineens wel.
Maar ik snap ook wel dat je als club vindt, die wel aan alle eisen voldoet, dat die anderen een straf moeten krijgen.
Wanneer de KNVB gedurende het seizoen 2015-2016 had ge?nventariseerd welke clubs bewust niet aan de eisen wilden voldoen, dan had men daar bij de vorming van de derde divisies rekening mee kunnen houden, door alleen clubs toe te laten die wel bereid zijn zich aan de eisen te houden.
Nu heb ik het idee dat een aantal clubs er ook bewust op speculeert dat de KNVB de eisen wel naar beneden zal bijstellen.
 

bqandy

Well-known member
Laatste cijfers via Be Quick 1887: 12 clubs uit de derde divisie zondag kunnen/willen geen spelers in dienst nemen. Ik neem aan dat de inventarisatie zondag samen met Juliana is opgemaakt. Want daar was het uiteraard het gesprek van de dag. De clubs gaan gezamenlijk in eerste instantie naar de beroepscommissie.

Verder begreep ik eerder al via Dick Osinga, oud voorzitter BQ, dat ook in de hoofdklasse veel verzet is tegen de verplichting van contractspelers.
Misschien kunnen we de hoofdklasse C heroprichten en daar alle weigerachtige clubs in dumpen. :)
 

Unregistere

Well-known member
Dat is best veel, aangezien ik verwacht dat de drie belofteteams er niet bij zullen horen. Dan zouden er maar drie clubs zijn die het wel willen / kunnen. De Dijk vermoedelijk en ik denk ook Westlandia. Voor die derde zou ik dan twijfelen tussen JVC Cuijk, EVV en OJC Rosmalen.
 

de waan

Well-known member
Ook al hebben ze bij ons ook wel kanttekeningen, gaan ze echt niet meedoen met de weigerclubs hoor.

Ik zet ook wel wat vraagtekens bij dat aantal van 12 clubs. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat De Dijk, OFC, EVV, JVC Cuijk en Westlandia daar bij zitten. HSC dus sowieso ook niet. En Magreb'90 kun je wel wegstrepen, die halen het einde van het seizoen niet denk ik.
 

de waan

Well-known member
Ik had gewisseld in de moeilijke periode (dus eerder). Er zat geen druk meer op de achterhoede van Quick'20 en zou in dat geval werkertje / ratje Tom ter Hogt hebben gebracht voor Exterkate.
Verder zag je na het inbrengen van Degenaar bij Quick dat er links achter een probleem begin te ontstaan. De snelle Degenaar 1 op 1 tegen de trage Garritsen. Waarom dan niet Garritseen eraf en Uguz naar links en Hartegrink centraal erbij zetten om de lange ballen te bestrijden.

Nu komen we altijd met de standaard wissel: een vleugeltje eraf, middenvelder erbij en Bas ter Hogt door naar de vleugel. Dat verandert in mijn ogen niet veel, eerder wordt je verzwakt op je middenveld.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Wilde het alleen even checken.
 

Unnekuukse

Active member
De sancties voor het niet voldoen aan de eisen liggen al lang en breed vast. En die worden nu dus ook gehanteerd.

Hoe zit het trouwens met JVC, @unnekuukse?

Volgens mij voldoet JVC Cuijk nu aan alle eisen. Of JVC dat ook in de toekomst kan en wil is de vraag. Dat is een keuze die je als club kunt maken.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member

Wat een mafketel.

Daarbij is het natuurlijk zo: de clubs zijn natuurlijk nauwelijks ergens bij betrokken.” Wel is er overleg geweest met CV Topklasse, waar Westerhof zelf deel van uitmaakt. “We hebben een aantal dingen besproken; dingen die we niet willen en dingen die we wel willen. Unaniem was men bijvoorbeeld ook tegen het deelnemen van tweede teams van bvo’s, nou… gewoon ingevoerd. Het hele kaartensysteem, waarvan ze zelf ook zeggen dat het inderdaad gek in elkaar zit. Dan zeggen ze: dat komt volgend jaar, maar dan denk ik: dat wist je voor het seizoen al.”

Hadden ze soms gewild dat de KNVB met iedere club afzonderlijk om tafel had gezeten? De CV Topklasse heeft volgens mij ook gewoon ingestemd met de beloftenteams. Grappig dat hij op het ene moment de KNVB een stoomwals noemt maar op het andere moment wel wil dat alles wat zijn club wil wordt doorgeduwd. Het aanhalen van kaartensysteem is vooral een zwaktebod. De besluitvorming werkt nu eenmaal anders dan hij graag wilt zien.

Eigenlijk is zijn hele verhaal gebaseerd op wat losse punten die geen samenhang hebben en grotendeels niet relevant zijn.
 

noordooster

Well-known member
De kritiek van deze man en van deze club komt natuurlijk niet onverwacht.
Mij valt op dat hij zegt dat de amateurs unaniem tegen de deelname van de beloftenteams waren en dat de KNVB dit er toch doorgedrukt heeft.
Door als amateursectie toch in te stemmen met de piramidestructuur, die er in deze vorm natuurlijk nooit had moeten komen, heeft deze een erg grote knieval gedaan naar het betaald voetbal.
Opvallend vind ik ook dat Westerhof ( en ik neem aan al die weigerclubs ) zegt zich niet vertegenwoordigd te hebben gevoeld tijdens de besluitvorming.
Had dan meer stampij gemaakt tijdens die besluitvorming of bij het samenstellen van vertegenwoordiging van de sectie amateurs.
Westerhof noemt 20 clubs die over zijn in de strijd.
Zijn die alle weigerachtig mbt de contracten of zitten daar ook clubs tussen die bv alleen maar geen A1 elftal hebben ?
Overigens vind ik de houding van HFC niet erg consequent. Ze zijn principieel tegen die contracten , maar omdat ze bang zijn te gaan degraderen , gaan ze toch maar akkoord.
En wat betreft die rode kaarten heeft Westerhof natuurlijk helemaal gelijk !
 

de waan

Well-known member
Die schreeuwers van AFC doen hun zaak eerder fout dan goed.

Ik heb heel wat stukken van de Topklasse CV langs zien komen de laatste jaren en overal staat zijn naam bij.

Echt, wat een irritant clubje is dat zeg.
 

noordooster

Well-known member
Ik vrees dat de KNVB concessies gaat doen t.a.v. die contracten-eis.
Vasthouden aan die eisen betekent dat clubs gestraft moeten worden. De straffen zijn tot nu toe zodanig dat de meeste clubs die nog wel kunnen verteren.
Maar als de KNVB consequent is, zal het de weigerclubs terug moeten zetten. En ik vermoed dat de KNVB daarvoor terugdeinst.
Bij het terugtrekken van de beloftenteams uit de piramide, wat vrijwel alle amateurs graag willen, zou de KNVB de invloedrijke BVO's op zijn dak krijgen.
Bij het verlagen van de contracteisen zou de KNVB kritiek krijgen van de spelersvakbond en van de clubs die zich wel aan de afspraken houden.
Ik vrees dat de KNVB gemakkelijker aan het laatste voorbij gaat.
En bij wat ik zo links en rechts lees, zijn er nogal wat voetballiefhebbers bij wie Westerhof c.s. gehoor vinden. Ik vrees dat zijn bewerken van de publieke opinie uiteindelijk succes gaat hebben.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Volgens mij voldoet JVC Cuijk nu aan alle eisen. Of JVC dat ook in de toekomst kan en wil is de vraag. Dat is een keuze die je als club kunt maken.

In een mail die op initiatief van OJC Rosmalen is rondgestuurd aan alle amateurclubs in de tweede en derde divisie staat JVC Cuijk bij het lijstje 'nee-stemmers' tegen de contractvoorwaarden. Dus als ze er wel aan voldoen, zijn ze er in ieder geval op tegen.
 

Unnekuukse

Active member
Volgens mij hebben de meeste, misschien wel alle, selectiespelers een overeenkomst, waarin de verplichtingen van de club en spelers staan vermeld. Inclusief de vergoeding die zij ontvangen.
Ik weet wel dat het nieuwe bestuur andere ambities heeft: meer eigen jeugd in de selectie en minder betaalde spelers van buiten. Misschien dat dat de reden van de 'nee-stem' is...
 

de waan

Well-known member
En die oetlul van AFC kwam ook nog even melden in het RTL Nieuws dat hij het onderzoek van het RIVM inzake kunstgras niet vertrouwd. :eek:mg:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan