De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Afgezien van voorwaarden om mee te doen in de JL, van licentievoorwaarden , promotieplicht enz., denk ik dat er een soort van compromis van de tekentafel gaat rollen.
Beloftenteams eruit, dat willen nagenoeg alle amateurs nl.
En iets als wat MSC voorstelde en wat in de tweede divisie gaande is. Wat niet mijn eerste keuze zou zijn, maar er zijn ook slechtere idee?n mogelijk :
Zaterdagverenigingen moeten akkoord gaan met gemengde competities, die ze liever niet willen en wellicht met het feit dat allemaal wedstrijden een verschillende aanvangstijd krijgen.
Zondagverenigingen moeten akkoord gaan met zaterdag als speeldag bij zo-za wedstrijden, maar mogen dan wel spelen tegen zaterdagverenigingen, wat ze kennelijk graag willen, zo-zo wedstrijden blijven op zondag.
MSC stelde voor thuis- en uitwedstrijden van zaterdagverenigingen om 14.30 uur te laten beginnen, iets wat in de tweede divisie ook bepleit en deels geregeld wordt. Dat zou om diverse redenen een goede zet zijn, maar van der Zee gaf aan " daar nog naar te willen kijken "

Wat is daar voor de zaterdagverenigingen een compromis aan?

Max

Administrator
Forumleiding
De piramide

Dat ze tegen zondagsverenigingen moeten spelen. Degene die zich het meest onredelijke opstelt, die heeft tenslotte het meeste weg te geven.

Hankie

Well-known member
Over wat stappen vooruit zijn verschillen we van mening.
Wanneer clubs aangeven niet op zondag te willen voetballen zou ik daar niet aan voorbij willen gaan.
Ik wil mijn crypto's ook niet opgeven aan de belasting maar dat moet wel. Dat komt doordat er regelgeving is. Als er een regelgeving komt dat er ook op zondag gespeeld moet worden heb je je daar aan te houden of doe je niet meer mee. Al die compromissen zoeken werkt niet er zal altijd een instantie moeten zijn die de regels bepaald.

noordooster

Well-known member
Ik moet opeens denken aan het spelletje 1 tegen 100 .
Neem me niet kwalijk, ik ga ditmaal niet steeds uitleggen in welk opzicht ik het wel of niet met je eens ben.
NB: Ik gaf ook slechts aan wat ik verwacht dat er van de tekentafel zal rollen.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wil mijn crypto's ook niet opgeven aan de belasting maar dat moet wel. Dat komt doordat er regelgeving is. Als er een regelgeving komt dat er ook op zondag gespeeld moet worden heb je je daar aan te houden of doe je niet meer mee. Al die compromissen zoeken werkt niet er zal altijd een instantie moeten zijn die de regels bepaald.

Bij mij staat statutair vast dat ik geen belasting betaal. Dus bij mij grijpt de belastingdienst gewoon mis.

JMD

Well-known member
Nog twee keer gedaan maar ik zie 'm niet.

Zaterdagclubs blijven op zaterdag om 14:30 spelen.

Wat is dan nu het exacte compromis?

Dat ze tegen enge zondagclubs moeten spelen. Dat zijn allemaal enge mensen met wie je niks te maken wilt hebben. Liever blijf je met je eigen kliekje bij elkaar en hou je de boze buitenwereld buiten.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat ze tegen enge zondagclubs moeten spelen. Dat zijn allemaal enge mensen met wie je niks te maken wilt hebben. Liever blijf je met je eigen kliekje bij elkaar en hou je de boze buitenwereld buiten.

Zou je zomaar bloedvermenging kunnen krijgen en een doorbraak van de incestieuze cirkel. Moet je niet willen.

noordooster

Well-known member
van der Zee heeft het in zijn verhaaltje over de grote problemen waarmee het zondag amateurvoetbal te kampen heeft.
Hij spreekt zelfs van een ramp die zich daar voltrekt.
Steeds meer verenigingen en spelers, ook diverse roomse, stappen over naar de zaterdag.
Tegelijk constateert hij dat het zaterdagvoetbal steeds populairder wordt.
Ik heb een aantal voetbalbestuurders en trainers van zondagverenigingen zien vertellen dat men verwacht dat er binnen niet al te lange tijd geen zondagvoetbal meer zal zijn.
Ik zou zeggen, alle amateurvoetbal naar de populaire zaterdag , waarbij het vlaggenschip van de vereniging speelt om 14.30 uur. :duim:

Joost

Well-known member
van der Zee heeft het in zijn verhaaltje over de grote problemen waarmee het zondag amateurvoetbal te kampen heeft.
Hij spreekt zelfs van een ramp die zich daar voltrekt.
Steeds meer verenigingen en spelers, ook diverse roomse, stappen over naar de zaterdag.
Tegelijk constateert hij dat het zaterdagvoetbal steeds populairder wordt.
Ik heb een aantal voetbalbestuurders en trainers van zondagverenigingen zien vertellen dat men verwacht dat er binnen niet al te lange tijd geen zondagvoetbal meer zal zijn.
Ik zou zeggen, alle amateurvoetbal naar de populaire zaterdag , waarbij het vlaggenschip van de vereniging speelt om 14.30 uur. :duim:

Je maakt consequent de fout om voetballen op zaterdag te verwarren met zaterdagvoetbal.

En 'binnen niet al te lange tijd' is een beetje raar als je weet dat er op zondag nog altijd twee keer zoveel senioren op het veld staan als op zaterdag.

erka

Well-known member
Alles op zaterdag past van zijn levensdagen niet op de sportparken qua veldcapaciteit.

TukkerVoetbal

New member
1 willekeurige quote uit ??n van de artikelen:

"Het zondagvoetbal is nog steeds vele malen groter dan het zaterdagvoetbal, dus het is juist mooi als dit iets meer in balans komt", aldus de heer Ardriaanse van de KNVB

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er staat ook dat er gevreesd wordt dat er straks nauwelijks nog voetbal op niveau op zondag is. Tot en met de hoofdklasse kan je gewoon samenvoegen en ik verwacht dat zaterdag sowieso de populairste dag gaat worden. Zaterdag tegen zondag kan dan ook lekker op zaterdag gespeeld worden. Daarnaast zoals NO al aangegeven heeft, een eenmalige overstap met behoud van niveau aan clubs die dat willen aanbieden. Ja, het herstructureren wordt even gedoe. Maar je hebt er ook niks aan als een grote club in de 4e klasse zaterdag komt en dan gelijk een paar keer met gemak promoveert, zoals bij SC Feijenoord.

de waan

Well-known member
Daarnaast zoals NO al aangegeven heeft, een eenmalige overstap met behoud van niveau aan clubs die dat willen aanbieden. Ja, het herstructureren wordt even gedoe. Maar je hebt er ook niks aan als een grote club in de 4e klasse zaterdag komt en dan gelijk een paar keer met gemak promoveert, zoals bij SC Feijenoord.

Waarom zo ingewikkeld star blijven doen en niet gewoon alle clubs per niveau op een hoop gooien en voor ieder seizoen inventariseren welke clubs op welke dag willen spelen (of op beide) en aan de hand daarvan de indeling maken. Dat gescheiden gedoe maakt het allemaal zo star en inflexibel als de pest.

Bovenaan