De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
Maar daarom niet minder waar. :duim:
Ach, ook reclamefilmpjes worden meerdere keren uitgezonden.
En dit kun je zien als reclame voor het gezond verstand. :duim:

Reclames zijn meestal nodig om de consument aan een product te helpen dat ze als ze hun gezond verstand zouden gebruiken niet zouden kopen.
Wat dat betreft klopt je analogie wel ja...
 

SanMark.

Well-known member
En het lijkt mij voor de gezondheid van de verkenners wel belangrijk dat ze anoniem het werk kunnen doen. Anders heb je allemaal Nielsjes666 in de tuin staan.
 

noordooster

Well-known member
Wellicht goed om nog eens het rapport te lezen dat oa de Co?peratieve Vereniging Tweede Divisie heeft uitgevoerd.

Ik las dat bij de stemming destijds over de piramide er 30 vertegenwoordigers van BVO's waren en 30 van amateurverenigingen.
Als dat zo was, dan vind ik die verdeling absurd.
En in die laatste groep zaten vertegenwoordigers van zaterdag- en zondagverenigingen en van allerlei niveaus, ook velen van clubs die niets gingen merken van de gevolgen van de invoering van de piramide.
Als er straks in maart met dezelfde verhoudingen beslist gaat worden , vrees ik het ergste.
 

Friesland

Well-known member
De beslissing is inderdaad op het hoogste niveau van de KNVB besloten en dat is de manier waarop beslissingen op het hoogste niveau worden besloten.
 

noordooster

Well-known member
De beslissing is inderdaad op het hoogste niveau van de KNVB besloten en dat is de manier waarop beslissingen op het hoogste niveau worden besloten.

Als je vindt dat die 60 mensen van de verenigingsraad die destijds mochten stemmen over de voetbalpiramide een goede afspiegeling vormden van de clubs die ermee te maken hadden, dan ben ik het hartgrondig met je oneens.
De BVO's waren zeer sterk oververtegenwoordigd.
En de clubs die met de gevolgen te maken kregen waren zeer sterk ondervertegenwoordigd.

Geen wonder dat na de invoering de clubs die het aanging in opstand kwamen tegen o.a. de beloften, de verplichte promotie en de licentie-eisen.
van der Zee, die eerst alles van de voetbalpiramide verdedigde, zong na een bijeenkomst met de topamateurs een toontje lager.
Hij beloofde de tekentafel en deed , voorzichtig gezegd, iets aan de licentie-eisen, de beloften en de promotie
En nog belangrijker, hij beloofde dat er aan de tekentafel iets zou worden bedacht waar alle clubs zich in zouden kunnen vinden ( of woorden van gelijke strekking )
 

Friesland

Well-known member
Als je vindt dat die 60 mensen van de verenigingsraad die destijds mochten stemmen over de voetbalpiramide een goede afspiegeling vormden van de clubs die ermee te maken hadden, dan ben ik het hartgrondig met je oneens.
De BVO's waren zeer sterk oververtegenwoordigd.
En de clubs die met de gevolgen te maken kregen waren zeer sterk ondervertegenwoordigd.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik zeg alleen dat dat de gebruikelijke procedure is. Je hebt absoluut gelijk dat het een belachelijke procedure is.
 

erka

Well-known member
Dat zijn de statuten van de KNVB, Noordooster. Net zoals de zaterdagclubs ook statuten hebben.

Wat is het verschil?
 

JMD

Well-known member
En nog belangrijker, hij beloofde dat er aan de tekentafel iets zou worden bedacht waar alle clubs zich in zouden kunnen vinden ( of woorden van gelijke strekking )
En dat gaat dus niet gebeuren, simpelweg omdat er totaal tegengestelde belangen zijn.
Wat er ook besloten gaat worden er gaan 1 (of meerdere) partijen blij zijn en 1 (of meerdere) partijen niet.

Ik hoop dat de KNVB zich dat realiseert en niet probeert te polderen, want je krijgt niemand tevreden. En dat ze daarna dan staan voor hun beslissing.
 

noordooster

Well-known member
Ik hoop dat de KNVB zich dat realiseert en niet probeert te polderen, want je krijgt niemand tevreden. En dat ze daarna dan staan voor hun beslissing.

Polderen of niet, voor van der Zee is het belangrijk dat er voldoende draagvlak komt voor de plannen.
Afgezien van wat in dit verband "voldoende" is, lijkt me dit geen verkeerd uitgangspunt.
Daarom is het ook belangrijk dat nu wel de clubs die het aangaat werden/worden geconsulteerd, iets wat voor de besluitvorming in 2014 volstrekt onvoldoende is gebeurd.
 

Fregge

Well-known member
Daarom is het ook belangrijk dat nu wel de clubs die het aangaat werden/worden geconsulteerd, iets wat voor de besluitvorming in 2014 volstrekt onvoldoende is gebeurd.

Dit moet je absoluut niet doen. De KNVB moet een beslissing maken en clubs hebben zich daar maar aan te houden.
 

SanMark.

Well-known member
Maar de KNVB kan niet iedereen 'gelukkig maken' , het is vooral zaak als de KNVB een bepaalde weg heeft gekozen dat ze die dan ook zeer consequent gaan volgen. Wie ( of in dit geval club) niet mee wil valt af , en doet niet meer mee. En dan haal je niet alleen het vlaggeschip uit de competitie maar de gehele club.
 

noordooster

Well-known member
Of jij snapt het niet.
Fregge geeft aan dat de KNVB clubs niet zou moeten consulteren
van der Zee gaf in een interview met voetbalprof aan , dat de KNVB in 2014 onvoldoende heeft geluisterd naar de clubs die het aanging .
En dat ze dat in het traject naar de tekentafel anders/beter willen doen.
 

SanMark.

Well-known member
Of jij snapt het niet.
Fregge geeft aan dat de KNVB clubs niet zou moeten consulteren
van der Zee gaf in een interview met voetbalprof aan , dat de KNVB in 2014 onvoldoende heeft geluisterd naar de clubs die het aanging .
En dat ze dat in het traject naar de tekentafel anders/beter willen doen.

Ja en dan komt de KNVB met een voorstel, en dat moet iedereen dan volgen. Zonder aanziens des clubs en geen inspraak meer geven hoe het nog weer anders zou moeten. Als niet iedereen het er mee eens is. ( want dat zal ongetwijfeld gebeuren)
 

noordooster

Well-known member
Fregge, lees nog maar eens goed waarop jij zegt : " Dit moet je absoluut niet doen".
Maar ik vind het verder genoeg hierover.
 
Bovenaan