noordooster
Well-known member
Dat moest er ook nog eens bijkomen zeg.
Het was een reactie op onderstaande quote van Satyr :
"Misschien ben ik wel de enige die niet op basis van geloof tegen zondagvoetbal is"
Dat moest er ook nog eens bijkomen zeg.
Maar de noodzaak zal daar ook minder aanwezig zijn , omdat de spelers daar toch niet overstappen naar een andere vereniging omdat die wel zaterdagvoetbal zou hebben.
Geweldige conclusie!! Hulde.
Iets wat er niet is, kun je ook niet naartoe. :duim:
Dat jij de strikte scheiding tussen profs en amateurs geen probleem vindt is bekend. Dat ligt voor de overgrote meerderheid denk ik anders, nog even los van alle sportieve argumenten voor doorstroming. Los daarvan, die situatie is er nu eenmaal, dus dat is een gepasseerd station. Het gaat nu vooral om de vraag hoe dat het beste en meest eerlijk ingevuld kan worden. Dit jaar of volgend jaar gaat er een keer een zaterdagclub promoveren naar de Jupiler League, misschien ooit wel naar de Eredivisie. Dan ook maar verwachten dat ze niet op zondag hoeven te spelen? Dat is toch niet vol te houden?
Voor de rest blijf je toch enkel volharden in je eigen veronderstellingen van wat ik en anderen vinden, het is een zinloze welles-nietes discussie om daar verder nog op in te gaan.
Geweldige conclusie!! Hulde.
Iets wat er niet is, kun je ook niet naartoe. :duim:
Uiteraard ben ik wel een voorstander van 'verplicht' voetballen op zondag. Dat gezever van die biblebelt bolwerken moet maar klaar zijn. Graag of niet. Dan gaan ze maar net zo voetballen als ze kinderen maken: Onderling.
Wanneer onverhoopt een zaterdagclub moet promoveren naar de Jupiler League en deze verplicht wordt op zondag te voetballen , voorspel ik wel problemen, hoewel ik niet uitsluit dat er clubs zijn die daar geen halszaak van maken.
Inderdaad, welles-nietes discussies over meningen ( die verder niet te bewijzen vallen ) moeten niet te lang duren.
Toch vind ik het wel goed meningen te geven en te lezen, omdat het aan het denken kan zetten mg:
Een onjuiste conclusie. In Noord Brabant is VCA ooit overgestapt naar het zaterdagvoetbal maar de verwachte enorme aanwas is tot dusverre uitgebleven.
In Eindhoven is de enige zaterdagclub; Rust Roest zelfs teruggegaan naar de reserveklassen.
Ik heb geen enkele moeite met andere meningen, maar ik vind het wel vervelend als anderen voor mij gaan invullen wat voor mij de reden is om iets te vinden.
En juist daarom is het beter daar bij voorbaat duidelijk over te hebben door een harde "knip" te maken en niet te hopen dat het probleem zich niet gaat voordoen. De meest logische plek daarvoor is waar clubs gemixt worden, maar ik snap ik wel dat die hete aardappel om politieke redenen nog niet opgediend wordt.
Zijn er in andere takken van sport deze discussies ook gaande of is dit alleen een voetbaldiscusie ?
Zijn er in andere takken van sport deze discussies ook gaande of is dit alleen een voetbaldiscusie ?
Wedstrijden voor jeugdteams worden als regel op zaterdag en die voor seniorenteams als regel op zondag vastgesteld. Per district kunnen zgn. “weekendregelingen” van kracht zijn waarbij in een bepaalde categorie een wedstrijd op een andere wedstrijddag kan worden vastgesteld. Verder kunnen wedstrijden worden vastgesteld op Hemelvaartsdag, Koningsdag en Bevrijdingsdag indien dit nationale feestdagen zijn en in het Paas- en Pinksterweekeinde, KNHB Bondsreglement 47 alsmede op doordeweekse avonden gedurende het gehele seizoen.
Welke kritiek heeft zo'n beleidsbepaler dan concreet op de weigerclubs ?
Haha, dat zou bij ieder voetbal-uitje kunnen gebeuren. Moet direct terug denken aan de voetbalkampen van vroeger.
Is hij in het echt ook zo grappig?
Hij kan zich niet voorstellen dat deze clubs geen 6 of 9 spelers in de selectie hebben die 350 euro per maand ontvangen.
Die quiz heb jij natuurlijk met dertig vingers in de neus gewonnen?
Die studenten van ons hebben geen tuin.Ok, dank je.
Toch zegt Bqandy dat ze daar bij bv Be Quick 1887 onder blijven, hoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre immateri?le zaken ( gratis tuinaanleg enz. ) hierin meegeteld worden.