noordooster
Well-known member
Feiten, bahbah.
Waar blijven ze ?
Feiten, bahbah.
Ook correct, maar dat is ook lastig te bewijzen aangezien dat niet bestaat. Het is zoals ik al eerder heb aangegeven voortgekomen uit het feit dat de financi?le situatie erg slecht was.
SanMark. heeft overigens gelijk.
Priv? problemen van Spinder zorgden ervoor dat de boel in Harkema bijna op de fles ging.
Slag in de lucht.
SanMark. heeft overigens gelijk.
.
Is het een optie om nu even een goede piramide in elkaar te draaien ?
Mixen vanaf hoofdklasse lijkt mij een uitstekend idee, daarnaast bepaald de thuisclub de dag en de tijd.
Wie niet mee wil valt af.
Van der Zee moet maar even mee lezen en dit overnemen.
Kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Probeer Spakenburg of Scheveningen maar eens op de zondag te krijgen.
Dat lijkt me niet, want hun 17 thuisduels + minimaal nog een stuk of 6 uitduels leiden ze die reglementaire nederlaag dan niet.Die zullen vanzelf afzakken naar de Eerste Klasse als ze steeds een reglementaire nederlaag oplopen.
Die zullen vanzelf afzakken naar de Eerste Klasse als ze steeds een reglementaire nederlaag oplopen.
Licentie eisen 1e divisie fors omlaag. Daarin moeten clubs wel verplicht op zondag spelen. Clubs die dat niet willen, komen niet hoger dan de 2e divisie.
Enerzijds reppen over een gezonde voetbalpiramide om het niveau van het Nederlands voetbal omhoog te brengen, maar anderzijds willen beknibbelen op het professionalisme in de Jupiler League rijmt niet. De KNVB heeft een grote fout gemaakt door de 2e divisie te vrijblijvend te maken. Daar had je al veel strengere eisen moeten neerleggen zodat de stap naar de 1e divisie niet zo groot was geweest. Het is in dit topic vaker gezegd, maar betaal je als semiprof, dan gedraag je je als semiprof. Inclusief semiprof licentie-eisen.
Dan hou je dus hetzelfde probleem als nu. Dan zijn het niet de licentie-eisen die clubs er van weerhouden om omhoog te willen maar de zondag als speeldag.Daarin moeten clubs wel verplicht op zondag spelen. Clubs die dat niet willen, komen niet hoger dan de 2e divisie.
Daarom, het gat qua eisen tussen 1e divisie en 2e divisie is veel te hoog. Daardoor lopen promovendi het risico op faillissement. Ik ben ervan overtuigd dat er diverse clubs zijn die op zich wel willen promoveren, maar het gewoon nu niet aandurven.Anderzijds zijn de eisen in de Jupiler League wel veel te hoog. Dat mag best wat minder, waardoor het niet direct het faillisement betekent als je een keer promoveert.