Als Eerste Divisie club moet je gewoon er van uitgaan dat je kunt degraderen. En als je dan toch mag blijven in de Eerste Divisie dan is dat gewoon een meevaller.Eens, alleen dat van die beslissingswedstrijd kan ik me nog wel voorstellen als niet bekend is welke ploegen w?l en niet willen promoveren. Wanneer zouden 2e-divisionisten dat moeten aangeven, begin seizoen?? In dat geval idd lekker direct laten promoveren. Als men dat t/m bijvoorbeeld maart nog kan veranderen dan snap ik het beslissingsduel wel, want dan zou je in maart ineens nog verrast kunnen worden dat ploeg X die een straatlengte voorstaat in de 2e divisie ineens toch beslist te willen promoveren.
Natuurlijk moeten clubs in de Tweede Divisie niet in april of later nog van mening kunnen veranderen qua promotie of niet. Stel een duidelijke deadline van uiterlijk 1 maart waarop ze hun besluit moeten maken en waarop ook duidelijk moet zijn of ze aan de eisen voldoen.
Een beslissingswedstrijd is voor de nummer 20 van de Eerste Divisie ook wel vreemd qua competitieschema. De Eerste Divisie is meestal de laatste week van april of eerste week van mei al afgelopen. Dan moet de nummer 20 daarna nog ruim een maand wachten tot de Tweede Divisie afgelopen is en ze alsnog misschien 2 wedstrijden moeten afwerken.