Pff, kan ik dit topic aLvast blokken?
Ja? Verwacht je dat in dit topic een discussie zal loskomen?
Dat lijkt mij niet. Zo gauw er mensen zijn met een andere mening , worden die of geblockt in dit topic of krijgen die een ban.
Vanavond een belangrijk avondje in Zeist. KNVB gaat de nieuwe plannen rond de piramide presenteren. Mijn inschatting is dat er een verlichting van de licentie-eisen wordt voorgesteld, de promotieplicht naar de JL definitief vervalt en dat er een maximaal aantal belofteteams voor tweede en derde divisie wordt afgesproken. Mogelijk zelfs weer een aparte beloftecompetitie er naast. Maar ben erg benieuwd waar de werkgroep uiteindelijk mee zal komen.
Bij het Vlaardingse Victoria '04 hoorde ik afgelopen zondag ook dat ze wellicht stoppen met het eerste zondagteam. Die staan nu laatste in de derde klasse. De trainer vertrekt om assistent-trainer te worden bij hoofdklasser Zwaluwen, veel spelers zouden daardoor ook stoppen of vertrekken. De kans was volgens het aanwezige bestuurslid groot dat ze alleen door zouden gaan met het eerste zaterdagteam.
Dat was toch ook te verwachten?Iedereen is het vooral nog steeds heel erg niet met elkaar eens over alles
Iedereen is het vooral nog steeds heel erg niet met elkaar eens over alles en de KNVB blijft nog steeds lafjes aan de zijlijn staan.
Volgens Marc Boele, directeur van de Co?peratie Eerste Divisie, zijn de meeste clubs niet blij met de beloftenelftallen van Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht.
,,Let wel: onder de huidige voorwaarden. Het grote bezwaar komt voort uit de enorme wisselingen in de wedstrijdselecties. Er wordt nu gesproken om dat aan te pakken. Dan moet je denken aan vaste selecties, een verplicht percentage zelf opgeleide spelers en een maximum leeftijd. Als die voorwaarden veranderen, zien de meeste clubs het wel zitten.?
Als ze de beloftes niet meer toestaan op maandag te spelen, dan zou het ook al veel beter zijn. Dan voorkom je het de ene week wel en de andere week niet opstellen van wisselspelers van het 1e elftal.Ik ben geen fan van de beloften, maar met deze aanpassingen zijn denk ik de grootste bezwaren wel weggenomen.
Ja. Dit geeft vooral aan dat men vanuit de Eerste Divisie totaal geen belang hecht aan de kritiek vanuit de Tweede Divisie.Promotierecht in plaats van -plicht lijkt me, zeker gezien de eisen die er nu liggen, prima.
Dat is ook zonder maximum mogelijk. Als het eerste team degradeert naar de Eerste Divisie, degradeert het tweede team naar de Tweede Divisie, zelfs al waren ze kampioen van de Eerste Divisie.Ben benieuwd hoe men dat aantal beloftenteams gaat regelen. Zo meteen wordt Jong Ajax t/m Jong Utrecht 1e t/m 4e in de JL, maar dan degradeert de nummer 4 van de JL (en promoveert de nummer 5!!!!) omdat een Jongteam wil promoveren uit de 2e divisie en 1e eindigt...