Unregistere
Well-known member
Ik heb een brief gezien van UDI'19.Als die zich hebben bedacht hebben ze wel een heel beste draai gemaakt.
Kan ik me ook niet voorstellen inderdaad. Ik vermoed dus dat de krant ze vergeten is.
Ik heb een brief gezien van UDI'19.Als die zich hebben bedacht hebben ze wel een heel beste draai gemaakt.
Niks.
Het zou een KNVB democratisch besluit zijn die contractspelers. "Doorgedrukt", is het verhaal van enkele clubs. "Geen tijd om de achterban te raadplegen".
En goh.... Wie zijn die andere drie clubs dan. Ik durf het bijna niet te zeggen. WKE, Turkiyemspor en Dijkse Boys, o nee, sorry, De Dijk, OFC en Magreb.....
Topteams volgens de KNVB, zaken goed voor elkaar. Thumbs up! :duim:
Je zou er ook bij kunnen vermelden dat er in de zaterdag derde divisie geen enkele club bezwaar maakt en dat geldt ook voor het overgrote deel van de tweede divisie.
Goh, dat is nieuw voor mij. Had je nog niet eerder verteld.
Westlandia niet te spreken over mogelijke puntenmindering
Voetbalclub Westlandia is verontwaardigd over de sanctie die de club van de KNVB opgelegd kan krijgen. Verenigingen in de derde divisie dienen drie contractspelers te registeren bij de KNVB. Gebeurt dit niet voor 13 januari, dan riskeert Westlandia een straf van drie punten in mindering.
"Zoals bij vele andere clubs betalen we spelers. Als je op dit niveau wilt voetballen, ontkom je daar niet aan. Daar zijn we dus ook transparant in, maar wij willen onze financi?le huishouding graag zelf bepalen", licht voorzitter Stefan Kester toe.
Met zeventien verenigingen die mogelijk hetzelfde lot te wachten staat, heeft Westlandia donderdag een brief naar de licentiecommissie van de KNVB gestuurd. Daarin wordt de wens uitgesproken om nog voor 13 januari het gesprek aan te gaan met de bond.
De KNVB stelt dat de voorwaarden op een democratische wijze tot stand zijn gekomen en de regels ‘tijdens de wedstrijd niet ineens veranderd kunnen worden’. Een sanctie wordt opgelegd, omdat dat het eerlijkst zou zijn ten opzichte van de 34 clubs die het wel allemaal voor elkaar hebben.
De Dijk is dus ook discutabel ?
Met dit argument in de hand zou ik liever zien, dat enkele andere zaken die er zijn doorgedrukt eens grondig worden herzien.
Namelijk de hele piramide structuur .
Direct afschaffen de onnodige en oninteressante tweede divisie met die gekke verschillende aanvangstijden en die za-zo mix.
Terug naar de topklassen za-zo als hoogste amateurniveau en terug naar 2 x 3 hoofdklassen , dus met hoofdklassen C !
En geen tweede elftallen/ beloftenteams bij standaardteams in !
Ik heb nog steeds het idee dat JVC Cuijk zich om een andere reden heeft aangesloten. Ik weet niet precies hoe het geregeld is met de businessclub, maar ik weet wel dat de selectiespelers allemaal een overeenkomst hebben. Wordt ook netjes opgegeven bij de belastingdienst. Niks geen individuele geldschieters of zwart geld dus.
Iets anders is dat het nieuwe bestuur al een aantal keren in de krant heeft aangegeven meer eigen jeugd in de selectie te willen, aangevuld met een enkele routinier en talentvolle spelers uit de regio. Ik denk dat JVC Cuijk daarom eerder minder dan meer contractspelers wil.
De geldschieter werd verdacht van dubieuze praktijken, maar is volledig vrijgesproken. http://www.parool.nl/amsterdam/asv-de-dijk-wil-betaald-voetbal-in~a4311686/
De Dijk is dus ook discutabel ?
Je zou er ook bij kunnen vermelden dat er in de zaterdag derde divisie geen enkele club bezwaar maakt en dat geldt ook voor het overgrote deel van de tweede divisie.
Nou dan kunnen we daar maar vanuit gaan en dan hoop ik niet dat de HSC/BREIN/Carparc clan nog haatzaaiende berichten hier over verspreid.
Ook Odin'59, ONS Sneek, Capelle uit de 3e divisie zaterdag en Barendrecht, AFC en Koninklijke HFC uit de 2e divisie.
Met de 12 clubs uit de zondag derde divisie trekken die verenigingen dus op tegen het selectiespelersbeleid van de KNVB.
En daaronder in de hoofdklasse zitten sowieso al heel wat titelkandidaten van zondag A en B die dat beleid ook niet zien zitten. Dus het "vervangen" van weigerachtige derde divisie clubs voor hoofdklassers die daartoe wel bereid zijn gaat ook niet zo maar lukken.