Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Over uitduels kan ik niet oordelen, dat kan ik zaterdag pas. Maar ik vermoed niet dat ze nu nog veel mensen meenemen. Bij de wedstrijd daar vond ik het nog best redelijk druk, ook met veel publiek op de brug. Vermoedelijk toch een tikkie gekregen door de tegenvallende resultaten.

noordooster

Well-known member
Zondagderdedivisionist Magreb ' 90 maakte " vrijwillig" de overstap naar de zaterdag derde divisie.
Ze staan met welgeteld 3 punten onderaan en of ze voor de clubs nou zo'n mooiere tegenstander waren dan een willekeurig beloftenteam betwijfel ik.
Het was wel zo, dat de eerste degradant al heel snel vaststond.
Volgend seizoen in een zondag hoofdklasse, neem ik aan.

Unregistere

Well-known member
180 volgens VoZ. Waarschijnlijk dan zonder verdubbelaar en de brugside.

Hmm, dat valt me nog mee. Al kan dat wel prima kloppen, stond zo'n beetje voor de helft rond aan beide lange zijden, achter de doelen vrijwel niets. En de brugside is niet geteld.

Overigens vraag ik me met terugwerkende kracht wel af hoe ze aan dat aantal zijn gekomen, want ik heb het niet ingevuld. Terwijl ik wel de wedstrijdgegevens moest doorsturen, omdat Magreb geen correspondent had.

Zondagderdedivisionist Magreb ' 90 maakte " vrijwillig" de overstap naar de zaterdag derde divisie.
Ze staan met welgeteld 3 punten onderaan en of ze voor de clubs nou zo'n mooiere tegenstander waren dan een willekeurig beloftenteam betwijfel ik.
Het was wel zo, dat de eerste degradant al heel snel vaststond.
Volgend seizoen in een zondag hoofdklasse, neem ik aan.

Uiteraard was dat geen mooiere tegenstander dan Jong Vitesse, maar dat was vooraf al min of meer duidelijk. Het puntenaantal oogt wel nog dramatischer door die zeven punten aftrek, sportief gezien hebben ze er tien verzameld. Maar goed, nog altijd ruim achter de nummer zeventien.

Capelle overweegt overigens nog steeds om via de burgerrechter toch nog te proberen het restant tegen Magreb over te laten spelen. Deze week zullen ze daarover een beslissing nemen. Denk dat ze intern zullen afwegen of ze denken dat het nog zin heeft.

noordooster

Well-known member
Capelle overweegt overigens nog steeds om via de burgerrechter toch nog te proberen het restant tegen Magreb over te laten spelen. Deze week zullen ze daarover een beslissing nemen. Denk dat ze intern zullen afwegen of ze denken dat het nog zin heeft.

Wanneer ze aan het eind van de competitie er achter komen , dat ze met 3 punten extra boven de p/d streep zouden zijn ge?indigd en juist daarom dan naar de burgerrechter stappen, vind ik dat niet echt sterk.
En wanneer Capelle dan gelijk krijgt, zal ONS zich daar niet zomaar bij neerleggen.

Maar het kan ook zijn, dat het overspelen van de wedstrijd tegen Magreb geen enkele zin heeft.

noordooster

Well-known member

" Bovendien zijn de jongens dan op zondag vrij en kunnen we 's maandags weer doortrainen."

Ok dit dus.
Ik zou zeggen, anders zijn ze op zaterdag vrij en kunnen ze ook wel op maandag trainen, maar ik heb geen trainersdiploma .
Ik begrijp het niet helemaal, maar de trainers zullen wel hun reden hebben om blij te zijn met de overstap.

Komt het dan ook allemaal wel goed uit met de aantallen in de hoofdklassen , ervan uitgaande dat er komend seizoen opnieuw 2 hoofdklassen op zondag en 2 op zaterdag komen ?

Forza AZ

Well-known member
" Bovendien zijn de jongens dan op zondag vrij en kunnen we 's maandags weer doortrainen."

Ok dit dus.
Ik zou zeggen, anders zijn ze op zaterdag vrij en kunnen ze ook wel op maandag trainen, maar ik heb geen trainersdiploma .
Ik begrijp het niet helemaal, maar de trainers zullen wel hun reden hebben om blij te zijn met de overstap.

Komt het dan ook allemaal wel goed uit met de aantallen in de hoofdklassen , ervan uitgaande dat er komend seizoen opnieuw 2 hoofdklassen op zondag en 2 op zaterdag komen ?

Als ze op zondag nog spelen, hebben de spelers op zaterdag natuurlijk niet vrij, want dan is de laatste training voor de wedstrijd. En dan zal hun vrije dag waarschijnlijk op maandag zijn, wanneer het 1e elftal wel weer traint.

Qua aantallen in de Hoofdklasse is er geen probleem. Vanuit de Derde Divisies is er behalve Magreb nog geen club die in de "verkeerde" klasse speelt. Dus Magreb ruilen met Jong Den Bosch en dan kloppen de aantallen. Jong De Graafschap (als ze degraderen) blijft dan op zondag spelen, en Jong Achilles'29 wordt vervangen door een club uit de 1e klassen zondag.

noordooster

Well-known member
Als ze op zondag nog spelen, hebben de spelers op zaterdag natuurlijk niet vrij, want dan is de laatste training voor de wedstrijd. En dan zal hun vrije dag waarschijnlijk op maandag zijn, wanneer het 1e elftal wel weer traint.

Is dat echt altijd zo, dat je een dag voor de wedstrijd nog moet trainen ? Wist ik niet.

Trainen de teams uit de zondag derde divisie ook allemaal nog op zaterdag en die uit de zaterdag derde divisie allemaal op vrijdag ?

noordooster

Well-known member
Wanneer er zich geen teams melden vrijwillig over te stappen naar de za. derde divisie , zijn Achilles '29 ( sowieso ? ) en De Dijk als eerste aan de beurt, las ik.
Of deze clubs een verrijking voor die klasse zouden zijn en of om 18.00 uur voetballen in Amsterdam zo leuk is, laat ik maar in het midden.
We weten immers allemaal welke 2 blunders van de KNVB tot deze ellende hebben geleid.

Ik vraag me af of De Dijk en Achilles '29 het komend seizoen teams op de been kunnen brengen die goed mee kunnen doen in de derde divisie . En of ze gevrijwaard zullen worden van punten in mindering, vanwege bv licentie-eisen.
Eerlijk gezegd hoop en verwacht ik niet dat het net zoiets wordt als met Magreb '90.

Forza AZ

Well-known member
Is dat echt altijd zo, dat je een dag voor de wedstrijd nog moet trainen ? Wist ik niet.

Trainen de teams uit de zondag derde divisie ook allemaal nog op zaterdag en die uit de zaterdag derde divisie allemaal op vrijdag ?
Geen idee hoe dat bij amateurs is, maar profclubs trainen inderdaad altijd een dag voor de wedstrijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan