Deathprod
Well-known member
Dat zou onzinnig zijn natuurlijk, want dat is juist een deel van het probleem. Clubs die competities 'verpesten' doordat ze onderaan moeten beginnen.Ik zie nu bijvoorbeeld Wateringse Veld met een doelsaldo van 90-10 en zonder puntverlies bovenaan staan. Daar schiet toch niemand iets mee op.
Verder kun je de hoeveelheid afdelingen natuurlijk gewoon in stand houden bij een samenvoeging, dus 2x 1e klasse, 4x 2e klasse, 8x 3e klasse. Krijg je ook nog meer regionale indelingen, lijkt me ook niet verkeerd. Of je verdeelt de overgebleven zondagclubs naar rato over de 1e,2e, 3e en 4e klasse.
Ik snap je punt, en ik ben het ook eens dat het een goed idee is om alles samen te voegen. Maar aangezien alles democratisch gaat bij de KNVB, krijg je het er gewoon niet doorheen bij de clubs. Verder denk ik dat ondertussen het niveau per niveau tussen beide speeldagen is scheefgegroeid. Maar wellicht zou je als gulden middenweg de zondagteams 1 niveau lager kunnen laten instromen. Met 2 Eerste klassen gaan werken is ook een optie, maar dan moet je dat ook in Zuid II gaan doen. Ik denk dat de KNVB voor elk district de zelfde opbouw wil aanhouden.