Zaterdag gewoon opheffen.
Dat is best een goed idee.
Dan nemen we de vrijdag mee als weekend en hebben we een 4 daagse werkweek.
Krijgt iedereen ook een 13e maand.
Meer weekenden om het betaald voetbal te plannen, geen doordeweekse duels meer.
Zaterdag gewoon opheffen.
Verreweg de meeste zaterdagverenigingen raken meer interessante wedstrijden tegen mooie tegenstanders op mooie tijden kwijt, dan dat ze terugkrijgen.
Wat schiet sc Genemuiden ermee op als ze op zaterdagavond moeten spelen tegen pakweg MSC of Be Quick 1887 ?
Wat schiet Harkemase Boys ermee op als ze in plaats van op zaterdag om 14.30 uur tegen pakweg Quick Boys of Dovo kan spelen op zaterdagavond moet spelen tegen HSC 21 of Quick '20 ?
Vorig jaar zat Be Quick 1887 in de Derde Divisie zondag. De dichtstbijzijnde tegenstander was Quick'20. Een kilometertje 140 verderop. Bij een regionale indeling zou dat 1 van de verdere tegenstanders zijn. Je krijgt dus meer duels waar uitsupporters sneller naar toe gaan.
Ikke, ikke, ikke.
Het valt te hopen, dat de zaterdag zich dit goed realiseert.
En zich onvoldoende realiseert dat het voor hen louter organisatorische , financi?le en sportieve nadelen en vooruitzichten betreft.
Ik heb ook al eens gemeld dat ooit die volstrekte scheiding in de jeugd tot een einde kwam op verzoek van het zaterdagvoetbal. Zij hadden moeite om in hun regio goede competities te organiseren en toen zijn overal de b en a junioren naar de zaterdag gegaan.
Die geste van de zondag clubs is kennelijk vergeten.
Volgens mij schrijft hij dat het voor hem niet hoeft.Bij zaterdaghoofdklasser Staphorst gaat voorzitter Miggels een aardig eind mee met de plannen van buurman MSC.
Zonet viel me een column op, op de site van de club, van een supporter.
Leuk om te lezen.
https://www.vvstaphorst.nl/1/1441/column/
Ik begrijp anders wel dat de 3e helft voor die voetballers met bij behorend stappen op zaterdag even gemakkelijker is dan op zondag.
NO : Waar ze ook spelen, Be Quick 1887 neemt nauwelijks uit supporters mee.
Wat wet jij daar nu van?
Vorig jaar bij HBS en Quick in Den haag heb ik ongeveer een bus vol geteld en dat is toch niet de naaste deur.
Als ik je reacties lees ben je kennelijk toch aardig bang voor die zondag clubs.
Ik heb ze wel zien spelen bij Alcides en MSC en in een verder verleden wel bij Hoogeveen.
Ik zag nauwelijks tot geen supporters van Be Quick. Hooguit Osinga met een medebestuurslid.
En ook bij hun thuiswedstrijden verbaas ik me er regelmatig over hoe weinig publiek zo'n eerste elftal trekt , kijkend naar hoeveel leden de club heeft en hoeveel "eigen" spelers er meedoen.
Maar misschien voelde men zich wel aangetrokken tot wedstrijden tegen andere traditieverenigingen uit Den Haag.
Ik ben niet zo bang aangelegd. Maar ervaringen bij fusieprocessen, bij het lomp afschepen van succesvolle zaterdagafdelingen bij verenigingen met een za. en een zo. afdeling, na eerder gedane beloften, bij het vergelijken van hoe eerder men de za. niet zag staan of met de nek aankeek en men nu de za. nodig heeft om het eigen hachje te redden is het vertrouwen er niet groter op geworden.
Het is inderdaad al jaren zo dat vooral stedelijke top-amateurs minder publiek trekken vanwege de aanwezige profclubs en dat in combinatie met televisie uitzendingen.
Maar kennelijk kent NO de supporters van BQ. Waar herkent hij ze aan zou je je kunnen afvragen.
Kern van de zaak lijkt mij.Als ik je repeterende reacties lees ben je kennelijk toch aardig bang voor die zondag clubs.
Ik ga gemakshalve even uit van de profvoetballers die hier over oordelen, zal wel vol met sentiment zijn maar daar hou ik me maar aan vast als je het niet erg vindt.
Nogmaals, je hebt het nu over iets anders dan de plastic mat.
Er werd ook een fabeltje opgehangen dat over een paar jaar echt gras niet te onderscheiden was van kunstgras. Of alle kunstgrasclubs in Nederland hebben verkeerde matten liggen, of men is niet in staat om kunstgras zo te maken dat het niet van echt gras te onderscheiden is.
He ja. Daar zit niemand op te wachten. Al die derby's die er ineens bijkomen. Bah.
Ik ben zo langzamerhand voor een volstrekte scheiding, zoals ik al eerder meldde.
Ik heb ook al eens gemeld dat ooit die volstrekte scheiding in de jeugd tot een einde kwam op verzoek van het zaterdagvoetbal. Zij hadden moeite om in hun regio goede competities te organiseren en toen zijn overal de b en a junioren naar de zaterdag gegaan.
Die geste van de zondag clubs is kennelijk vergeten.
Heel simpel: een zaterdagman is te herkennen aan de oogkleppen.
Dat laatste.Je weet dat er meer zaterdagmensen zijn dan alleen Noord-Ooster? Of ben je bewust aan het generaliseren?