Heerlijk geslapen, maar net in de auto ter hoogte van Oldenzaal toch weer een vervelend moment.
De verkeerde wissels spookten toen nog weer even door mijn hoofd. Waarom doen wij dat toch altijd; verkeerd wisselen?
De sancties voor het niet voldoen aan de eisen liggen al lang en breed vast. En die worden nu dus ook gehanteerd.
Als clubs worden teruggezet wordt de chaos alleen maar groter. De meest logische stappen in dit proces zijn dat er dit seizoen en ook komend seizoen enkel puntenstraffen worden uitgedeeld en dat de clubs en KNVB om tafel gaan om qua eisen wat dichter bij elkaar te komen. Dan kan later alsnog het behalen van een licentie als deelname eis worden ingesteld.
Wanneer de KNVB gedurende het seizoen 2015-2016 had ge?nventariseerd welke clubs bewust niet aan de eisen wilden voldoen, dan had men daar bij de vorming van de derde divisies rekening mee kunnen houden, door alleen clubs toe te laten die wel bereid zijn zich aan de eisen te houden.Doe dat gewoon aan het begin en voldoe je er niet aan, dan kom je er niet in. Het grote probleem is dat je die derde divisie dan niet vol krijgt. En als je dat constateert besef je ook dat die eisen belachelijk zijn. In de topklasse hoefde het eerst niet en nu zelfs een klasse lager (want dat is de derde divisie) ineens wel.
Maar ik snap ook wel dat je als club vindt, die wel aan alle eisen voldoet, dat die anderen een straf moeten krijgen.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Wilde het alleen even checken.Ik had gewisseld in de moeilijke periode (dus eerder). Er zat geen druk meer op de achterhoede van Quick'20 en zou in dat geval werkertje / ratje Tom ter Hogt hebben gebracht voor Exterkate.
Verder zag je na het inbrengen van Degenaar bij Quick dat er links achter een probleem begin te ontstaan. De snelle Degenaar 1 op 1 tegen de trage Garritsen. Waarom dan niet Garritseen eraf en Uguz naar links en Hartegrink centraal erbij zetten om de lange ballen te bestrijden.
Nu komen we altijd met de standaard wissel: een vleugeltje eraf, middenvelder erbij en Bas ter Hogt door naar de vleugel. Dat verandert in mijn ogen niet veel, eerder wordt je verzwakt op je middenveld.
De sancties voor het niet voldoen aan de eisen liggen al lang en breed vast. En die worden nu dus ook gehanteerd.
Hoe zit het trouwens met JVC, @unnekuukse?
De oorlog tegen de KNVB wordt verder verklaard:
http://tweededivisie.org/oorlog-om-licentie-eisen-knvb-levert-broddelwerk/
Daarbij is het natuurlijk zo: de clubs zijn natuurlijk nauwelijks ergens bij betrokken.” Wel is er overleg geweest met CV Topklasse, waar Westerhof zelf deel van uitmaakt. “We hebben een aantal dingen besproken; dingen die we niet willen en dingen die we wel willen. Unaniem was men bijvoorbeeld ook tegen het deelnemen van tweede teams van bvo’s, nou… gewoon ingevoerd. Het hele kaartensysteem, waarvan ze zelf ook zeggen dat het inderdaad gek in elkaar zit. Dan zeggen ze: dat komt volgend jaar, maar dan denk ik: dat wist je voor het seizoen al.”
Die schreeuwers van AFC doen hun zaak eerder fout dan goed.
Ik heb heel wat stukken van de Topklasse CV langs zien komen de laatste jaren en overal staat zijn naam bij.
Echt, wat een irritant clubje is dat zeg.
Volgens mij voldoet JVC Cuijk nu aan alle eisen. Of JVC dat ook in de toekomst kan en wil is de vraag. Dat is een keuze die je als club kunt maken.