De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Blijft wel een heel fraai 1-2 tje elke dag opnieuw hier.
Valt mij op dat ik steeds minder reageer in dit topic. Heeft ook weinig zin natuurlijk als je echt elke dag hetzelfde slappe gelul tegenkomt.

Inderdaad, het is ook niet meer nodig om het uit te leggen want het staat er allemaal al.

JMD

Well-known member
Alles overziend is de beste oplossing om onder de jupiler league 2 Tweede klassen ( of topklassen ) te cre?ren , voor elke speeldag 1.
En daaronder gewoon weer 2 x 3 hoofdklassen enz.
Zo kan elke club gewoon weer lekker voetballen op zijn eigen speeldag en hoeven de zondagclubs geen concessies te doen aan zaterdagclubs.

Zucht... Dat is JOUW oplossing, en helemaal niet de beste. (En is ook pas de 30e keer dat je dit post)
Maar geef vooral de anderen de schuld dat we een oplossing zoeken.

noordooster

Well-known member
Ontopic a.u.b.

De aanvangstijden in gemengde competities hebben uiteraard alles te maken met de piramide.

NB het bericht is zelfs , overigens zonder uitleg, weggehaald uit het topic tweede divisie.

Waar hoort het volgens jou wel thuis Maasveld ?

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Zucht... Dat is JOUW oplossing, en helemaal niet de beste.
Maar geef vooral de anderen de schuld dat we een oplossing zoeken.

Moet ik dan overal "ik vind" voor zetten ?
Als ik schrijf dat het de beste oplossing is, of dat ik anderszins mijn mening geef, ga er dan maar van uit dat ik dat vind.
Ik geef anderen geen schuld dat ze iets proberen te zoeken, ik geef slechts mijn mening over de resultaten van dat zoeken en over de motieven van dat zoeken.

noordooster

Well-known member
https://www.voetbal247.nl/gvvv-en-fc-lisse-starten-lobby-voor-14-30-u-speeltijd/

Prima initiatief van deze clubs.
HHC heeft ook al een aantal wedstrijden weten te verplaatsen naar een fatsoenlijker tijdstip.
Terecht geven de clubs aan dat 15.30 uur toeschouwers en dus geld kost, iets wat vorig seizoen met die onzinnige 18.00 uur helemaal het geval was.

Mocht men in alle wijsheid toch verder willen gaan met mixen van competities, dan kunnen wellicht deze initiatieven en de opgedane ervaringen met tijdstippen als 15.30 uur en 18.00 uur een handje helpen. :eek:mg:

JMD

Well-known member
Mocht men in alle wijsheid toch verder willen gaan met mixen van competities, dan kunnen wellicht deze initiatieven en de opgedane ervaringen met tijdstippen als 15.30 uur en 18.00 uur een handje helpen. :eek:mg:
Dit ben ik dan wel 100% met je eens.
Enige minpunt is natuurlijk wel dat als je om 14.30 speelt er eerder op de dag misschien problemen ontstaan qua indeling van velden met het jeugdvoetbal.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het enige echte probleem blijft dat er, in verhouding, een paar clubs van hun achterban niet op zondag mogen spelen. De spelers zal het worst zijn, want dat zijn passanten. Dat er een lokale Folkert Velten zal zijn is niet het probleem van de KNVB.

Stel je toch voor, Spakenburg, IJsselmeervogels, Kozakken Boys en nog 8 zaterdagploegen bij elkaar, met 4 zondagploegen. En dat er dan gezeur is dat 'ze' hooguit 4x niet op zaterdag kunnen spelen. Hoe fucking idioot is dat dan? En die zondagploegen willen misschien ook wel op zaterdag spelen, gewoon een envelopje geven zou al helpen...

noordooster

Well-known member
Het enige echte probleem blijft dat er, in verhouding, een paar clubs van hun achterban niet op zondag mogen spelen. De spelers zal het worst zijn, want dat zijn passanten. Dat er een lokale Folkert Velten zal zijn is niet het probleem van de KNVB.

Stel je toch voor, Spakenburg, IJsselmeervogels, Kozakken Boys en nog 8 zaterdagploegen bij elkaar, met 4 zondagploegen. En dat er dan gezeur is dat 'ze' hooguit 4x niet op zaterdag kunnen spelen. Hoe fucking idioot is dat dan? En die zondagploegen willen misschien ook wel op zaterdag spelen, gewoon een envelopje geven zou al helpen...

Dit is meermalen aangehaald.
Ik denk dat deze grote zaterdagverenigingen niet op zondag zullen gaan voetballen. Kun je idioot vinden, maar is een gegeven.
En ik vind het ook te begrijpen.
Wat spelers ervan vinden is minder interessant. Zij gaan er niet alleen over en toen ze zich aansloten bij deze clubs behoorden ze te weten hoe er door die verenigingen over gedacht wordt.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Misschien kunnen de zaterdagteams de spelers van zondagteams compenseren voor de snipperdag die ze moeten opnemen?

noordooster

Well-known member
Maar op trainingskamp word er dus wel op zondag gevoetbald.

Ik weet niet hoe vaak dat gebeurd is en door welke clubs.
Ik las dat ook ooit en ik weet nog dat ik het er met een supporter van die club over had en dat die toen zei, dat het een ad-hoc beslissing was tijdens dat buitenlandse trainingskamp van de staf van dat team.
Volgens mij was dat Rijnsburgse Boys, maar het kan ook Lisse of zo geweest zijn.
De man vertelde mij dat bij terugkomst in Nederland de staf wel duidelijk is gemaakt dat dat niet de bedoeling was.

TukkerVoetbal

New member
Ik las dat ook ooit en ik weet nog dat ik het er met een supporter van die club over had en dat die toen zei, dat het een ad-hoc beslissing was tijdens dat buitenlandse trainingskamp van de staf van dat team.
Volgens mij was dat Rijnsburgse Boys, maar het kan ook Lisse of zo geweest zijn.
De man vertelde mij dat bij terugkomst in Nederland de staf wel duidelijk is gemaakt dat dat niet de bedoeling was.

Semi-profclub gaat op trainingskamp en voetbalt per ongeluk op zondag en wordt bij thuiskomst op de vingers getikt.

Hahaha, dat zegt het allemaal.

Fregge

Well-known member
Wij spelen vandaag bij DZC. Ook een principi?le zaterdagclub als ik de statuten mag geloven.

SanMark.

Well-known member

pinokkio_medium.gif

noordooster

Well-known member
Wij spelen vandaag bij DZC. Ook een principi?le zaterdagclub als ik de statuten mag geloven.

Za Eerste klasser DZC '68 uit Doetinchem ?
Vreemd, die speelden gisteren nog gewoon een competitiewedstrijd en ze moeten donderdag voor de beker.
Er is ook op hun site of op hun twiter niets over te vinden.
Hun statuten kan ik op hun site niet terugvinden.

Blauw Geel speelt vandaag tegen jong de Graafschap.
Misschien op de velden van DZC, maar dat gebeurt natuurlijk vaker en dat is dan ook een zaak van de gemeente meestal.
Er zijn ook zat zondagclubs en principiele zaterdagclubs die van hetzelfde veld gebruik maken.

Bovenaan