Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Jong Almere City FC heeft komend seizoen in elk geval een nieuwe trainer. Ex-prof Ivar van Dinteren (38) neemt de beloften onder zijn hoede. Jason Oost wordt zijn assistent.
 

Unregistere

Well-known member
Wel spannend, het is nog steeds niet volledig bekend welke teams nu in deze afdeling zullen gaan spelen. Ik neem aan dat de KNVB deze week toch wel een knoop zal doorhakken. Hoorde ook ergens het - lijkt mij toch erg onwaarschijnlijke - scenario dat Jong Vitesse en Jong FC Twente sowieso naar de zondag gaan, UNA bij zaterdag komt en dat er geloot wordt om de andere amateurclub die naar de zaterdag schuift te bepalen.

Ben benieuwd, maar zelf reken ik nog steeds op de meest logische optie als de bond de eigen regels volgt en dat is vijf belofteteams in de afdeling.
 

JMD

Well-known member
Ben ook benieuwd idd.

Gezien 2018-2019 kan ik me nog voorstellen dat de KNVB 1 Jongteam extra naar de zaterdag gooit (zodat er 4 Jongteams in zondag zitten), maar waarom ze in hemelsnaam er over denken om 2 Jongteams te verplaatsen snap ik echt niet.
 

Ceephax

New member
Is er geen poging meer ondernomen om de clubs regionaal in te delen? Vorig seizoen gaf de KNVB aan dat ze er nog op terug wilden komen.
 

JMD

Well-known member
Kennelijk nog altijd een culturele bug te ver voor met name de zaterdagclubs.

Ik denk dat als er regionaal gespeeld gaat worden en dat de zaterdag de vaste speeldag wordt dat zaterdag dan zo om is... Het heeft dus gewoon met de speeldag te maken, en zondag wil niet op zaterdag en andersom. Dus om nou het probleem bij 1 van de 2 te leggen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat als er regionaal gespeeld gaat worden en dat de zaterdag de vaste speeldag wordt dat zaterdag dan zo om is... Het heeft dus gewoon met de speeldag te maken, en zondag wil niet op zaterdag en andersom. Dus om nou het probleem bij 1 van de 2 te leggen...

Zaterdag de vaste speeldag, dan moet zondag dus weer concessies doen. Zondag wil best af en toe op zaterdag spelen hoor, maar andersom is dat niet aan de orde.
Als de thuisploeg mag kiezen zal zondag niet tegen zijn.

Maar ik geloof dat we nu weer in de Noord-Ooster zaterdag-zondag discussie terecht komen. Laten we dat hier vooral niet doen, daar zijn al 362 topics voor.
 

de waan

Well-known member
Ik denk dat als er regionaal gespeeld gaat worden en dat de zaterdag de vaste speeldag wordt dat zaterdag dan zo om is... Het heeft dus gewoon met de speeldag te maken, en zondag wil niet op zaterdag en andersom. Dus om nou het probleem bij 1 van de 2 te leggen...

Ja, maar toch is het zo. Mixen levert vooral weerstand op bij de zaterdag.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, de speeldagdiscussie is voor een ander topic. Maar ben toch wel benieuwd wanneer de KNVB de knoop doorhakt. Is toch wel handig als de clubs definitief weten waar ze aan toe zijn.
 

de waan

Well-known member
Vrijwilligers konden zich tot 10 juni melden toch? Dan moet het deze week bekend worden lijkt me.
 

JMD

Well-known member
Het valt me op dat bij de divisieduels al direct de begintijden staan, maar bij de hoofdklasse niet. Daar is toch ook bekend van hoe laat zij spelen?
 

Unregistere

Well-known member
Haha, op een zaterdagavond (18.00u) spelen bij Jong Vitesse en Jong Twente. Daar gaat nog een hoop over gesproken worden! ;)

Daar zullen ze inderdaad wel weer over gaan klagen. Maar goed, dat zijn twee potjes. En er komt een financi?le compensatie, dus gewoon maar accepteren en gaan, lijkt mij. Al mag Quick Boys van mij best vijf keer het vierde naar de beloften sturen hoor, moeten ze zelf weten. Begreep overigens dat er mogelijk in onderling overleg ook vroeger gespeeld kan worden bij Vitesse en Twente.

Wij direct tegen Spakenburg thuis. Interessant.

Zestien speelronden voor de winterstop, achttien na de winterstop. Exact omgekeerd met vorig seizoen dus.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Als Quick Boys zijn kansen vergooit door de duels tegen de beloften te verkloten lig ik helemaal in een deuk. Ik denk trouwens dat Twente en Vitesse er veel aan gelegen is om weer te promoveren, die konden wel eens sterk voor de dag komen.

Vorige week voor de presentatiegids een interview gedaan met onze nieuwe trainer. Die hebben doorgaans toch een veel genuanceerder beeld. Hij zei bijvoorbeeld dat het voor spelers juist leuk is om te spelen tegen dit soort voetballend sterke tegenstanders. En daar zit ook best wat in.
 

Unregistere

Well-known member
Als Quick Boys zijn kansen vergooit door de duels tegen de beloften te verkloten lig ik helemaal in een deuk. Ik denk trouwens dat Twente en Vitesse er veel aan gelegen is om weer te promoveren, die konden wel eens sterk voor de dag komen.

Vorige week voor de presentatiegids een interview gedaan met onze nieuwe trainer. Die hebben doorgaans toch een veel genuanceerder beeld. Hij zei bijvoorbeeld dat het voor spelers juist leuk is om te spelen tegen dit soort voetballend sterke tegenstanders. En daar zit ook best wat in.

Ja, voetballend hebben die ploegen best wel iets te bieden. Vind ik leuker dan ODIN '59 dat zich volledig ingraaft en dat vinden de spelers ook wel, lijkt mij. Die laatste pot die wij vorig seizoen speelden tegen Jong Almere City FC (3-2) was voor de neutrale kijker denk ik best leuk, omdat beide teams wilden voetballen. Dat durven ze eigenlijk allemaal wel, zelfs als ze laag staan. Hoewel Jong Volendam na de winterstop ook met succes de counter had ontdekt in bepaalde wedstrijden.

Twente en Vitesse ben ik wel benieuwd naar. Ik zag dat Twente al een aantal spelers heeft aangetrokken, ook uit het buitenland, die in de beloften moeten starten. En een paar talenten die zijn doorgeschoven en ook in nationale jeugdelftallen speelden. Jammer genoeg geen Schmidt meer.

Van Vitesse heb ik nog weinig kunnen ontdekken. Heb het idee dat die vooral A1-spelers doorschuiven, maar kan me vergissen. Paar smaakmakers van vorig seizoen (Koryan, Koreniuk) zijn weg in ieder geval.
 

Unregistere

Well-known member
In de komende weken wil ik hier de 18 deelnemende ploegen kort in de schijnwerpers zetten. Uiteraard zijn aanvullingen omtrent de selecties altijd welkom. Allereerst een promovendus.

ACV

ACV is een club met een rijke historie, die in de ranglijst aller tijden van het zaterdagamateurvoetbal steevast bij de bovenste tien stond. Toch slaagde de vereniging uit Assen er steeds niet in om de topklasse / derde divisie te bereiken. Diverse keren was ACV via de nacompetitie in de buurt, maar uiteindelijk was er altijd een ploeg die hen de voet dwars zette. Tot vorig seizoen. Na een spannende strijd met DOVO greep ACV het kampioenschap in de hoofdklasse B. Daardoor is de tweevoudig landskampioen er nu eindelijk bij, ongetwijfeld vastbesloten om het nieuwe avontuur tot een succes te maken.

Complex: Sportpark het Stadsbroek, Assen
Trainer: Fred de Boer
Vorig seizoen: kampioen in hoofdklasse B

Selectie

Romano Djababoe, Denyal Dzemidzic, Erik Eleveld, Haaije Feenstra, Marco van der Heide, Saber Hendriks, Dennis Hoekstra, Pascal Huser, Thomas Metzemaekers, Dennis Molema, Justin Mulder, Richard Mulder, Wouter Oostland, Dani?l Schans, Marcel Seip, Ibrahim Sillah, Daan Smit, Rutger Timmermans, Guus de Vries, Jelle Wagenaar, Jonah van der Werf, Nick Westebring, Bart Woering, Ben Wormmeester

48_10_thumb.jpg

Ongetwijfeld rekent promovendus ACV in de derde divisie voor de doelpunten weer op Saber Hendriks, die er vorig seizoen 21 maakte in de hoofdklasse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan