Kennelijk zijn de KNVB contracten net iets anders dan de contracten die clubs vaak zelf al hebben opgesteld. Misschien speelt dat ook nog een rol bij het besluit van JVC Cuijk. Of degene die het lijstje maakte in die mail heeft hen er ten onrechte tussen gezet.
Het vertrek van Gianluca Maria is voor mij de bevestiging dat bij JVC Cuijk in ieder geval ??n speler een contract had dat aan de KNVB-eisen voldeed. Anders had hij, neem ik aan, geen overschrijving gekregen naar TEC...
@Unregistere In de wedstrijd Juliana - Be Quick kreeg Robin Custers van Juliana na 80 minuten direct rood.
Juliana '31 had ik op basis van de zeer krappe groep wel onderin verwacht. Begreep van iemand die de club een beetje volgt dat ze vorig jaar ook met een kleine selectie werkten, maar toen konden ze dat kennelijk wel opvangen. Een niveau hoger is dat vaak lastiger.
Andor, ik vraag me af waarom je bij het verhaal van de contractspelers steeds de vergelijking maakt met de uitgaven aan de jeugdafdeling.
Er zijn toch op de begroting van Be Quick veel meer uitgavenposten dan alleen de jeugdafdeling en de inkomstenkant kan toch ook tegen het licht worden gehouden ?
M.a.w. Is het met wat meer inspanning niet mogelijk de inkomsten van sponsoring, recettes, kantine, contributie o.i.d. te verhogen ?
En zijn alle uitgaven wel nodig ? Ik weet uit ervaring dat een bestuur van een jeugdafdeling niet snel tevreden is als het gaat om het geld wat ze nodig denken te hebben.
Trouwens je kunt van de uitgaven aan contractspelers het bedrag aftrekken dat ze nu al ontvangen.
En Be Quick klaagt nogal eens over het feit dat ze spelers kwijtraken aan clubs die bereid zijn hen wat meer te betalen. Volgens mij zal dat, zeker in Noord Nederland, minder snel gebeuren als je spelers onder contract hebt. Misschien kun je in sommige gevallen dan ook een vergoeding vragen.
Dit zijn wat dingen die ik me afvroeg bij jouw verhaal, overigens, dat geef ik direct toe, zonder dat ik op de hoogte ben van de financi?le ins en outs van de club.
Ik heb het daar aan het begin van het seizoen met hun trainer Arnold Brehler over gehad.
Ik wist al dat ze vorig seizoen nauwelijks blessures hadden, maar hij vertelde me ook dat de schrosingen van spelers steeds tegen de laag spelende clubs werden "uitgezeten". Daardoor konden ze tegen clubs als Quick'20 en Be Quick altijd met de sterkste opstelling spelen. Beetje mazzel dus.
In de voorbereiding zijn veel spelers geblesseerd geraakt en dan krijg je het op dit niveau inderdaad moeilijk.
Be Quick had ook steeds een redelijk bezette ziekenboeg, maar we hebben wel een kwalitatieve bredere selectie dan vorig seizoen. Vandaar dat we ze hoog staan.
Ik weet niet precies wat hij er van verwacht, maar de eerste klasse kon hem dan nog wel eens gaan tegenvallen. Al kan het nooit saaier zijn dan bij Juliana'31.
Bennekom doet wel mee voor de prijzen dit jaar trouwens.
Laatste cijfers via Be Quick 1887: 12 clubs uit de derde divisie zondag kunnen/willen geen spelers in dienst nemen. Ik neem aan dat de inventarisatie zondag samen met Juliana is opgemaakt. Want daar was het uiteraard het gesprek van de dag. De clubs gaan gezamenlijk in eerste instantie naar de beroepscommissie.
In het rijtje van 9 zie ik toch zeker wel clubs staan waar je als speler toch wel aardig kunt verdienen. Hoe regelen die clubs dat dan, allemaal nog op de oude manier van de individuele geldschieters, stichtingen en/of het zwarte circuit?
Ik mis overigens Quick'20 in het rijtje; of zijn die nu toch echt om?
Ook vreemd dat UDI'19 er niet bij staat. Die zijn dit hele circus volgens mij gestart. De voorzitter van Quick'20 heeft gezegd dat ze niet per definitie tegen contracten an sich zijn.
Als ik JVC Cuijk even wegstreep uit dit lijstje hebben ze in ieder geval bij Juliana'31, Westlandia, Dongen en OJC Rosmalen een flinke boterberg op het hoofd.
In het rijtje genoemde clubs in die mail stond ook UDI '19. Dus die hebben zich of bedacht of ze worden vergeten.
Ik zou wel eens willen weten of er ook in de 3e divisie zaterdag "weigerclubs" zijn. Volgens mij niet.
Wat gaat HSC'21 doen?