Dat is niet helemaal correct.
De algemene vergadering van het amateurvoetbal is akkoord gegaan met de piramideveranderingen. Daarin zaten vertegenwoordigers die alle clubs moeten representeren. Het is niet zo dat specifieke clubs hun handtekening onder het akkoord gezet hebben.
Daarnaast waren de licentie eisen op moment van beslissen nog niet helemaal duidelijk, of nog niet in beton gegoten. Dat zijn ze nu nog steeds niet denk ik, de eerste paar jaar zullen een soort projectfase worden en de clubs en de bond zullen beide nog water bij de wijn doen.
Maar dat er licentie-eisen zouden komen was vanaf het begin toch wel duidelijk ?
Misschien nog niet exact hoeveel spelers en het minimale bedrag, maar het gaat die clubs toch om het principe ?
Ook was bekend dat er een 2e divisie zou komen, een za-zo mix, jong teams erbij in enz.
En inderdaad, de ( gekozen )vertegenwoordigers gingen ermee akkoord, maar dat is toch altijd zo.
Ik ben ook allerlei zaken verplicht waartoe mijn vertegenwoordigers besloten hebben ...
Met alleen maar 3 punten in mindering geven, lost de KNVB dit probleem niet op.
NB: Persoonlijk ben ik ook niet gelukkig met de nieuwe voetbalpiramide en vond ik de structuur van voor de topklassen en zelfs die van met de topklassen , zonder 2e divisie, veel beter dan wat er nu ligt.