Derde divisie zaterdag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennard95

New member
13327551_915719025207014_4982900794054462936_n.jpg
 

Abubakari

Well-known member
Zou op zich best leuk zijn om eens wat thuiswedstrijden van Jong Groningen te bezoeken met deze tegenstanders, maar dat zal wel zaterdagmiddag gespeeld worden zeker?
En dan ga ik al naar VV Groningen, Groen Geel, Oranje Nassau, Mamio, Lycurgus, VVK, the Knickerbockers of Lycurgus.
 

noordooster

Well-known member
Zou op zich best leuk zijn om eens wat thuiswedstrijden van Jong Groningen te bezoeken met deze tegenstanders, maar dat zal wel zaterdagmiddag gespeeld worden zeker?
En dan ga ik al naar VV Groningen, Groen Geel, Oranje Nassau, Mamio, Lycurgus, VVK, the Knickerbockers of Lycurgus.

Misschien spelen ze tegelijk met Groen Geel op 1 sportpark.
Kun je wat heen en weer lopen...
En 4e klasser GRC za speelt daar toch ook ?
Heb je Pelikaan S er niet bij in je rijtje ?
Is op de fiets toch ook best te doen ?
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Almere City is al kut, moet je tegen Jong Almere City.
Kom op zeg , dat moet toch 3 niveau's lager zijn.
We zullen het zien komend seizoen.
Over 2 of 3 jaar spelen alle beloften elftallen wel op het niveau waar ze thuishoren, of dat nu het niveau is waar ze instromen of hoger of lager.
 

Abubakari

Well-known member
Misschien spelen ze tegelijk met Groen Geel op 1 sportpark.
Kun je wat heen en weer lopen...
En 4e klasser GRC za speelt daar toch ook ?
Heb je Pelikaan S er niet bij in je rijtje ?
Is op de fiets toch ook best te doen ?

Ik denk dat Groen Geel en Jong Groningen om en om thuis gaan spelen.
GRC speelt daar inderdaad ook.

Ik heb in Groningen de keus uit een stuk of 30 clubs, dus ik hoef de stad niet uit. En met het speeltje van patjepee?r Wim Bulten heb ik sowieso niks.
 

bqandy

Well-known member
Het wordt een mooi seizoen in Groningen met een dik luxe probleem op zaterdag voor mij. FCG 2 in de derde divisie en dan nog Oranje Nassau in de hoofdklasse. Voor een eerste klasse streekderby naar PKC'83. Lekker!
 

Abubakari

Well-known member
Het wordt een mooi seizoen in Groningen met een dik luxe probleem op zaterdag voor mij. FCG 2 in de derde divisie en dan nog Oranje Nassau in de hoofdklasse. Voor een eerste klasse streekderby naar PKC'83. Lekker!

Ik denk dat ik mijn zaterdagen verdeel tussen VV Groningen (2J), Groen Geel (2J), Oranje Nassau (HC) en soms een keertje Mamio. Hangt er natuurlijk ook vanaf wie er tegelijk thuis spelen.
Op zondag zal het wel GRC (1F) of ??n van de zes a zeven stadsclubs uit 2K of L worden. Maar eerst die verdomde zomerstop... (Nou ja, eerst Forward-ASVB nog, de afsluiter).
 

Unregistere

Well-known member
Mooi rijtje hoor.

En weer een aantal clubs waar ik nog nooit of al lang niet meer geweest ben, extra leuk om er nu bij te zijn!!!
 

JMD

Well-known member
Hoe gaat de doorstroming nou werken? Hoe veel ploegen promoveren er uit de 3e naar 2e divisie? En hoeveel degraderen van 3e naar HK?
 

Forza AZ

Well-known member
Zover ik weet is daar nog geen definitieve beslissing over gemaakt. Maar meest logische lijkt me dat de kampioenen promoveren en de onderste 2 degraderen. Dan is alleen nog de vraag hoeveel clubs nacompetitie moeten spelen. Voor promotie zou 3 in lijn zijn met het huidige systeem. Tegen degradatie heb je dan nog de keus van 1 of 2 herkansers.
 

Unregistere

Well-known member
Ik meende ergens gezien te hebben dat de kampioenen promoveren en dat alleen nummer 18 rechtstreeks degradeert.

De nummers 16 en 17 zouden dan uiteindelijk in een soort poulesysteem belanden met de periodekampioenen en daarin strijden om ??n plaats. Maar of dat echt zo is?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik meende ergens gezien te hebben dat de kampioenen promoveren en dat alleen nummer 18 rechtstreeks degradeert.

De nummers 16 en 17 zouden dan uiteindelijk in een soort poulesysteem belanden met de periodekampioenen en daarin strijden om ??n plaats. Maar of dat echt zo is?
Dan heb je dus 8 clubs voor 1 plek. Dat kan natuurlijk ook nog, ofwel 2 groepen van 4 gevolgd door een finale, ofwel 3 knock-out rondes.
 

Unregistere

Well-known member
Dan heb je dus 8 clubs voor 1 plek. Dat kan natuurlijk ook nog, ofwel 2 groepen van 4 gevolgd door een finale, ofwel 3 knock-out rondes.

Ja, dat zou het dan moeten zijn. Geen idee of het echt klopt hoor. Zou op zich wel overeenkomen met het idee om wat minder degradanten te krijgen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, dat zou het dan moeten zijn. Geen idee of het echt klopt hoor. Zou op zich wel overeenkomen met het idee om wat minder degradanten te krijgen.
Wel apart dat ze minder degradanten willen, terwijl de grootte van de divisies juist verhoogd wordt van 16 naar 18 clubs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan