Unregistere
Well-known member
Ze zullen ook vast wel kampioen worden. Geen kunst ook met dat budget. Maar wat mij betreft mag het nog wel een weekje duren!
Ze zullen ook vast wel kampioen worden. Geen kunst ook met dat budget. Maar wat mij betreft mag het nog wel een weekje duren!
Een combinatie van alledrie.Ik hoor dat heel vaak en jarenlang zeggen als het over Spakenburg gaat: Een groot budget.
Maar hoe hoog is dat budget, hoeveel geven zij jaarlijks uit aan spelers en staf ?
En hoe komt een club als Spakenburg aan het benodigde geld ?
Recettes ? Kantine inkomsten ? Goede sponsoren ?
Een grote club als Spakenburg hoort gewoon op het allerhoogste amateurniveau te spelen.
Een combinatie van alledrie.
Een heleboel geld maar je hebt het wel over amateurniveau alsof ze het voor een bruine boterham met kaas doen.
Knap dat een club als Spakenburg zoveel inkomsten kan genereren. Menig club uit de tweede en der divisie zou maar wat graag over evenveel inkomsten en even hoge toeschouwersaantallen willen beschikken.
We moeten niet net doen alsof spelers uit de tweede divisie, derde divisie en hoofdklassen geen vergoedingen krijgen.
Sterker, ik vraag me af welke clubs op dat niveau helemaal niks voor hun spelers doen en welke clubs geen spelers halen en betalen.
Urk misschien.
Verder zijn er ook onder de hoofdklassen genoeg clubs die hun spelers vergoedingen betalen.
Als je alleen clubs die geen vergoedingen betalen amateurs wilt noemen, wordt het allemaal erg ingewikkeld.
Wat is je punt?
Omdat hij een combinatie van Alzheimer en autisme heeft moet hij dit om de dag herhalen.
Onbegrijpelijk dat dit kennelijk allemaal mag.
Ik hoor dat heel vaak en jarenlang zeggen als het over Spakenburg gaat: Een groot budget.
Maar hoe hoog is dat budget, hoeveel geven zij jaarlijks uit aan spelers en staf ?
En hoe komt een club als Spakenburg aan het benodigde geld ?
Recettes ? Kantine inkomsten ? Goede sponsoren ?
Een grote club als Spakenburg hoort gewoon op het allerhoogste amateurniveau te spelen.
Dat spelers van de tweede divisie , de derde divisie en de hoofdklassen betaald krijgen voor hun diensten is algemeen bekend.
Ook bij flink wat eerste klassers schijn je een aardig zakcentje te kunnen verdienen.
En zolang alles financieel verantwoord en volgens de regels gebeurt is dat ook prima.
Ik denk ook wel dat spelers in de tweede divisie gemiddeld wat meer vergoed krijgen dan in de derde divisie en dat zij gemiddeld weer wat meer vergoed krijgen dan in de hoofdklasse.
Wat er aan vergoedingen betaald wordt, hangt natuurlijk grotendeels samen met wat een club aan inkomsten via sponsoring, recette enz. binnen krijgt.
Dat zie je bij BVO's ook. Clubs als Ajax en PSV genereren veel inkomsten en kunnen daarom spelers het beste betalen.
Vrij logisch allemaal.
Je spreekt jezelf weer aardig tegen... Eerst kapittel je Unregistere omdat die durft te zeggen dat Spakenburg zo'n groot budget heeft en dat dat maar bewezen moet worden. 4 posts later verklaar je precies dat wat Unregistere zegt klopt...
Ik vind zelfs dat een Katwijk , Spakenburg en IJsselmeervogels wel thuis horen in de eerste divisie.