noordooster
Well-known member
Maar dat zeg jij hier niet.
Daarnaast. Dus jij en ik lezen hetzelfde in dat artikel, maar je komt elders, daarnaast , ook andere argumenten tegen.
Maar dat zeg jij hier niet.
Daarnaast. Dus jij en ik lezen hetzelfde in dat artikel, maar je komt elders, daarnaast , ook andere argumenten tegen.
Dus de clubs zijn het betalen zat en willen het zonder betalen doen met jongens uit het eigen dorp en liever wat lager maar gezelliger.
Nou daar kan ik mij wel in vinden. Ik ben op trotser op mijn club als die met gedegen beleid een vaste 3de klasser kunnen zijn, dan met links en rechts wat betalingen een zwalkende tweede klasser. Kun je dat geld beter in de jeugdopleiding steken en op termijn hetzelfde na streven.
Zelfs als je het in het artikel niet tegen komt moet jij je eigen mening er nog doorheen drukken.
Wat maak je je weer druk om niks, man.
Heeft totaal niks te maken met eigen mening.
Ik maak mij niet druk. Alleen jij zet er een link neer met jouw standaard conclusie erbij die in het gehele artikel niet word genoemd.
Ik geef slechts aan welke argumenten om over te stappen je soms nog meer leest dat die welke in het artikel staan.
.
Het gros wil overstappen vanwege de zgn. 3e helft. Lekker doorzuipen na het voetballen en dan zondags maar met een kater uitslapen. Dat kan op de zondag toch wat moeilijker als je maandag weer aan het werk of de studie moet.
Vooral in het lagere segment lijkt het tegenwoordig ook meer op horeca voetbal.
Dat wordt nog wat als de overheid na het roken ook het alcohol gebruik op sportparken gaat verbieden...........
Bij alle clubs hoor je ongeveer de zelfde redenen om over te stappen van de zondag naar de zaterdag. Bijvoorbeeld zaterdag heeft een betere aansluiting op de jeugdopleiding, jeugd wil zaterdag op stap, zondag familiedag/Eredivisie kijken. Zaterdag meer publiek, dus meer kantine omzet en meer sponsoring. Zondag dus minder en kost zelfs meer dan het opleverd (gas en licht). Clubs waar het ledental flink terugloopt zien het vaak als laatste redmiddel. Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar je zou het eigenlijk moeten vragen bij clubs als SC Feijenoord en Argon. Die hebben de stap een paar jaar geleden al gemaakt.
Dat wordt nog wat als de overheid na het roken ook het alcohol gebruik op sportparken gaat verbieden...........
Neem dan ook meteen FC Hilversum en Haaglandia mee.
Bij Argon is de publieke belangstelling overigens duidelijk afgenomen. Die hebben de dalende trend in hun laatste zondagjaren zeker niet kunnen keren.
Verder vraag ik me af hoe sterk de "self fulfilling prophecy" is. Als maar genoeg clubs zeggen dat "er een duidelijke trend waarneembaar is naar zaterdag" en ze (mede) daardoor de daad bij het woord voegen is dat natuurlijk een zelfversterkend mechanisme.
Neem dan ook meteen FC Hilversum en Haaglandia mee.
Bij Argon is de publieke belangstelling overigens duidelijk afgenomen. Die hebben de dalende trend in hun laatste zondagjaren zeker niet kunnen keren.
Verder vraag ik me af hoe sterk de "self fulfilling prophecy" is. Als maar genoeg clubs zeggen dat "er een duidelijke trend waarneembaar is naar zaterdag" en ze (mede) daardoor de daad bij het woord voegen is dat natuurlijk een zelfversterkend mechanisme.
Argon deed in de zondagtijd natuurlijk jarenlang mee om het zondag- en het algemeen amateurkampioenschap.
Nu staan ze op een degradatieplaats op het derde amateurniveau.
Geen wonder dat ze minder toeschouwers trekken.
Ik heb die overstap van Argon destijds wel opmerkelijk gevonden.
Zouden ze bij Hilversum verwacht hebben dat ze daar zonder spelers te halen en te betalen op zaterdag de top te kunnen halen, of zijn ze tevreden met hoe de vereniging nu draait ?
Over self fullfilling prophecy: Je bent als bestuur en club niet goed bezig wanneer je enige argument om over te stappen is : andere clubs doen het ook.
Eigenlijk vind ik SC Feyenoord ook zo'n beetje het enige echt geslaagde voorbeeld momenteel. Komt ook omdat die wel de mogelijkheden hadden om razendsnel op te klimmen. Staan vrijwel zeker volgend seizoen in de hoofdklasse en ze trekken nu inderdaad wel meer publiek dan destijds op zondag.
Argon was de laatste jaren op zondag ook zeker geen topclub meer
Dat klopt niet van Argon. In het eerste jaar dat de topklasse er was deden ze het nog prima. Daarna degradeerden ze uit de topklasse en weer een jaar later (het laatste seizoen op zondag) werden ze 13e in de hoofdklasse.