Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Het is maar welke opmerking je er tussen uit wil pikken No.
Precies. En NO anderen maar beschuldigen van stennis maken, terwijl hijzelf dat precies doet door alleen de dingen te lezen, die hij wil lezen, en alle nuance die hier wordt gemeld compleet te vermijden.

noordooster

Well-known member
Dat het bij de KNVB onder de kop amateurvoetbal valt is toch geen enkele reden om te ontkennen dat clubs in de 2e en 3e Divisie Semi-prof voetbal bedrijven?

Voor de zoveelste keer:
Bij de KNVB vallen die divisies onder het amateurvoetbal.
Maar als jij het semi-prof-voetbal wilt noemen. Ook goed. Van mij mag je.
En ik heb ook het idee dat sommigen daar dan ook erg gelukkig van worden, gezien het aantal keren dat ze dat aangeven.

Maar ik blijf vinden, dat de grens ook dan vrij willekeurig gelegd wordt . Want waarom zou je een club als hoofdklasser MSC , die zijn spelers ook overal vandaan haalt, en naar verluidt een leuke vergoeding betaalt, dan niet een semi profclub noemen ?

Joost

Well-known member
Voor de zoveelste keer:
Bij de KNVB vallen die divisies onder het amateurvoetbal.
Maar als jij het semi-prof-voetbal wilt noemen. Ook goed. Van mij mag je.
En ik heb ook het idee dat sommigen daar dan ook erg gelukkig van worden, gezien het aantal keren dat ze dat aangeven.

Maar ik blijf vinden, dat de grens ook dan vrij willekeurig gelegd wordt . Want waarom zou je een club als hoofdklasser MSC , die zijn spelers ook overal vandaan haalt, en naar verluidt een leuke vergoeding betaalt, dan niet een semi profclub noemen ?

De reden dat het wordt aangegeven is dat jij de SPELERS en CLUBS continue als amateurs neerzet terwijl dat semi-profs zijn.

Wat mij betreft is het heel makkelijk die grens te leggen. Stel je als club een contract op met een speler waarin een vaste betaling wordt afgesproken ongeacht de prestatie en waarbij die betaling deels voorziet in het levensonderhoud dan is het semi-professionalisme.

Be Quick 1887 dat spelers enkel een vrijwilligersvergoeding van 125 euro per maand geeft vind ik geen semi-professionalisme.

noordooster

Well-known member
En voor al degenen die het zo ontzettend belangrijk vinden om de hoogste klassen van het amateurvoetbal niet meer onder het amateurvoetbal te laten vallen, maar onder het profvoetbal, het staat je natuurlijk vrij om de KNVB daarover te adviseren.

Unregistere

Well-known member
Terug naar het voetbal maar, dit is toch een doodlopende weg.

Alle rangen en standen, met nog twee duels te gaan. Spanning zit nog onderin (ONS Sneek of Capelle in de nacompetitie, Spijkenisse of ACV er rechtstreeks uit) en ook nog wel in de derde periode (wordt dat Jong FC Volendam of DVS '33 Ermelo).

Speelronde 32

Capelle - Jong FC Twente 1-1 (1-0)
45. 1-0 Dave van der Steen 65. 1-1 Dylan George

DVS '33 Ermelo - DOVO 4-0 (3-0)
11. 1-0 Bas Mooij (eigen doelpunt) 16. 2-0 Maurice de Ruiter 31. 3-0 Maurice de Ruiter 90 (+2). 4-0 Benjamin Roemeon

Harkemase Boys - Jong Almere City FC 1-1 (1-1)
18. 1-0 Tarik Evre (eigen doelpunt) 22. 1-1 Khalid Tadmine

Jong FC Groningen - Spijkenisse 6-0 (4-0)
8. 1-0 Tim Freriks 19. 2-0 Tim Freriks 34. 3-0 Dani?l Bouman 39. 4-0 Tim Freriks 57. 5-0 Michael Breij 61. 6-0 Michael Breij

Magreb '90 - ACV 3-5 (2-3)
3. 0-1 Solace Uyi-Olaye (eigen doelpunt) 6. 0-2 Marco van der Heide 11. 1-2 Yasin Ouaj 16. 2-2 Dyllan Ahinful 44. 2-3 Marco van der Heide 52. 2-4 Justin Mulder 67. 3-4 Stanley Tailor 73. 3-5 Gijs Jasper

ODIN '59 - ONS Sneek 2-2 (1-1)
32. 1-0 Jurjen Dikker 38. 1-1 Genridge Prijor 64. 1-2 Serge Fatima 77. 2-2 Milo Cremers

Quick Boys - Jong FC Volendam 0-1 (0-0)
81. 0-1 Kay Tejan

Scheveningen - VVOG 3-0 (1-0)
32. 1-0 Mehmet Aldogan 69. 2-0 Mehmet Aldogan 81. 3-0 Marvin Nieuwlaat

Spakenburg - ASWH 2-1 (0-0)
58. 1-0 Kees (Pier) Tol 62. 2-0 Kees (Pier) Tol 90. 2-1 Peter Verhoeve
Bijz.: Kees (Pier) Tol mist bij 0-0 stand strafschop

STAND

1. Spakenburg 32-68
2. Scheveningen 32-62
3. DVS '33 Ermelo 32-61
4. Quick Boys 32-58
5. Jong Almere City FC 32-57
6. Jong FC Volendam 32-56
7. Jong FC Groningen 32-54
8. ODIN '59 32-48
9. Harkemase Boys 32-45 (0)
10. DOVO 32-45 (-3)
11. Jong FC Twente 32-42
12. ASWH 32-41
13. VVOG 32-40
14. ONS Sneek 32-37
15. Capelle 32-32
16. Spijkenisse 32-27
17. ACV 32-26
18. Magreb '90 32-3 *

Magreb '90 zeven punten in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Yordi Teijsse (Quick Boys) 25
2. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 21
3. Michael Breij (Jong FC Groningen) 20
4. Maurice de Ruiter (DVS '33 Ermelo) 19
=. Khalid Tadmine (Jong Almere City FC) 19
6. Curty Gonzales (ONS Sneek) 17
=. Michael van Dommelen (Spijkenisse) 17
8. Joshua Patrick (DOVO) 16
9. Tim Peters (Scheveningen) 15
10. Marco van der Heide (ACV) 13
=. Jordy Hilterman (Jong FC Volendam) 13
=. Genridge Prijor (ONS Sneek) 13
=. Olaf van der Sande (Capelle) 13
14. Pernelly Biya (VVOG) 12
=. Benjamin Roemeon (DVS '33 Ermelo) 12
=. Dani?l van Warven (DVS '33 Ermelo) 12
17. Berwout Beimers (Harkemase Boys) 11
=. Peter de Lange (ASWH) 11
19. Mehmet Aldogan (Scheveningen) 10
=. Ahmed Al Mahdi (ODIN '59) 10
=. Kyle Doesburg (ASWH) 10
=. Dylan Mertens (Jong FC Volendam) 10
=. Bert Steltenpool (Spakenburg) 10
=. Philip Ties (Spakenburg) 10

Foto-JK-Beeld-Archief.jpg

Jong FC Groningen-aanvaller Tim Freriks mocht zich uitleven tegen Spijkenisse en maakte liefst drie doelpunten

Programma belangrijkste teams:

ACV - DVS '33 Ermelo
Jong FC Volendam - Capelle
ONS Sneek - Spakenburg
Spijkenisse - Scheveningen

Capelle - Spijkenisse
DVS '33 Ermelo - VVOG
Jong FC Groningen - ONS Sneek
Quick Boys - ACV
Scheveningen - Jong FC Volendam

De laatste twee speeldagen worden allemaal op hetzelfde tijdstip afgewerkt, aftrap 14.30 uur.

noordooster

Well-known member
En voor al degenen die het zo ontzettend belangrijk vinden om de hoogste klassen van het amateurvoetbal niet meer onder het amateurvoetbal te laten vallen, maar onder het profvoetbal, het staat je natuurlijk vrij om de KNVB daarover te adviseren.

Edit: En nu lees ik nog weer een ander voorstel om onderscheid te maken tussen semi prof , amateurs die vergoedingen geven en amateurs die gewoon contributie betalen en verder niks krijgen.
En dat schijnt dan weer dwars door divisies en competities heen te lopen: de een wel, de ander niet.
Ik vind het allemaal prima en maak me daar niet druk om.

noordooster

Well-known member
Vroeger had je BVOs als UVS en HVC in die regio's. Die haalden alle talenten weg. Nadat deze clubs verdwenen hadden de grote amateurclubs het een stuk makkelijer en groeide een aantal uit tot kapitaalkrachtige semiprofclubs.

Je had vroeger ook BVO's in de regio Veendam, Roosendaal, Wageningen, Apeldoorn, Vlissingen enz.
En daar heb ik nadien geen topamateurploegen zien ontstaan.

Unregistere

Well-known member
En nog bewegend beeld:

Wel een stiekeme samenvatting trouwens. Grote kans bij 0-0 voor ons laten ze eruit en de eventuele strafschopsituatie tussen de 1-0 en de 2-0 ook. Maar vooruit.

Laatst bewerkt:

Deathprod

Well-known member
Je had vroeger ook BVO's in de regio Veendam, Roosendaal, Wageningen, Apeldoorn, Vlissingen enz.
En daar heb ik nadien geen topamateurploegen zien ontstaan.

Zoiets heeft ook flink wat tijd nodig natuurlijk. Wageningen is al een flinke tijd terug. In die regio zie je al veel sterke amateurs verschijnen zoals Lienden, DOVO, GVVV, DUNO en voorheen VVA 71. Andere bvo's zijn nog wat kort geleden verdwenen.

Deathprod

Well-known member
Maar UVS en HVC waren veel regionaler ingesteld als eerste divisie clubs. Als je een flink aantal jaren je talenten kunt behouden. Kan je natuurlijk flink groeien. Hoe hoger je komt te spelen hoe meer sponsoring en bezoekers er komen kijken. Als Amersfoort al die jaren een 2e Divisionist zou hebben gehad. Dan had Spakenburg veel minder snel kunnen groeien in de jaren 80.

noordooster

Well-known member
Maar UVS en HVC waren veel regionaler ingesteld als eerste divisie clubs. Als je een flink aantal jaren je talenten kunt behouden. Kan je natuurlijk flink groeien. Hoe hoger je komt te spelen hoe meer sponsoring en bezoekers er komen kijken. Als Amersfoort al die jaren een 2e Divisionist zou hebben gehad. Dan had Spakenburg veel minder snel kunnen groeien in de jaren 80.

Voordat sc Amersfoort begin jaren '80 verdween uit het Betaald Voetbal, waren clubs als IJsselmeervogels en Spakenburg al heel lang toonaangevend in het (zaterdag) amateurvoetbal.

de waan

Well-known member

Spakenburg is Spakenburg. Zelfs al zou daar op vijf kilometer afstand een eredivisieclub voetballen, dan had dat nog geen invloed.

Laat staan een marginale profclub als HVC/sc Amersfoort.

de Kok

Member
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_amateurvoetbal

Zo is het ook gewoon. Zolang de KNVB het voetbal van de tweede divisie t.e.m. de vijfde klasse rangschikt onder het amateurvoetbal doe ik dat natuurlijk ook.
Wanneer ze in de toekomst enkele niveaus daar onder semi-profvoetbal willen noemen, dat is mij om het even.
Maar de grens zal dan altijd discutabel zijn.

Ik las, dat iemand alleen de tweede divisie tot het (semi) profvoetbal wil rekenen.
Daaruit concludeer ik dan dat Spakenburg het afgelopen seizoen geen (semi) profclub was, maar het komend seizoen wel.
Een beetje gekunsteld allemaal.
Maar whatever, sommigen maken zich hier kennelijk erg druk om dat onderscheid.

Feit is, dat er op alle niveaus bij de amateurs betaald wordt, en logischerwijs bij de een meer dan bij de ander.
En dat gemiddeld genomen de vergoedingen lager worden naarmate het niveau lager is.
En er zijn ook amateurs die gewoon contributie betalen en geen vergoedingen krijgen.

Ik had het op het maand inkomen geprojecteerd. Ter verduidelijking als je er van kunt leven is het profvoetbal

Deathprod

Well-known member
Voordat sc Amersfoort begin jaren '80 verdween uit het Betaald Voetbal, waren clubs als IJsselmeervogels en Spakenburg al heel lang toonaangevend in het (zaterdag) amateurvoetbal.

Het zaterdagvoetbal stelde toen nog weinig voor. Dat kwam pas echt op in de jaren 90.

Deathprod

Well-known member
Spakenburg is Spakenburg. Zelfs al zou daar op vijf kilometer afstand een eredivisieclub voetballen, dan had dat nog geen invloed.

Toch vertrokken er toendertijd regelmatig spelers vanuit regio Spakenburg naar Amersfoort. Toendertijd was HVC nog kapitaalkrachtiger. Zaterdagvoetbal was toendertijd nog veel kleiner dan de zondag.

noordooster

Well-known member
Het zaterdagvoetbal stelde toen nog weinig voor. Dat kwam pas echt op in de jaren 90.

Zie lijstje Nederlandse amateurkampioenen. Ook van voor de jaren '90.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_amateurvoetbal#Algemeen_amateurkampioen

Ik vind dat de top van het zaterdag amateur voetbal , waartoe IJsselmeervogels en Spakenburg ( en daarover hadden we het ) ook behoorden, ver voor het wegvallen van Amersfoort uit het Betaald Voetbal, wel degelijk wat voorstelde.

Deathprod

Well-known member
Als er een eredivisie club zou spelen zou dat qua spelers minder invloed hebben omdat die door het hele land scouten. Bij HVC was dat natuurlijk niet het geval. Die keek eerst in de eigen achtertuin.

Deathprod

Well-known member
Zie lijstje Nederlandse amateurkampioenen. Ook van voor de jaren '90.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_amateurvoetbal#Algemeen_amateurkampioen

Ik vind dat de top van het zaterdag amateur voetbal , waartoe IJsselmeervogels en Spakenburg ( en daarover hadden we het ) ook behoorden, ver voor het wegvallen van Amersfoort uit het Betaald Voetbal, wel degelijk wat voorstelde.

Dat valt reuze mee. Ze konden toen financieel nog lang niet mee met prof en semi prof clubs uit die tijd.

Unregistere

Well-known member

Klopt, die blauwen zijn bloedfanatiek voor hun club. Zo worden ze ook al jong opgevoed, kijk maar:

DSC_2890.jpg

;)

Trouwens nog een mooi toeschouwersaantal bij Magreb '90 - ACV: 84. Met de VoZ-verdubbelaar waren dat er dus eigenlijk 42. Vermoedelijk ook nog eens 30 uit Assen dan.

de waan

Well-known member
Die verdubbelaar geldt natuurlijk niet voor Magreb.

Toch wel apart, toen zo nog in de opwaartse flow zaten kwamen daar best veel mensen kijken en ze namen er ook veel mee naar uitwedstrijden. Kennelijk helemaal ingestort in de laatste twee rommeljaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan