Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Ze zullen ook vast wel kampioen worden. Geen kunst ook met dat budget. Maar wat mij betreft mag het nog wel een weekje duren!

de waan

Well-known member
Laat Scheveningen maar kampioen worden. Leuke sympathieke club, iets wat we van Spakenburg niet kunnen zeggen.

Hup ASWH dus.

noordooster

Well-known member
Ze zullen ook vast wel kampioen worden. Geen kunst ook met dat budget. Maar wat mij betreft mag het nog wel een weekje duren!

Ik hoor dat heel vaak en jarenlang zeggen als het over Spakenburg gaat: Een groot budget.
Maar hoe hoog is dat budget, hoeveel geven zij jaarlijks uit aan spelers en staf ?
En hoe komt een club als Spakenburg aan het benodigde geld ?
Recettes ? Kantine inkomsten ? Goede sponsoren ?

Een grote club als Spakenburg hoort gewoon op het allerhoogste amateurniveau te spelen.

noordooster

Well-known member
Scheveningen heeft een periodetitel binnen en maakt ook als periodekampioen nog kans op promotie.
In de derde periode staat jong Volendam bovenaan.
DVS '33 en Scheveningen staan gezamenlijk tweede op 2 punten achterstand.

Ik hoop dat DVS '33 de derde periode binnensleept.
Zou ook een mooie club zijn voor de tweede divisie.

Joost

Well-known member
Ik hoor dat heel vaak en jarenlang zeggen als het over Spakenburg gaat: Een groot budget.
Maar hoe hoog is dat budget, hoeveel geven zij jaarlijks uit aan spelers en staf ?

Een grote club als Spakenburg hoort gewoon op het allerhoogste amateurniveau te spelen.
Een combinatie van alledrie.

Een heleboel geld maar je hebt het wel over amateurniveau alsof ze het voor een bruine boterham met kaas doen.

noordooster

Well-known member
Een combinatie van alledrie.

Een heleboel geld maar je hebt het wel over amateurniveau alsof ze het voor een bruine boterham met kaas doen.

Knap dat een club als Spakenburg zoveel inkomsten kan genereren. Menig club uit de tweede en der divisie zou maar wat graag over evenveel inkomsten en even hoge toeschouwersaantallen willen beschikken.

We moeten niet net doen alsof spelers uit de tweede divisie, derde divisie en hoofdklassen geen vergoedingen krijgen.
Sterker, ik vraag me af welke clubs op dat niveau helemaal niks voor hun spelers doen en welke clubs geen spelers halen en betalen.
Urk misschien.

Verder zijn er ook onder de hoofdklassen genoeg clubs die hun spelers vergoedingen betalen.
Als je alleen clubs die geen vergoedingen betalen amateurs wilt noemen, wordt het allemaal erg ingewikkeld.

JMD

Well-known member
Er is een verschil tussen reiskostenvergoeding en een kleine premie voor een overwinning/gelijkspel en betalen als semiprof.
En dat weet je best, maar dat komt je in de discussie gewoon niet uit, dus praat je erover heen en werp je rookgordijnen op.

SanMark.

Well-known member
Knap dat een club als Spakenburg zoveel inkomsten kan genereren. Menig club uit de tweede en der divisie zou maar wat graag over evenveel inkomsten en even hoge toeschouwersaantallen willen beschikken.

We moeten niet net doen alsof spelers uit de tweede divisie, derde divisie en hoofdklassen geen vergoedingen krijgen.
Sterker, ik vraag me af welke clubs op dat niveau helemaal niks voor hun spelers doen en welke clubs geen spelers halen en betalen.
Urk misschien.

Verder zijn er ook onder de hoofdklassen genoeg clubs die hun spelers vergoedingen betalen.
Als je alleen clubs die geen vergoedingen betalen amateurs wilt noemen, wordt het allemaal erg ingewikkeld.

Urk betaald zijn spelers ook gewoon. Alleen halen ze nauwelijks speler.

Tweede en derde divisie is gewoon semi prof niveau. Ik denk dat zeker de helft van de spelers geen volledige baan naast het voetbal hebben. Natuurlijk afhankelijk van premies e.d. zullen de toppers tussen in de 20 en 30 K verdienen. Daarom is het ook zo goed dat er een tweede en derde divisie er tussen is gekomen want anders is zo'n hoofdklasse volledig uit zijn verband gerukt.

Eef de Kip

Well-known member
Is het ?berhaupt nog van deze tijd om bij clubs als R. Boys, Spakenburg en Katwijk van "vergoedingen" te spreken?

noordooster

Well-known member
Dat spelers van de tweede divisie , de derde divisie en de hoofdklassen betaald krijgen voor hun diensten is algemeen bekend.
Ook bij flink wat eerste klassers schijn je een aardig zakcentje te kunnen verdienen.
En zolang alles financieel verantwoord en volgens de regels gebeurt is dat ook prima.
Ik denk ook wel dat spelers in de tweede divisie gemiddeld wat meer vergoed krijgen dan in de derde divisie en dat zij gemiddeld weer wat meer vergoed krijgen dan in de hoofdklasse.
Wat er aan vergoedingen betaald wordt, hangt natuurlijk grotendeels samen met wat een club aan inkomsten via sponsoring, recette enz. binnen krijgt.

Dat zie je bij BVO's ook. Clubs als Ajax en PSV genereren veel inkomsten en kunnen daarom spelers het beste betalen.
Vrij logisch allemaal.

noordooster

Well-known member
Overigens denk ik ook dat er bij clubs als TEC, De Treffers en Kozakken Boys sprake is van behoorlijk marktconforme vergoedingen.

JMD

Well-known member

Dat spelers van de tweede divisie , de derde divisie en de hoofdklassen betaald krijgen voor hun diensten is algemeen bekend.
Ook bij flink wat eerste klassers schijn je een aardig zakcentje te kunnen verdienen.
En zolang alles financieel verantwoord en volgens de regels gebeurt is dat ook prima.
Ik denk ook wel dat spelers in de tweede divisie gemiddeld wat meer vergoed krijgen dan in de derde divisie en dat zij gemiddeld weer wat meer vergoed krijgen dan in de hoofdklasse.
Wat er aan vergoedingen betaald wordt, hangt natuurlijk grotendeels samen met wat een club aan inkomsten via sponsoring, recette enz. binnen krijgt.

Dat zie je bij BVO's ook. Clubs als Ajax en PSV genereren veel inkomsten en kunnen daarom spelers het beste betalen.
Vrij logisch allemaal.

Je spreekt jezelf weer aardig tegen... Eerst kapittel je Unregistere omdat die durft te zeggen dat Spakenburg zo'n groot budget heeft en dat dat maar bewezen moet worden. 4 posts later verklaar je precies dat wat Unregistere zegt klopt...

En nee, daar is idd niks mis mee, en het is ook logisch dat clubs als Spakenburg, Vogels, Katwijk e.d.. meer kunnen uitgeven omdat ze meer inkomsten hebben, alleen heeft dat dan natuurlijk niks meer te maken met amateurvoetbal, dus moet de grens van wat we amateurvoetbal noemen flink lager, naar de 1e klasse minimaal. (alhoewel daar idd ook al betaald wordt. Hillegom, de club uit mijn woonplaats (1e klasse) heeft net besloten de vergoedingen aan te passen omdat het anders lastig handhaven werd, ze gaan ik meen naar max. 1500 euro p/j. Dat vind ik eerlijk gezegd overigens ook nog best redelijk voor 26 duels + iets van 90 trainingen (45 weken x 2). Dat kan je nog best amateurs noemen, dat is meer onkostenvergoeding eigenlijk)

noordooster

Well-known member
Je spreekt jezelf weer aardig tegen... Eerst kapittel je Unregistere omdat die durft te zeggen dat Spakenburg zo'n groot budget heeft en dat dat maar bewezen moet worden. 4 posts later verklaar je precies dat wat Unregistere zegt klopt...

Je probeert een tegenstelling te cre?ren die er niet is. Iets wat je wel vaker doet, ik denk met de bedoeling om iemand in een kwaad daglicht te zetten.
Ik spreek nergens tegen, dat Spakenburg zijn spelers kennelijk goed kan betalen.
Ik vraag me slechts af hoe hoog hun budget voor spelers en staf is. Ook vergeleken met andere amateurclubs.

En ik geef aan, dat , wanneer Spakenburg zijn spelers en staf goed kan betalen, zij kennelijk nogal veel inkomsten hebben.
Vanwege hun spelers, hun toeschouwersaantallen en hun historie vind ik daarom ook dat de club thuishoort op het hoogste amateurniveau.

SanMark.

Well-known member
Ik vind zelfs dat een Katwijk , Spakenburg en IJsselmeervogels wel thuis horen in de eerste divisie.

Deathprod

Well-known member
Vroeger had je BVOs als UVS en HVC in die regio's. Die haalden alle talenten weg. Nadat deze clubs verdwenen hadden de grote amateurclubs het een stuk makkelijer en groeide een aantal uit tot kapitaalkrachtige semiprofclubs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan