Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Na vandaag is de derde divisie op 1 plek na bekend. De laatst plek zal worden ingenomen door SWZ Boso Sneek of UDI'19.
De geplaatste 17 clubs zijn de volgende:

De zittenblijvers:
01) JVC Cuijk
02) Magreb'90
03) HBS
04) HSC'21
05) OJC Rosmalen
06) EVV Echt
07) Hercules

De 3 kampioenen uit de hoofdklasse:
08) Juliana'31
09) VV Dongen
10) Westlandia

De 3 'jong' teams:
11) Jong Achilles'29
12) Jong De Graafschap
13) Jong Brabant United

De winnaars van de nacompetitie / periodes:
14) Be Quick 1887
15) Quick'20
16) ASV De Dijk
17) OFC Oostzaan
 

Jef400

Well-known member
Be Quick en Quick'20 zijn redelijk mooie clubs. Aardige stadions. ASV De Dijk en OFC daarentegen. Mweh. Liever niet gehad. Verdenkingen aanwezig. Zou zomaar problemen op kunnen leveren.
 

de waan

Well-known member
Be Quick en Quick'20 zijn redelijk mooie clubs. Aardige stadions. ASV De Dijk en OFC daarentegen. Mweh. Liever niet gehad. Verdenkingen aanwezig. Zou zomaar problemen op kunnen leveren.

Ik hoopte ook op een andere uitkomst bij deze wedstrijden, maar helaas. Je hebt nu alweer drie clubs die zomaar het einde van de competitie niet kunnen halen, want bij Magreb'90 rommelt het ook nog steeds bestuurlijk.
 

Jef400

Well-known member
Bij de profs: AZ, ik ben op minder dan een kilometer van De Hout geboren. Sparta is mijn tweede club door de fans, de sfeer en het stadion. In Engeland heb ik verregaande sympathie voor Northampton, in Duitsland voor SG Wattenscheid 09. Bij de amateurs heb ik geen echte favoriet in Nederland. GVVV vond ik een gezellig dagje uit. In de jeugd heb ik ook wat sportparken gezien. Maar amateurs volg ik niet zo.
 

Unregistere

Well-known member
Is die verdeling van de belofteteams nu eigenlijk wel definitief, Groene?

Ik ben wel benieuwd hoe Dongen het gaat doen.
 

de waan

Well-known member
Twente speelt 2e divisie, maar als die eventueel wegvalt zal Groningen wel doorschuiven en verandert de verdeling van de beloftenteams misschien weer.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Speculerend, stel dat jong Groningen inderdaad zou doorschuiven, dan komen ze in de derde divisie zaterdag weer 1 team tekort en moet die plek weer ingevuld worden.
Door wie ? Misschien jong Brabant dat dacht ik in eerste instantie zaterdag als voorkeursdag opgaf. Maar dan komt er weer een plek vrij in de zondagtopklasse enz.
Voorlopig ga ik ervan uit dat jong Twente komend seizoen gewoon speelt in de Tweede Divisie.
 

bqandy

Well-known member
IK ga er meteen een voorspelling op loslaten.
HSC'21, JVC, Westlandia, Hercules en HBS gaan voor de titel. Juliana'31 als outsider.
De reserveteams van de profs gaan op de laatste plekken eindigen met Achilles'29 als nummer 18.
En mogelijk wordt er geeindigd met 16 clubs, vanwege de problemen bij Magreb en OFC.
Nog een optie: Een paar clubs mogen niet mee doen, omdat men geen contractspelers wil. :)
 

De Groene Scout

Well-known member
Verdorie Andy, gooi je direct de druk erop door ons titelkandidaat te maken.
Denk dat ze daar in Haaksbergen heel anders over denken. Leuk meedraaien op dit niveau lijkt mij ook een prima doelstelling (Top 5).
JVC en Westlandia gaan denk ik ook wel meedoen, en volgens mij gaat Jong De Graafschap ook nog wel een aardig ploegje op de been brengen.
 

noordooster

Well-known member
Nog een optie: Een paar clubs mogen niet mee doen, omdat men geen contractspelers wil. :)

Jaja. Die clubs kunnen ook eerst even kijken hoe Be Quick 1887 het redt.
Zij zullen 3 spelers een contract moeten aanbieden terwijl ze aangeven principieel te weigeren om spelers te betalen en er moet ook nog een veiligheidsco?rdinator komen. ( bron: dvhn )
 

bqandy

Well-known member
Jaja. Die clubs kunnen ook eerst even kijken hoe Be Quick 1887 het redt.
Zij zullen 3 spelers een contract moeten aanbieden terwijl ze aangeven principieel te weigeren om spelers te betalen en er moet ook nog een veiligheidsco?rdinator komen. ( bron: dvhn )
Ja klopt. Die veiligheidsco?rdinator komt er vast wel, maar die contractspelers?


Verdorie Andy, gooi je direct de druk erop door ons titelkandidaat te maken.
Denk dat ze daar in Haaksbergen heel anders over denken. Leuk meedraaien op dit niveau lijkt mij ook een prima doelstelling (Top 5).
Kom op zeg: Best of the rest in de topklasse, dus hoppa. Nu wel vol voor die tweede divisie gaan. De tegenstanders zijn een eitje. Zoals die amateurgastjes uit Groningen. :)
 

Unregistere

Well-known member
Tenzij er nog iets met FC Twente gebeurt is deze verdeling inderdaad definitief.

Okee. Dan heb je denk ik 12 punten sowieso binnen. Jong Achilles '29 en Jong Brabant United. Sowieso best schandalig dat zulke teams nu kunstmatig naar de derde divisie kunnen promoveren, maar ja, dat is nu eenmaal zo.
 

Joost

Well-known member
Dat hangt er vanaf hoeveel clubs nacompetitie moeten spelen. Via die weg kunnen dan alsnog clubs degraderen.

Hopelijk komen ze wel met speciale regels omtrent beloftenteams in de nacompetitie. Die duels zijn over het algemeen na afloop van het profvoetbal waardoor er plots heel wat spelers van het eerste beschikbaar komen
 

de waan

Well-known member
Daar staat dan weer tegenover dat aan het eind van het seizoen meer spelers zijn 'vastgespeeld'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan