noordooster
Well-known member
Promotie van de Eerste Klasse naar de Derde Divisie. (De 2e divisie/3e divisie/hoofdklasse moeten samengevoegd worden tot 2 niveaus)
Aha, dus zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen kunnen niet verder komen dan de eerste klasse. Duidelijk.
Ja het is natuurlijk ook wel een inventieve poging om het zaterdagvoetbal een kopje kleiner te maken.
En dan gaan we er natuurlijk toch wel van uit dat die clubs in de eerste klasse zwakker zijn dan die in de hoofdklasse, derde divisie en tweede divisie neem ik aan.
Kan heel wat moois opleveren. Ik zie het al voor me.
Katwijk , Spakenburg, IJsselmeervogels, HHC en Quick Boys in de eerste klasse met duizenden toeschouwers en 2 a 3 niveaus daarboven TEC, De Dijk , EVV en OFC met een paar honderd belangstellenden. :rumcolaa:
NB : Friesland verklaart later hier onder dat er voor dergelijke clubs volgens hem een overgangsregeling moet gelden, waardoor zij niet op zondag hoeven te voetballen als ze het niet willen.
Voor clubs die vanuit de eerste klasse hogerop willen zou dat anders moeten liggen en dat lijkt me een slecht idee.
Laatst bewerkt: